Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص رای های دیوان عدالت اداری و اختلافات بین مجلس، شورای نظارت، استانداری و غیره، اظهار کرد: در بحث هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان تهران مسئولیت این هیئت بر عهده بنده بوده و سعی کردیم بر پایه حق الناس و حق الله عمل کرده و بر این حق ایستادگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از حق الناس عدم ظلم به کاندیداها است، گفت: پس از اینکه استعلامات کاندیداهایی که فاسد بودند و یا شائبه فساد داشتند، توسط مراجع شش گانه به اطلاع هیئت نظارت می رسید تائید و یا رد صلاحیت می شدند.

ابطال انتخابات ۶ شهر در استان تهران نشان از مقابله با فساد است

وی افزود: طی این دوره از انتخابات سعی داشتیم در این حوزه پروسه تایید یا رد صلاحیت ها قاطعانه و سختگیرانه باشد و به هیچ فردی بدون رصدهای قانونی وارد گود انتخابات نشود تا فسادی هم ایجاد نشود.

نادری ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در سراسر کشور برگزار و انتخابات در ۱۰ شهر کشور باطل شد که ۶ شهر در حوزه انتخابیه استان تهران بود، که پردیس و بومهن از شهر هایی بود که شورای آنها به طور کلی ابطال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابطال کل انتخابات این ۶ شهر، جدای ابطال رای کاندیداهایی بود که در استان جا به جا و یا آرای‌شان به طور کلی باطل شده بود، است و این اقدام در هر کدام از ۴۸ شهر استان تهران اعمال شده است.

وی اضافه کرد: امکان دارد در یک شهری پنج کاندیدا رای شان باطل شده باشد و یا در شهری آرای ۲ یا ۳ کاندیدا ابطال شده باشد و این جدا از ابطال کل انتخابات است.

نقض گسترده آرای هیات نظارت توسط دیوان عدالت اداری

نادری تصریح کرد: طبق قانون افراد فرصت شکایت را به دیوان عدالت اداری داشتند و طی مدتی این شکایت ها انجام شد، اما متاسفانه شاهد پروسه عجیب و غریبی در این حوزه بودیم و دیوان عدالت اداری شروع به نقض گسترده آرای هیئت های نظارت کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما یک اختلاف ویژه‌ای با قوه قضایی و دیوان عدالت اداری داشتیم و معتقد بودیم این دیوان بیش از آن چیزی که باید، به این حوزه ورود می کند.

وی تصریح کرد: فارغ از اینکه حکم دیوان عدالت اداری و قضات محترم است و تشخیص خود را اعلام می‌کنند اما طبق قانون  این وظیفه به ما در هیئت های نظارت محول شده بود تا در ابتدا تایید صلاحیت نامزدها را انجام دهیم و سپس نظارت بر اجرای انتخابات را داشته و در گام سوم نتیجه کلی انتخابات را تایید و یا رد کنیم.

نادری افزود: یک مورد اختلاف بین ما و قوه قضاییه بود که ما در مجلس یک تبصره را بر روی یکی از بندهای قانون قبلی گذاشته و پس از نگارش در صحن مجلس رای گیری کردیم و این مصوبه پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شد.

بازگشت مصوبه مجلس از شورای نگهبان

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از مدتی شورای نگهبان که نظراتی اصلاحی در این خصوص داشتند و این مصوبه را به مجلس بازگرداندند و ما نیز پس از اعمال این نظرات و تصحیح این قانون با رای گیری مجدد، تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد.

نادری ابراز کرد: روح اصلی مصوبه جدید این است که ضمن احترام به قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری، فصل‌الخطاب نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خواهد بود، لذا تمام احکامی که دیوان عدالت اداری به صورت موقت صادر کرده طبق قانون ملغا خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دیوان برای برخی فرمانداران مانند فرماندار پاکدشت و پردیس نیز حکم انفصال از خدمت صادر کرده است که طی تماسی با معاون دیوان عدالت اداری مقرر شد فعلاً این احکام متوقف شود و فرمانداران و استانداری اعتراض خود را به این احکام اعلام کنند.

وی افزود: پس از اعلام تاییدیه شورای نگهبان این پرونده بسته خواهد شد، اما ما از قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری گله مند هستیم زیرا آرای مجلس و هیئت نظارت را به صورت گسترده نقض کردند و اینکه طبق قانون و به صورت منطقی هیئت نظارت مرجع نهایی بودند را نادیده گرفتند.

نادری ادامه داد: اما با این استفساریه اساساً قانون روشن خواهد شد و قوه قضاییه نیز تمکین خواهد کرد زیرا قانون مصوب مجلس است و امیدواریم و تلاش می کنیم آرایی که در هیئت نظارت مرکزی صادر شده به قوت خود باقی بماند.

ابطال آرای موقت دیوان عدالت اداری

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم تعیین فرمانداران شهرستان‌هایی که شوراهای آنها باطل و به دیوان عدالت اداری اعتراض کردند، گفت: این عدم انتصاب‌ها ناشی از همین اختلافات و رفت و برگشت‌ها بوده و امیدواریم به زودی این پرونده بسته شود.

وی در خصوص تغییر فرماندارانی که شوراهای آن به دیوان عدالت اداری شکایت برده و احکام را اخذ کردند گفت: دلیل عدم جایگزین فرمانداران قبلی هم این است که همین اختلاف سبب شد تا تغییرات صورت نگیرد اما امیدواریم این تغییرات به سرعت صورت بگیرد.

انتخاب شهرداران بومی برای شهرهای فاقد شورا

نادری در خصوص تعیین شهرداران شهرهایی که فاقد شورای اسلامی هستند و اینکه برای شهرها شهرداران بومی گذشته نشده و بیشتر شهرداران از شهرستان ورامین به مناطق مختلف استان اعزام و زمان زیادی برای شناختن شهرها توسط آنها نیاز بوده و این حق الناس است، اذعان کرد: طبق قانون استاندار این حق را دارد تا شهردار شهرهای فاقد شورای شهر را معرفی کند، اما بنده از این انتصاب‌ها اطلاعی نداشتم و در این حوزه نیز ورود نکرده و نخواهم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تشریح کرد: مطلع نشدم شهردار جدید پردیس انتصاب شد و امروز نیز به صورت تلفنی برای حل مشکلات شهروندان با وی صحبت کرده‌ام و فارغ از اینکه طبق قانون این مهم به استاندار واگذار شده اما اگر بنده مسئولیت انتخاب داشتم قاعدتاً شهردار بومی برای شهرهای فاقد شورای شهر انتخاب می‌کردم.

وی افزود: قاعدتاً بومی بودن شهردار برای شهرها بسیار مفید است زیرا شهرها را شناخته و می فهمد و ظاهراً طبق شنیده ‌ها برای شهر بومهن شهردار غیر بومی انتخاب شده اما بنده برای انتخاب شهرداران بومی برای شهرهای استان با استاندار صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری انتخابات نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی دیوان عدالت اداری نماینده مردم تهران شورای نگهبان استان تهران قوه قضاییه برای شهرها هیئت نظارت طبق قانون برای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس

مساح دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: کلاس‌های آموزشی برای یادآوری مسائل نظارتی انتخابات در طول هفته آینده برای این ناظران برگزار خواهد شد.

 وی افزود: ملزومات مورد نیاز برای برگزاری این مرحله به استان رسیده و تا پایان هفته بین ۳ شهرستان توزیع خواهد شد.

مساح در خصوص افرادی که در این مرحله می‌توانند رای دهند، گفت: کسانی که در مرحله قبل در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف رای داده اند و یا کسانی که در مرحله قبل در هیچ حوزه انتخابیه موفق به رای دادن نشدند؛ می‌تواند در این مرحله شرکت کنند.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۱ قانون انتخابات بیان کرد: مجوز اخذ رای از واجدان شرایط بر اساس نتیجه استعلام دستگاه‌های احراز هویت خواهد بود.

مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟