Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس؛ خراسان جنوبی: فوتبال خراسان جنوبی به دلیل مشکلاتی که بیشتر مربوط به نبود حامی مالی و.... بوده نتوانسته در این سال ها تجربه حضور تیمی در بالاترین سطح های کشوری را داشته باشد اما در کنار آن داورانی از خراسان جنوبی در لیگ های برتر و میدان های دیگر سوت می زنند هر چند در این رابطه هم با شرایط ایده آل فاصله داریم اما در صورت حمایت بیشتر آینده روشنی می توان برای داوران مستطیل سبز متصور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سید احمد موسوی» مسئول کمیته داوران هیئت فوتبال  خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار فارس گفت:تعداد داوران فعال در رشته فوتبال در بخش آقایان ۲۰۰ داور  است که از این تعداد ۱۷ نفر در لیگ های کشوری سوت می زنند.

 وی ادامه داد: در بخش بانوان هم تعداد داوران فعال ۲۰ نفر است که ۴ نفر آن ها  در لیگ های کشوری سوت می زنند.

به گفته وی در  فوتسال هم ۳۰ داور آقا و ۱۵ داور بانو داریم که ۶ نفر از آقایان و ۲ نفر از بانوان در لیگ های کشوری سوت می زنند و در فوتبال ساحلی هم ۳ نفر کشوری و در سطح استان ۷ نفر فعال داریم.

او که از وضعیت داوری استان در رشته فوتبال رضایت نسبی دارد، ادامه داد: وضعیت در داوری به طور تقریبی مطلوب است اما اگر حمایت بیشتری در سال های ۹۶ تا ۹۹ می شدیم به طور حتم وضعیت بهتر بود با این وجود برنامه ریزی های خوبی را انجام می دهیم که داوران در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

فاصله بین داوران با تجربه و جوان

این فعال حوزه داوری فوتبال مهم ترین چالش پیش روی داوری استان را این طور بیان کرد که پشتوانه سازی به آن صورت انجام نشده و بین داوران با تجربه و جوان فاصله افتاده است.

موسوی تاکید کرد: باید این فاصله  را هر چه سریع تر کم و کمتر کنیم و در زمینه پشتوانه سازی برنامه ریزی هایی باید صورت گیرد.

وی با اشاره به این که در رابطه با داوری در کشور حرفی برای گفتن داریم در تایید صحبت هایش اظهار داشت:  آقای فرهاد فرهاد پور در لیگ برتر فوتبال به عنوان کمک داور حضور دارند و  کاندیدای بین المللی شدند و به زودی می توانند کمک داور بین المللی هم باشند و به تازگی هم در مسابقات کافا در تاجیکستان به عنوان  نماینده ایران حضور داشتند.

به گفته وی هم چنین در فوتسال  آقایان  «ابراهیمی» در لیگ برتر و «تها»ن در لیگ یک کشور و در فوتبال ساحلی هم آقایان داوطلب، علی نژاد و حقدادی سه داور فعال کشوری هستند که عملکرد رضایت بخشی دارند.

وی ادامه داد:این افراد در بالاترین سطح فعالیت می کنند و امیدواریم با برنامه هایی که داریم و حمایت هایی که صورت می پذیرد روز به روز بر تعداد آن ها افزوده شود.

موسوی تاکید کرد: به طور حتم داوری از فوتبال خیلی جلوتر است و این قضیه در همه جمع های فوتبالی زبان زد است.

پشتوانه سازی در برنامه
 مسئول کمیته داوری هیئت فوتبال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از نظر کمی و کیفی داوری ضعف هایی وجود دارد، ادامه داد: برای ارتقای داوری و افزایش تعداد داوران برنامه هایی  در فوتبال،فوتسال و فوتبال ساحلی داریم و  ارتباطاتی با شهرستان ها برقرار شده است و از آن ها خواسته شده که کلاس های داوری در هر سه رشته به خصوص فوتبال را برگزار کنند و به دنبال پشتوانه سازی باشند.

موسوی افزود: هم اکنون در شهری مثل نهبندان به دلیل نبود حمایت و بی توجهی به پشتوانه سازی فقط یک داور فعال داریم و به دنبال رفع این ضعف و برگزاری دوره های آموزشی هستیم.

به گفته وی در شهرستان های بیرجند،طبس و فردوس و قاین‌ وضعیت کمی بهتر است و امیدواریم که با برگزاری کلاس های داوری و آمادگی جسمانی ویژه داوران و تئوریک و دانش داوری و ارتباطی که با فدراسیون داریم از لحاظ کیفی و کمی بتوانیم سطح داوران را ارتقا دهیم.

موسوی با تاکید بر این که در صورت تداوم حمایت ها آینده روشنی در انتظار داوران استان است، افزود: سعی می کنیم با برنامه ریزی های دقیق تر شرایط را به جایگاهی برسانیم که فوتبالی ها هیچ شک و شبه ای در رابطه با داوری مسابقات نداشته باشند و روز به روز جایگاه داوران در استان و کشور محکم تر شود.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال داوران بیرجند مستطیل سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

به گزارش قدس آنلاین، مسابقه فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در دوحه قطر در حالی برگزار می شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری ایران این بازی را سوت خواهد زد.

موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

فینال این رقابت‌ها بین ژاپن و ازبکستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پنالتی نبود، مهرداد محمدی باید اخراج می‌شد
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • موعود داور فینال آسیا شد
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد