Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مهمیز مدیرجهاد کشاورزی بردسکن گفت: خشکسالی و کاهش نزولات جوی، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی شهرستان بردسکن را ۵۰ درصد کاهش داد.

 مدیرجهاد کشاورزی بردسکن گفت: از مجموع ۲۸ هزار و ۸۵۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی شهرستان بردسکن ۲۵ درصد از طریق قنوات آبیاری می‌شود که امسال بر اثر کاهش شدید دبی قنوات ۳ هزار هکتار از باغات و مزارع منطقه کوهپایه بردسکن با تنش آبی و یا اصلا کاشتی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تعداد قنوات و چشمه سار‌های این شهرستان را شامل ۱۵۹ رشته قنات و ۸۹ دهنه چشمه است که امسال به خاطر نبود بارندگی دبی آب ۵۰ درصد از قنوات شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مهمیز گفت: نیمی از قنوات شهرستان نیاز به لایروبی و قنوات دارد که اعتبارات تخصیصی به حوزه قنوات بسیار ناچیز است و امسال از محل اعتبارات ملی و مشارکت بنیاد برکت ۱۰ قنات تفاهم نامه آن منعقد شده است که قنات دو روستای رسن و قاسم آباد در حال انجام است.

انتهای پیام// و. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خشکسالی های اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند