Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اکنون تغییر مرورگر پیشفرض به فرایندی چندمرحله‌ای تبدیل شده که به نظر می‌رسد با این هدف طراحی شده است که کاربران را از حتی تلاش برای آن هم منصرف کند. از جنبه تکنیکی، مرورگر وب جدید مایکروسافت در واقع خوب است. مایکروسافت اج ارزش افزوده‌ای را از جنبه قابلیت‌های جدید، بهینه‌سازی‌ها، و بهبودها را پیش از آنکه گوگل حتی بتواند آنها را پیاده‌سازی کند فراهم آورده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متاسفانه این خود مایکروسافت است که دلایلی برای دور نگه داشتن کاربران از اج به آنها می‌دهد، و تازه‌ترین آپدیت ویندوز 10 و ویندوز 11 فقط باعث تقویت تصویر تهاجمی از آن در اذهان می‌شود.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت اسلش‌گیر، کمپانی مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 11 امکان تغییر دادن اج به عنوان مرورگر پیش‌فرض را دشوارتر کرده‌است؛ اکنون این تغییر پیش‌فرض به فرایندی چندمرحله‌ای تبدیل شده که به نظر می‌رسد با این هدف طراحی شده است که کاربران را از حتی تلاش برای آن هم منصرف کند.
 
همچنین، بخش‌هایی از ویندوز هستند که یک مرورگر را راه‌اندازی می‌کنند، و آن مرورگر مایکروسافت اج خواهد بود، فارغ از اینکه شما چه مرورگری را به عنوان پیش‌فرض تنظیم کرده باشید.
 
این لینک‌ها از پروتکل “//:microsoft-edge” استفاده می‌کنند، که شبیه آدرس‌های وب معمول “//:https” است ولی فقط توسط مایکروسافت برای برخی موارد خاص استفاده می‌شود. مشخصا، این لینک‌ها درون اپ‌های طرف‌اول (first-party) مایکروسافت استفاده می‌شوند، مانند اپ‌های موجود در قسمت Settings  یا در قسمت نتایج بینگ از منوی Start . اینها برای باز شدن در اج و فقط اج طراحی شده‌اند، و مایکروسافت قصد دارد که وضع را به همین صورت نگه دارد.
   

فایرفاکس و برخی از اپ‌های طرف‌ثالث مانند EdgeDeflector راه‌هایی را برای دور زدن این خط مشی ارائه کرده‌اند، ولی فقط به صورت موقتی. وبسایت How-To Geek فاش ساخته است که تازه‌ترین پچ‌های ارائه شده برای ویندوز 10 و ویندوز 11 راه را بر روی این روش‌های دور زدن بسته‌است.
 
hc s,d nd'vT مایکروسافت به وب سایت ورج گفت که این روش های دور زدن را نامناسب می‌داند. این شرکت می‌گوید که این «قابلیت‌ها» را به شکلی طراحی کرده است که یک تجربه یکپارچه انتهابه‌انتها را در اختیار مشتری قرار دهند، مثلا از قسمت جست‌وجوی تسک‌بار ویندوز به نتایج Bing بر روی ماکروسافت اج.

البته دیگران اسم این کار مایکروسافت را «استراتژی‌های ضدرقبا» گذاشته‌اند، و این می‌تواند به تنظیم‌گران مقررات دلیلی جدید برای انجام تحقیقات از این شرکت بدهد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مرورگر اج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت زورگیران موتورسوار در عملیات تعقیب و گریز (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله راننده پژو به ماشین پلیس در حین تعقیب و گریز وحشتناک در تهران ! (فیلم) حرکات نمایشی موتورسوار در تعقیب و گریز با پلیس (فیلم) تعقیب و گریز پلیس و خودروی حامل مواد مخدر (فیلم)

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • بازداشت زورگیران موتورسوار در عملیات تعقیب و گریز (فیلم)
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • تعقیب و گریز دیدنی دو گربه از زاویه‌ای متفاوت (فیلم)
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد