Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تمامی افرادی که در ۲ هفته گذشته مسافرت خارج از کشور داشته اند، افراد دارای نقص ایمنی و تمامی افراد بستری در بخش‌های‌ای سی یو از نظر ابتلا به سویه امیکرون تحت آزمایش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین در یک خانواده که تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شده اند قطعا یک نفر برای آزمایش امیکرون مد نظر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

تاکید بر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال

جزایری با اشاره به اینکه از اوایل هفته قبل سویه امیکرون در کشور تشخیص و به اثبات رسید اضافه کرد: ایران نودمین کشور جهان است که این بیماری در آن تشخیص داده شد.

او، از ویژگی‌های خاص امیکرون در مقابل سویه‌های قبلی آلفا، بتا، دلتا و دلتا پلاس به سرعت بالای انتشار این سویه اشاره داشت و ادامه داد: به طور متوسط سویه‌های قبلی برای انتشار و غالب شدن در یک کشور ۱۰۰ روز، ولی این سویه کمتر از ۲۰ روز و تقریبا حدود ۱۸ روز به سویه غالب در کشور تبدیل می‌شود.

جزایری گفت: از دیگر تفاوت‌های سویه جدید این است که اگر سویه‌های قبلی یک مورد در یک خانواده مبتلا می‌شد امکان مصون ماندن سایر اعضای خانواده وجود داشت، اما در این سویه جدید اگر یک مورد مبتلا وجود داشته باشد و حداقل ۲ ساعت در تماس با سایر اعضای خانواده و جمعیت محدود باشد سایر افراد نیز کمتر از ۳ روز مبتلا خواهند شد.

او با تاکید جدی بر ضرورت واکسیناسیون نوبت سوم در شرایط کنونی اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت سن دریافت دز سوم را کاهش داده و تمام افراد ۱۸ سال به بالا که ۳ ماه از دریافت دز دوم واکسنشان می‌گذرد می‌توانند دز سوم، یادآور، پوستر و یا دز تقویتی و تکمیل کننده را دریافت نمایند تا با سویه امیکرون مقابله کنند.

جزایری اضافه کرد: حضور دانش آموزان، دانشجویان، کادر آموزشی و اداری و فعالیت آن‌ها در مراکز منوط به دریافت هر دو دز واکسن کرونا است.

او ادامه داد: برخلاف دستورالعمل‌های قبلی که به ارایه تست منفی کرونا هر دو هفته یکبار تاکید داشت، حتما از حضور دانش آموزان و دانشجویانی که هر دو دز واکسن کرونا دریافت نکرده اند در کلاس جلوگیری تا از سرعت انتشار این بیماری جلوگیری بعمل آید.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس امیکرون دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم جهانی» مدعی شد که تردیدهایی درباره ارتباط بین کره شمالی و جنبش حماس فلسطین در زمینه‌هایی از جمله آموزش نظامی و تبادل تاکتیک وجود دارد.

این ادعا در حالی مطرح می شود که سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی مدعی شد که علیرغم انکار مکرر پیونگ یانگ از چنین معاملاتی، جنبش حماس از سلاح های کره شمالی در جنگ خود علیه اسرائیل استفاده کرده است.

ادعاهای بدون سند و مدرک کره جنوبی در حالی مطرح می شود که مردم این کشور در چند وقت اخیر با برگزاری تظاهرات و تجمع، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و با دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نیز ابراز همبستگی کرده اند.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در گزارش خود همچنین درباره احتمال انجام حملات تروریستی توسط کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار هشدار داد و اعلام کرد: امکان نفوذ و تحرک همزمان کره شمالی با استفاده از پهپادها و گلایدرهای خودکار را نمی توان رد کرد، زیرا کره شمالی اخیرا آزمایش های تسلیحات و تهدیدات کلامی خود را در بحبوحه اتهامات مربوط به انتقال غیرقانونی تسلیحات تشدید کرده است.

در اواخر ماه مارس، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که در شرایط تنش‌ها پس از آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ، «بهای بزرگ‌تری» را در صورت «اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ملاحظه» پرداخت خواهد کرد.

کره شمالی نیز همواره درباره همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا و برگزاری رزمایش‌های مشترک دریایی بین دو کشور به سئول هشدار داده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

کد خبر 6093816

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند