Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قانون مصوب تشکیل صندوق نوآوری ذکر شده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت شود.

به گزارش گروه دانشگاهی خبرگزاری دانشجو، دکتر سیاوش ملکی‌فر در ششمین یلدای کارآفرینان استارت‌آپی ایران با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری در اکوسیستم نوآوری کشور گفت: تشکیل این صندوق به موجب مصوبه سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تامین مالی طرح‌های نوآورانه تشکیل شد.

ملکی‌فر، خدمات صندوق نوآوری را در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی (کمک بلاعوض) دانست و ادامه داد: علاوه بر این‌ها بسته حمایتی صندوق نوآوری شامل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و کمک به سازمان نیرو‌های مسلح و شهرداری برای گذراندن دوره سربازی مدیران و کارمندان شرکت‌های دانش‌بنیان تایید شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گفته وی، در قانون مصوب تشکیل صندوق نوآوری ذکر شده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شده در کشور را ۶۵۰۰ شرکت اعلام کرد و افزود: ورودی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و شتابدهنده‌ها است که باید این مراکز تقویت شوند تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد.

ملکی‌فر با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی با روش هم‌سرمایه‌گذاری به پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر می‌پردازد، اظهار کرد: در این راستا ما تاکنون با ۱۳ شتابدهنده وارد هم‌سرمایه‌گذاری شده‌ایم و در ۲۶ طرح استارت‌آپی به میزان ۳۲.۳ میلیارد تومان با این شتابدهنده‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در مدل هم‌سرمایه‌گذاری هیچگاه خود را رقیب بخش خصوصی نمی‌داند و در مدیریت طرح‌های نوآورانه دخالت نمی‌کند، افزود: امروز صندوق نوآوری به جای اینکه رقیب بخش خصوصی باشد، منابعش را در اختیار بخش خصوصی و بازیگران اکوسیستم قرار داده است و تاکنون نیز ۸۴۴ میلیارد تومان به اکوسیستم استارت‌آپی کشور تزریق کرده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به فعالیت صندوق‌های جسورانه بورسی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ صندوق جسورانه بورسی و خصوصی در حال پذیره‌نویسی هستند که مجموعه سرمایه آن‌ها ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. صندوق نوآوری نیز تاکنون در تاسیس ۱۰ صندوق جسورانه بورسی مشارکت کرده است.

ملکی‌فر در پایان با اشاره به مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری در طرح‌های استارت‌آپی و سرمایه‌پذیر، یادآور شد: ما با ۴۶ صندوق پژوهش و فناوری قرارداد سرمایه‌گذاری داریم و با ۳۳ صندوق هم وارد سرمایه‌گذاری شده‌ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی استارت آپ پژوهش و فناوری اکوسیستم استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری استارت آپی ملکی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند