Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حیدری اناری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین که بزرگترین شبکه آبیاری و زهکشی شمال غرب کشور است در قالب ۴ ناحیه عمرانی اجرا می‌شود.

به گفته او، عملیات اجرایی ناحیه عمرانی اول به وسعت ۵ هزار هکتار به اتمام رسیده و عملیات اجرایی بقیه نواحی نیز به تناسب اعتبار اجرا می‌گردد و پیش‌بینی بر این است عملیات اجرایی ناحیه عمرانی دوم نیز در سطح پنج هزار هکتار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: پروژه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با وسعت ۴۳ هزار هکتار در محدوده استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل اجرا می‌گردد و اغلب اراضی آن در حدود ۳۷ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل در قالب چهار ناحیه عمرانی مختلف قرار دارد.

حیدری ادامه داد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرنترین شبکه شمال‌غرب کشور است که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خداآفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیزقلعه تامین می‌شود.

او بیان کرد: در تلاش هستیم تکمیل اجرای سیفون دره رود و ۵۲ کیلومتر بخش انتهایی کانال اصلی خداآفرین در استان اردبیل انجام یافته و آب به نواحی عمرانی سوم و چهارم با سطح اراضی بیش از ۲۱ هزار هکتار در این ۲ ناحیه برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اناری ادامه داد: این پروژه که ۹۲ کیلومترآن در استان اردبیل واقع است، دارای ۴۳ ایستگاه پمپاژ، پنج پست برق، ۷۰خط ۱۳۲کیلوولت و ۲۶۶خط ۲۰کیلوولت است که طول کانال اصلی از سد قیزقلعه تا انتهای پروژه خداآفرین ۱۴۴ کیلومتر می‌باشد.

حیدری گفت: تاکنون برای پروژه خداآفرین یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پروژه پایاب سد خداآفرین یکی از بزرگترین پروژه آب و خاک کشور بوده که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دوم آن تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

با تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم منطقه مغان زیر کشت آبی می‌رود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عملیات اجرایی پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری سد خداآفرین شبکه آبیاری و زهکشی عملیات اجرایی ناحیه عمرانی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢

کورش فتاحی از رشد ۴۵۵ درصدی واگذاری اراضی و ۱۶ درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در حوزه زیرساخت تعداد پروژه‌ها از ۱۴ به ۲۰ پروژه زیرساختی ارتقاء یافت و در حوزه سرمایه‌گذاری با انعقاد ۶ قرارداد سرمایه‌گذاری و تحویل زمین به سرمایه‌گذار با حجم سرمایه‌گذاری ۴۷۷ میلیون یورو گام‌های اساسی در راستای اهداف توسعه‌ای این کانون بزرگ صنعتی برداشته شد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد