Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از ده‌ها تجهیزات نظامی برگزار شد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه با اعلام خبر آغاز این رزمایش در روز دوشنبه 29 آذر ماه گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و در هم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 17 افزود: در این رزمایش نیرو‌های زمینی دریایی و هوا فضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند.


وی ادامه داد: سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تامین خواهد کرد. همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیروی‌ها تحویل شده متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 17 اظهار داشت: پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساسا منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.

دومین روز رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ / از انهدام اهداف با موشک الماس تا تمرین عملیات موشکی

دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح آغاز شد. 

* دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) 17 در جمع خبرنگاران با بیان این‌که شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم گفت: نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه کیفیت ، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود.

وی افزود: امروز شاهد بودیم که هم پهپادهای نیروی دریایی سپاه به ‌صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند. 

سرلشکر سلامی دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در بردهای متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17 برشمرد و گفت:  با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم.

 فرمانده‌کل سپاه در پایان تاکید کرد: ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپادها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از بردها با دقت‌های قابل‌قبول نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.

* شلیک و اصابت همزمان 5 فروند موشک کروز در رزمایش

بر همین اساس در دومین روز از رزمایش یگان‌های موشکی و سطحی نیروی دریایی سپاه با شلیک موشک‌های کروز ضدکشتی موفق به انهدام اهداف از پیش تعیین شده شدند.

در این بخش از رزمایش، یگان‌های موشکی از ساحل و شناورهای تندرو کلاس ذوالفقار، با شلیک همزمان 5 فروند موشک کروز ضدکشتی، شناور دشمن فرضی را با اصابت همزمان موشک‌ها با موفقیت منهدم کردند.

* انهدام اهداف با بمب قائم و موشک الماس در رزمایش 

در ادامه مرحله اصلی رزمایش، یگان پهپادی نیروی دریایی سپاه با استفاده از پهپادهای مراقبتی و رزمی مهاجر 6 اهداف ثابت و متحرک زمینی و دریایی را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای مهاجر 6 با پرتاب بمب هوشمند و نقطه‌زن قائم و همچنین شلیک موشک هوشمند الماس موفق به انهدام اهداف مورد نظر شدند.

همچنین در این مرحله پهپادهای باور نیروی دریایی سپاه نیز که اخیرا به سازمان رزم این نیرو ملحق شده‌اند، عملیات پایش و رصد منطقه رزمایش را بر عهده داشتند.

* بمباران اهداف زمینی توسط جنگنده‌های سوخو22 هوافضای سپاه

در ادامه رزمایش دو فروند جنگنده بمب افکن سوخو-22 نیروی هوافضای سپاه به منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) 17 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات بمباران اهداف دشمن را با موفقیت اجرا کردند.

در این عملیات، جنگنده‌های سوخو-22 با استفاده از بمب‌های بومی و نقطه‌زن یاسین اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

* انهدام شناورهای تندرو متخاصم با سلاح‌های ضدزره هدایت شونده

در ادامه مرحله اصلی رزمایش، یگان‌های تفنگدار نیروی دریایی سپاه در اجرای ماموریت دفاع ساحلی و مقابله با تجاوز نیروهای متخاصم، شناورهای تندرو نیروهای دشمن را با موفقیت مورد اصابت قرار دادند.

در این سناریو از رزمایش، نیروهای مدافع سواحل و جزایر با استفاده از موشک‌های ضدزره هدایت شونده، شناورهای تندرو دشمن را با موفقیت منهدم کردند.

* تمرین عملیات موشکی بالستیک علیه اهداف ثابت و متحرک دشمن 

در ادامه دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات موشکی بالستیک علیه شناورها، تاسیسات و پایگاه‌های دشمن اجرا شد.

 در این مرحله از رزمایش موشک های بالستیک زمین به زمین اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

همچنین اهداف شناوری شبیه سازی شده دشمن فرضی با شلیک موشک های سطح به سطح شناوری و ساحل به دریا منهدم شد.

اجرای عملیات توسط سامانه های پدافند هوایی شناوری و ساحلی علیه اهداف پهپادی دشمن از دیگر بخش های دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود که با موفقیت اجرا شد.

تمرین عملیات های ویژه و نفوذ در سطح عملیاتی و راهبردی، اجرای عملیات در شرایط جنگ بیولوژیک و تمرین یگان های پدافند هوایی تحت شبکه یکپارچه از دیگر اقدامات دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ بود.

سومین روز رزمایش پیامبر اعظم ۱۷/ از بهره‌گیری از تسلیحات جدید تا قدرت‌نمایی تانک کرار

سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه با محوریت مأموریت‌های نیروی زمینی سپاه با تمرین دفاع مستحکم یگان‌های برگزیده این نیرو از سواحل و جزایر در جزیره لارک برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از تسلیحات و ادوات جدید و استفاده از تاکتیک‌های نوین، سناریوهای محتمل آفندی و پدافندی را با موفقیت اجرا کردند.

یگان‌های نیروی زمینی سپاه در این مرحله پس‌از اشراف اطلاعاتی از وضعیت دشمن، اهداف شناسایی‌شده را مورد آماج حملات سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین قرار دادند.

اجرای عملیات ضد هلی‌برن و دفاع چند لایه از جزایر با انجام تمرین‌های تخریب و انفجارات ، موانع سد کننده و پدافند هوایی علیه جنگنده‌های دشمن در شرایطی نسبتاً واقعی دنبال شد.

* تانک کرار در نیروی زمینی سپاه عملیاتی شد

در  سومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه تانک پیشرفته کرار (تی 72 ام ارتقا یافته) تحویل نیروی زمینی سپاه شد و برای نخستین‌بار در این رزمایش  عملیاتی شد.

تانک‌های کرار تحویل‌شده به نیروی زمینی سپاه، در حقیقت نمونه ارتقایافته تانک‌های تی72ام این نیرو هستند که توسط صنایع زرهی بنی‌هاشم وزارت دفاع ارتقا پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون سایر تانک‌های تی72ام نزسا نیز برای ارتقا به وزارت دفاع تحویل شده‌اند.

تانک تحویل‌داده‌شده به نیروی زمینی سپاه به پوشش‌های خاصی برای مقابله با امواج حرارتی مجهز شده است و می‌تواند خود را از دید جست‌وجوگرهای حرارتی نیز پنهان کند، همچنین این تانک‌ها مجهز به سامانه‌های ناوبری GPS هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حضور تانک کرار در رزمایش پیامبر اعظم 17

علاوه بر این روی برجک تانک‌ تحویل‌داده به سپاه جایگاه نصب سیستم حفاظتی دفاع فعال برای مقابله با موشک‌ها و پرتابه‌های ضدزره است. این سیستم که از نوع سامانه‌های Soft Kile (مقابله نرم) است، در حال طی کردن مراحل نهایی تست خود است و پس از ارزیابی‌های نهایی روی برجک تانک نصب می‌شود. با نصب این سامانه تانک‌های تی72ام ارتقایافته نیروی زمینی سپاه قادر خواهند بود انواع پرتابه‌های ضدزره هدایت‌شونده را قبل از رسیدن از طریق اخلال روی سامانه‌های هدایت‌کننده موشک منحرف کنند و به این ترتیب این تانک‌ها ماندگاری بیشتری در صحنه رزم خواهند داشت.

* پهپادهای تهاجمی انهدام هر هدفی را ممکن کرده‌اند/ ارتقاء تانک‌های تی۷۲ به استاندارد تی۹۰

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه برگزاری هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ با بیان اینکه دکترین تاکتیکی خود را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم گفت: مسیر دکترین تاکتیکی ما تغییر کرده و تاکتیک ها متناسب با صحنه های عملیاتی و تهدیدات، ظرفیت و قابلیت انعطاف و تغییر پیدا کرده اند.

 فرمانده نیروی زمینی سپاه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) را رزمایشی مشترک و ترکیبی که بر اساس تقویم رزمایش‌های سالیانه در حال اجرا است توصیف و تصریح کرد: ما به عنوان پاسدار انقلاب باید همواره خود را متناسب با برآورد دشمن آماده نگه داریم. 

سردار  پاکپور به ارتقای توانمندی های پهپادی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم.

وی افزود: پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده ها، هدف گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است.

سردار پاکپور در ادامه اظهار داشت: ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان های جهاد خودکفایی به توانمندی موشکهای نقطه زن مجهز شده ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: فناوری های جنگ الکترونیک ما نسبت به گذشته تحول بسیار خوبی هم در ابعاد کمی و هم ابعاد کیفی پیدا کرده است.

سردار پاکپور همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه زرهی روی ارتقای سیستم کنترل آتش تانک ها کار کرده ایم وتانک های ما قادر هستند در فواصل چند کیلومتری هم با دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و سیستم کنترل آتش تانک‌های تی ۷۲ ما به تانک تی ۹۰ ارتقا پیدا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان از کوتاه کردن و به حداقل رساندن زمان واکنش سریع نیروهای مخصوص در عملیات خبر داد و گفت: نیروی زمینی سپاه امروز در کوتاه ترین زمان، نیروی واکنش سریع خود را به منطقه عملیاتی انتقال داده و به اجرای عملیات می پردازد.

* انهدام اهداف توسط پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه

در ادامه مرحله نهایی رزمایش، پهپادهای رزمی و مراقبتی نیروی زمینی سپاه ضمن پایش منطقه رزمایش نسبت به انهدام اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای مهاجر ۶ نیروی زمینی سپاه به بمب های هوشمند و نقطه زن قائم اهداف ثابت و متحرک دشمن فرضی را با دقت مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

علاوه بر این پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه نیز که به تازگی به سازمان رزم این نیرو الحاق شده اند با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اهداف خود را با موفقیت منهدم کردند.

هنچنین در این بخش از رزمایش یگان‌های پدافندی نیروی زمینی سپاه موفق به انهدام پهپاد دشمن فرضی در آسمان منطقه رزمایش شدند.

در این مرحله یگان های پدافند هوایی با بهره گیری از سامانه های توپخانه ای و موشک های دوش پرتاب نسبت به تامین پوشش پدافندی ارتفاع پست از نیروی های عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

* تاخت آبخاکی تیپ نیروهای مخصوص صابرین در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

در ادامه مرحله نهایی رزمایش، تیپ نیروهای ویژه صابرین عملیات تاخت آبخاکی و سرپل گیری در منطقه دشمن را با موفقت اجرا کرد.

در این مرحله نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه با نفوذ به ساحل دشمن فرضی ضمن انهدام اهداف از پیش تعیین شده موفق به تصرف بخشی از منطقه به عنوان سرپل عملیات شدند.

همچنین نیروهای تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی با اجرای عملیات ضد هلی برن با بهره گیری از پشتیبانی آتش یگان های زرهی مانع از نفوذ دشمن به منطقه خودی شدند.

همچنین یگان های مهندسی و تخریب نیروی زمینی سپاه با طراحی و اجرای انفجارات گسترده یک لایه دفاعی مستحکم در برابر نیروهای دشمن فرضی ایجاد کردند.

در این مرحله یگان های تخریب نزسا با بهره گیری از مهمات ‌و مواد منفجره بومی و هوشمند در حجم بالا موفق به ایجاد یک دیواره انفجاری و ایجاد یک خندق برای جلوگیری از نفوذ نیروهای دشمن به منطقه خودی شدند.

* آتش‌ پشتیبانی سنگین بالگردهای هوانیروز سپاه در رزمایش پیامبر اعظم

در ادامه مرحله نهایی این رزمایش عملیات هجومی بالگردهای هوانیروز سپاه به منظور انهدام مواضع دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.

در این مرحله بالگردهای کبرا، طوفان، و Mi-17 هوانیروز سپاه با بکارگیری مهمات بومی نسبت به اجرای پشتیبانی آتش هوایی از نیروهای عمل کننده در رزمایش اقدام کردند.

* بکارگیری مهمات مجاورتی توپخانه برای اولین بار در رزمایش سپاه

در ادامه مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، یگان‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه با اجرای آتش سنگین علاوه بر پشتیبانی از نیروهای عمل کننده مواضع و استحکامات دشمن فرضی را در هم کوبیدند.

در این مرحله توپخانه نیروی زمینی سپاه با بکارگیری توپ‌های ۱۲۲، ۱۳۰ و ۱۵۵ میلیمتری و راکت اندازه‌ها و موشک های نقطه زن، با بکارگیری گلوله های هوشمند اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت منهدم کردند.

علاوه بر این در این رزمایش برای نخستین مرتبه توپخانه نیروی زمینی سپاه با به بکارگیری مهمات مجاورتی علاوه بر انهدام اهداف زمینی با موفقیت اهداف دریایی را نیز منهدم کرد.

* آتش سنگین تانک‌های مدرنیزه شده نیروی زمینی سپاه

در ادامه این رزمایش یگان‌های زرهی نیروی زمینی سپاه با اجرای تک زرهی ‌و مانور احاطه ای موفق به انهدام مواضع دشمن فرضی شدند.

در این مرحله نیروی زمینی سپاه با بهره گیری از تانک های تی ۷۲، تی ۷۲ ام ارتقا یافته و خودروهای رزمی پیاده نظام بی ام پی ۲ نسبت به اجرای آتش پشتیبانی از نیروهای عمل کننده در منطقه رزمایش اقدام کردند.

تانک های بکارگیری شده در این رزمایش به سیستم های کنترل آتش پیشرفته که امکان شیلک در شب و در مسافت ۳ کیلومتری مجهز شده اند.

شلیک پرحجم کروز‌های دریایی سپاه در چهارمین روز هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص)

چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) 17 با شلیک موشک‌های کروز دریایی با برد متوسط و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام شد.

شلیک موشک‌های کروز دریایی از سکوهای شناوری و ساحلی و اصابت همزمان به هدف مشخص در دریا با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با موفقیت به انجام رسید.

همچنین در بخش دیگر برنامه های روز چهارم این رزمایش، عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه یک پهپاد همزمان دو هدف را مورد اصابت قرار داد که با رصد و اشراف اطلاعاتی مواضع دشمن،کنترل و پایش منطقه عمومی تنگه هرمز و شرق آن و شلیک به مواضع دشمن فرضی صورت گرفت.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه این اقدام گفت: ساخت موشک های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت های این موشک ها رادار گریز بودن، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک، هدف یابی در شرایط سخت، نقطه زنی هدف در سریع ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادارهای ویژه این موشک‌ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پهپادهای برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی ، بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپادهای رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان، موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپادهای رزمی و شناسایی در  میدان عمل کاملا چشم گیر بود.

در این عملیات ها بطور همزمان از 3 فروند پهپاد با قابلیت های متفاوت رزمی،شناسایی،اپتیکی،سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد است.

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ / از هشدار فرمانده کل سپاه به صهیونیست‌ها تا موشک‌باران اهداف

مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

* شلیک 16 فروند موشک بالستیک در مرحله نهایی 

این مرحله از رزمایش با شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد نیروی هوافضای سپاه به سمت اهداف از پیش تعیین شده انجام شد.

در این مرحله از رزمایش موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار مواضع حساس شبیه‌سازی‌شده دشمن را با دقت ۱۰۰ درصدی مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همزمان با شلیک موشکها، ۱۰ فروند پهپاد هجومی نیروی هوافضای سپاه بطور همزمان از مبدا حرکت و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اجرای قابلیت مانور پذیری موشک های سوخت جامد برای عبور از سپرهای دشمن ،شلیک همزمان و اصابت همزمان و ارتقای آمادگی های رزمی از ویژگی‌های بخش نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

* هشدار جدی فرمانده کل سپاه به لفاظی صهیونیست‌ها/ دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه ، برگزاری این رزمایش بویژه بخش موشکی را دارای پیام‌های بسیار واضح و آشکار توصیف و تصریح کرد:  پیام این رزمایش هشدار جدی ، واقعی و‌ میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات  واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد: نابراین دشمنان باید مراقب حرف ها و صحبت هایشان باشند.

وی در ادامه آزمایش سامانه های موشکی دقیق و به روز تر  شده نیروی هوا فضای سپاه و پرتاب های هم زمان از نقاط متعدد به سوی یک هدف واقعی شبیه سازی شده را ازاهداف این رزمایش  برشمرد و گفت: این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد های تهاجمی و موشک های بالستیک نقطه زنی بود که توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند.

فرمانده کل سپاه در پایان انطباق عملیات تمرینی و واقعی را از محاسن رزمایش موشکی برشمرد گفت : همگان مشاهده کردند، اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

* سردار حاجی‌زاده: موشک‌های بالستیک قابلیت مانور در جهات مختلف پیدا کرده‌اند/ صدها میلیارد دلار هزینه دشمنان صفر شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک هم جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده کار دشمن را بسیار سخت می کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آخرین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک در منطقه کویر مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: زدن موشک‌های بالستیک برای سامانه‌های‌ پدافندی خیلی سخت است و درصد کمی را می‌توانند اصابت قرار بدهند ولی با این کاری که انجام شد تقریبا صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما ضربدر صفر شد و دیگر ارزشی ندارد.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمنان دیگر نمی‌توانند پیشبینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای فرود می آید، گفت: چون سرعت نسبی موشک‌های پدافندی و موشک‌های بالستیک با سرعتی ‌حدود ۱۵-۲۰ ماخ به هم نزدیک می شوند اگر نقطه آینده و معادله مسیر را نتوانند در بیاورند، کار خیلی مشکلی خواهند داشت.

* سرلشکر باقری: نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی هستند/ رزمایش پیامبر اعظم ۱۷جزو موفق‌ترین رزمایش‌های موشکی ایران بود

سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

این رزمایش از قبل طراحی شده بود ،  اما تهدید های فراوان ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدالله جزو موفق ترین رزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

وی افزود: در این رزمایش  انواع موشک ها از مسیر های متفاوت اما بر روی یک هدف مشخص به طور هم زمان و با دقت تمام اصابت کردند و هدف طراحی شده را در مسافت بسیار دور کاملا منهدم کردند.

سرلشکر باقری این رزمایش را تنها بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد بخش کوچکی از صد ها موشکی است که می تواند بطور هم زمان  به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد اصابت کند و انهدام کامل ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این تهدید ها را نمی پذیرد و هم اکنون در حال مذاکره با کشور ها برای پیشبرد اهداف کشور است  و این گونه تهدید ها را تحمل نخواهد کرد .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: این رزمایش در کنار رزمایش زمینی، دریایی و هوافضای سپاه درتنگه هرمز و منطقه جنوب نشانگر این است که تمامی نیرو های مسلح از جمله سپاه و ارتش آماده هستند چنانچه تهدیدی علیه کشور وجود داشته باشد بلافاصله و با دقت و قاطعیت تمام به تهدید پاسخ بدهند ودشمنان را سر جای خودشان بنشاند.

سرلشکر باقری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه گفت: این رزمایش توانست تمامی اهداف خود را اعم از اهداف عملیاتی ، شلیک ها ، تاکتیک ها در دریا ، خشکی و آسمان را به طور کامل محقق کند. 

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در اوج آمادگی هستند  گفت : هر چند ما تهدید ها را جدی نمی بینیم اما تهدید را ۱۰۰ درصد فرض می کنیم ؛امروز آمادگی ما از هر زمان دیگر بیشتر است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: این رزمایش به لحاظ  انبوهی تعداد شلیک،شلیک همزمان موشک های میان برد و دور برد ، شلیک از مبدا های مختلف  به سمت یک هدف مشخص ،دقت اصابت و جمع خوردن موشک ها در یک منطقه کوچک ۱۸۰ در ۲۰۰ متری و برخورد همه آنها به اهداف نسبت به رزمایش های گذشته برتری داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فرمانده هوافضای سپاه: موشک‌های بالستیک قابلیت مانور در جهات مختلف پیدا کرده‌اند

سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه آخرین مرحله رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک در منطقه کویر مرکزی ایران برگزار شد، اظهار داشت: زدن موشک‌های بالستیک برای سامانه‌های‌ پدافندی خیلی سخت است و درصد کمی را می‌توانند، مورد اصابت قرار بدهند، ولی با این کاری که انجام شد تقریبا صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما ضربدر صفر شد و دیگر ارزشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دیگر نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای فرود می‌آید، گفت: چون سرعت نسبی موشک‌های پدافندی و موشک‌های بالستیک با سرعتی ‌حدود ۱۵-۲۰ ماخ به هم نزدیک می شوند، اگر دشمنان نقطه آینده و معادله مسیر را نتوانند در بیاورند، کار خیلی مشکلی در پیش رو خواهند داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما توانسته‌ایم به موشک‌های بالستیک هم جهت بدهیم تا در جهات مختلف حرکت کنند و مانور بدهند و این پدیده، کار دشمن را بسیار سخت می‌کند.

هشدار جدی فرمانده کل سپاه به صهیونیست‌ها/ خطا کنید، دستانتان را قطع می‌کنیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه ، برگزاری این رزمایش بویژه بخش موشکی را دارای پیام‌های بسیار واضح و آشکار توصیف و تصریح کرد:  پیام این رزمایش هشدار جدی ، واقعی و‌ میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات  واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد : بنابراین دشمنان باید مراقب حرف ها و صحبت هایشان باشند.

وی در ادامه آزمایش سامانه های موشکی دقیق و به روز تر  شده نیروی هوا فضای سپاه و پرتاب های هم زمان از نقاط متعدد به سوی یک هدف واقعی شبیه سازی شده را ازاهداف این رزمایش  برشمرد و گفت: این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد های تهاجمی و موشک های بالستیک نقطه زنی بود که امروز توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند .

فرمانده کل سپاه در پایان انطباق عملیات تمرینی و واقعی را از محاسن رزمایش موشکی برشمرد گفت : همگان مشاهده کردند، اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، این شرایط دقیقا شرایط واقعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رزمایش پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های بالستیک سپاه موشک های کروز سپاه دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده نیروی هوافضای سپاه اهداف از پیش تعیین شده مرحله از رزمایش مورد اصابت قرار دادند موفقیت منهدم کردند رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ ادامه مرحله نهایی نیروهای عمل کننده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سردار سرلشکر پاسدار نیروی زمینی سپاه مورد اصابت قرار موشک های بالستیک نیروی دریایی سپاه توصیف و تصریح حاشیه برگزاری عمل کننده فرمانده کل سپاه هوافضای سپاه شناورهای تندرو بهره گیری موفق به انهدام موفقیت اجرا سپاه در حاشیه پیدا کرده اند پیامبر اعظم ص سپاه در پایان جهات مختلف شبیه سازی شده شلیک موشک موشک های کروز منطقه رزمایش اصابت همزمان پدافند هوایی انهدام اهداف رزمایش موشکی اجرای عملیات شلیک موشک اقدام کردند شلیک همزمان رزمایش موشک موشک ها تانک های تی فروند موشک مواضع دشمن حسین سلامی برگزار شد دشمن فرضی سامانه ها تاکتیک ها حاجی زاده هشدار جدی موشک ها تهدید ها انجام شد ۱۰۰ درصد هم زمان تانک ها شده اند نقطه زن یک هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به عملیات موشکی پهپادی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها یک بخشی از یک نیرو بود.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف آرایی عجیب و غریبی شد.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها که گفته بودند ما دخالت نمی‌کنیم کاملا دخالت کردند و آمدند کنار رژیم صهیونیستی و رژیم هم حملات به مناطق شمال و محور حزب الله و غزه را تعطیل کرد و حتی یک بدون سرنشین هم در آن مناطق نداشتند و همه را به سمت ایران بسیج کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به کنار رژیم صهیونیستی آمدند و بسیاری از کشور‌های اطراف هم به این رژیم کمک کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما رزم ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابر خودشان را آوردند و آن شب تنها ۲۰ درصد توان نیروی هوافضای سپاه صرف مقابله با آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه این‌ها شده بود و با این حال پیروزی بزرگ حاصل شد.

سردار حاجی زاده گفت: این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ببینید | تصاویری از حمل بوستر موشک سپاه توسط ارتش اسرائیل
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود