Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@11:06:17 GMT

کاهش سفرهای مردم در آخرین روزهای پاییز

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۱۱۷۷

کاهش سفرهای مردم در آخرین روزهای پاییز

تین نیوز

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته روند کاهشی پیدا کرد و به غیر از تعداد معدودی، اکثر استان‌های کشور با کاهش ترددهای جاده‌ای مواجه شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس جدید آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۲۶۳ وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن کاهش شش درصدی داشت اما همچنان در قیاس با هفته مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردد روزانه بین استانی از جمعه ۲۶ آذر ماه تا پنج شنبه دوم دی ماه

در همین ایام در سال گذشته ممنوعیت‌ تردد بین شهری در کشور اعمال شده بود و این اعداد و ارقام عجیب و غریب از افزایش سفرهای جاده‌ای نسبت به پارسال تا حدود زیادی به همین موضوع بر می‌گردد. البته اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان نیز نشان می‌دهد که ۱۰ میلیون و ۸۳ هزار پلاک خودرو در هفته گذشته در جاده‌های کشور مشاهده شدند که حدود ۳۰۰ هزار دستگاه کمتر از هفته قبل از این گزارش بوده است.

در این بین خودروهای شخصی با پلاک تهران و البرز سهمی حدود ۲۵ درصد داشته و در صدر سفرهای جاده‌ای قرار گرفته‌اند و پس از آن، خودروهایی با پلاک‌های فارس، مازندران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین سفر را انجام دادند.

از سوی دیگر مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته روند متفاوتی نسبت به هفته قبل از این آمار پیدا کرده است. چرا که ترددها در بازه زمانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه تنها در پنج استان سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی و فارس به ترتیب ۱۱ درصد، هشت درصد، شش درصد، پنج درصد و دو درصد افزایش را تجربه کردند. ترددهای جاده‌ای استان همدان با صفر درصد تغییر مانند هفته گذشته بود و استان‌های زنجان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان به ترتیب با منفی ۱۶ درصد، منفی ۱۴ درصد و منفی ۱۱ درصد افت بیشترین کاهش ترددهای بین‌ استانی را داشته‌اند.

جالبتر اینکه نه تنها بقیه استان‌های کشور نیز در هفته گذشته با کاهش سفرهای جاده‌ای مواجه شدند بلکه سفر به استان‌های شمالی مانند گیلان و مازندران نیز در آخرین روزهای پاییز با منفی پنج و منفی دو درصد کاهش مواجه شده است.

تغییرات تردد بین استانی ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه

البته این آمارها در حالی به ثبت رسید که همین اعداد و ارقام در قیاس با آمارهای هفته مشابه در سال گذشته در همه استان‌های کشور به غیر از سیستان و بلوچستان (با کاهش دو درصدی) روند افزایشی داشت. استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، قزوین و اردبیل به ترتیب با ۸۴ درصد، ۷۴ درصد، ۶۹ درصد و ۶۸ درصد افزایش بیشترین جهش را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین وسایل نقلیه وسیله نقلیه محورهای مواصلاتی خودرو خراسان رضوی خراسان شمالی آخرین مرکز مدیریت راه های کشور سفرهای جاده ای هفته گذشته ۲۶ آذر ماه دوم دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۶۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳۵ تومان (۱.۷۵ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۹۵ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۱۵ تومانی به ۱,۹۹۵ رسیده بود، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳۵ تومانی (۱.۷۹ درصد) به ۱,۹۶۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۸۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۵۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۴.۸۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۰۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت