Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، امروز در دیدار با اعضای جبهه پایداری استان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، پس از استماع مطالب اعضا در خصوص مسائل و موضوعات استان، گفت: به تصمیم گیری براساس خردجمعی و استفاده از ظرفیت‌های فکری، پژوهشی و مطالعاتی صاحب نظران قائل هستم و برای این منظور از ابتدای مسؤولیتم در استان با طیف های مختلف مردم در استان دیدار و گفتگو داشته‌‍ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور در شرایط کنونی از بهترین شرایط اتحاد و همدلی بین سران قوا برای حل مشکلات و کسب رضایتمندی مردم برخوردار است و ما بعنوان کارگزاران نظام و خدمتگزاران مردم باید از این فضا برای نیل به اهداف توسعه ای استان بهره برداری کنیم.

این مقام مسؤول یادآور شد: طی بازدیدهای میدانی از نقطه به نقطه استان و دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم، فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... به موضوعات و دغدغه‌های حوزه‌های مختلف آگاهی و اشراف بیشتری پیدا کرده ام.

وی افزود: بر این اساس با احصا مسائل استان درصدد برنامه ریزی‌های دقیق با ترسیم افق ۵۰ ساله و در کنار آن حل مشکلات فعلی در زمان منطقی هستیم و از سوی دیگر باید اعتماد و رضایت مردم را نیز جلب کنیم. قرارگاه اجتماعی استان در حال شکل‌گیری است و احکام بزودی صادر می شود تا به صورت عملیاتی و اجرایی برای مقابله با آسیب های اجتماعی وارد عمل شویم.

عبداللهی با اشاره به اینکه بر این باور هستم که حل معضلات اجتماعی در حوزه ارتقا زیرساخت‌های فرهنگی نیز تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: از سوی دیگر بخش بزرگی از مشکلات و دغدغه‌های مردم از اقتصاد نشات می‌گیرد از این رو باید در این زمینه نیز در ابعاد استانی برنامه‌ریزی و اقدام کنیم و در سطح کلان نیز پیگیری های لازم را داشته باشیم.

استاندار البرز با بیان اینکه در حوزه بانوان نیز با جمع اثرگذاری از بانوان دیدار و گفتگو داشتم و مقرر شد قرارگاه عملیاتی بانوان و خانواده نیز تشکیل شود، ادامه داد: در صدد جمع آوری تحقیقات، پژوهش‌ها، مطالعات و نظرات افراد صاحب نظر و متخصص استان هستیم تا با برنامه ریزی به اجرا برسانیم.

عبداللهی با اشاره به روند انتصابات در استان، گفت: به افراد فرصت می‌دهم تا کارآمدی و تخصص خود را اثبات کنند چراکه استان برنامه‌های عقب مانده بسیاری دارد که برای تحقق آنها به نیروهای شایسته، توانمند، متخصص، انقلابی و جهادی نیاز دارد.

وی افزود: قرار نیست که تمام زمان مدیریتم در استان را به عزل و نصب مدیران بپردازم بنابراین باید انتصاب و انتخابی را داشته باشم که بتوانم با کمک آنها افق توسعه ای ۵۰ ساله استان را در کنار برنامه ریزی‌ها و اقدامات میان مدت و کوتاه مدت دنبال کنم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز کرج انتصابات عزل و نصب خبرگزاری فارس استاندار مجتبی عبداللهی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کردستان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، به راهکارهای تحقق و اجرای مناسب راهبرد شعار سال هم اشاره کرد و گفت: در مولفه مهم سطح عملیاتی باید به ساختار هنجاری (نظریه حکمرانی)، نهادی، سطح اجتماعی و مشارکت پذیری و مردم و مطالبه گری و توانایی اجرایی عملی نهادها و کارگزاران در اجرای سیاست توجه کرد.

اکبر محمدی صبح امروز ۸ اردیبهشت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: برنامه رشد اقتصادی استان براساس شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) ابلاغی مقام معظم رهبری باید با محوریت استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی، نیروی جوان تحصیل‌کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و در جهت تحقق احکام برنامه تهیه و اجرا شود.

 وی، افزود: شیوه‌های و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در استان از جمله در حوزه صنایع دستی و گردشگری به منظور حمایت و تأمین مالی مشاغل خرد، شناسایی و با هدف بهبود فضای کسب و کار در برنامه رشد اقتصادی استان مورد توجه خاص قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، به راهکارهای تحقق و اجرای مناسب راهبرد شعار سال هم اشاره کرد و ادامه داد: در مولفه مهم سطح عملیاتی باید به ساختار هنجاری (نظریه حکمرانی)، نهادی، سطح اجتماعی و مشارکت پذیری و مردم و مطالبه گری و توانایی اجرایی عملی نهادها و کارگزاران در اجرای سیاست توجه کرد.

محمدی عنوان کرد: فشار اقتصادی بر مردم، دولتی بودن ساختار اقتصادی از ضرورت‌های بنیادین در تحقق شعار سال است و هر الگویی باید منجر به تولید و افزایش ثروت و رفع تبعیض و محرومیت شود.

 وی‌ به ساختارهای مورد نیاز در تحقق شعار سال هم اشاره کرد و گفت: ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال باید مورد توجه قرار گیرد. رشد تولید با مشارکت مردم اصلی‌ترین برنامه عملیاتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به منظور اجرای شعار سال است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین مسائل مهم و اولویت های استان، تشریح مدل مفهومی برنامه تحقق شعار سال، تعیین اهداف کلان برنامه و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، تدوین برنامه عملیاتی بر اساس محتوی مدل مفهومی، طرح و بررسی و تصویب یا اصلاح برنامه عملیاتی دستگاه‌ها در شورای برنامه ریزی و توسعه و انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه استاندار، سازمان، رئیس دستگاه و دستگاه ناظر از برنامه عملیاتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور تحقق شعار سال است.

وی اعلام کرد که شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته در مجموع ۳۴ دستور کار با ۱۰۰ مصوبه داشته که بیش از ۷۰ درصد آن اجرایی شده و ۳۰ درصد هم در حال اجراست.

محمدی خاطرنشان کرد: ۵ مصوبه از این تعداد مربوط به کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری، ۳۰ مصوبه کارگروه امور زیربنایی، ۳۹ مصوبه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری، ۴ مصوبه کارگروه خانواده و ۲۲ مصوبه فرابخشی بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه