Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی لهستان- سوئد 2023 از 28 دی تا یازدهم بهمن‌ ماه 1400 در دمام عربستان برگزار می‌شود. کنفدراسیون هندبال آسیا برنامه برگزاری دیدارهای بیستمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا را منتشر کرد که تیم ملی کشورمان در نخستین مسابقه خود در قالب گروه B در این تورنمنت از ساعت 16:30 سه شنبه 28 دی ماه به مصاف استرالیا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملی‌پوشان در دومین گام خود پنجشنبه 30دی ماه و بار دیگر از ساعت 16:30 تیم هند را پیش رو خواهند داشت. سومین و آخرین دیدار تیم ملی هندبال بزرگسالان در مرحله مقدماتی مقابل تیم میزبان خواهد بود. تیم ملی بزرگسالان روز شنبه، 2 بهمن ماه و از ساعت 18:30 برابر تیم عربستان قرار خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران برای کسب آمادگی بیشتر ملی‌پوشان 23 بازیکن را به اردوی‌ آماده‌سازی دعوت کرده است. امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، سید سعید علوی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمدعلی قاسمی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، الله‌کرم استکی، پویا نوروزی‌نژاد، احسان ابویی، سیدمهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، محمدرضا اورعی و سجاد استکی دعوت‌شدگان به این اردو هستند. در این اردو مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی تیم ملی هندبال، کیوان صادقی (مدیرفنی)، محسن طاهری و مسعود ظهرابی (مربی)، فرید علیمرادی (مربی دروازه‌بانان)، ناصرسلیمی (آنالیزور و سرپرست) و علی بخشی (کارشناس تغذیه و تراپیست) به عنوان اعضای کادرفنی حضور دارند.

* رویارویی با میزبان سخت‌ترین بازی مرحله مقدماتی

به عقیده کارشناسان ایران در مرحله مقدماتی در گروه سختی قرار نگرفته است و شانس بالایی برای صعود از این گروه دارد. حریف اصلی شاگردان پروفسور عربستان، میزبان مسابقات است که ایران در بازی تدارکاتی این تیم را شکست داد؛ البته با توجه به اینکه عربستان میزبان مسابقات است بازی برابر این تیم در کشور خودش کمی کار را سخت می‌کند، اما به نظر می‌رسد در مجموع عربستان تیمی نیست که نتوانیم آن را شکست دهیم.

اگر ملی‌پوشان کشورمان مقابل عربستان بازی همیشگی خود را انجام دهند شانس پیروزی بر میزبان بیشتر خواهد شد. با صعود به جمع 8 تیم، کار سخت‌تری در انتظار شاگردان فرناندز است، چراکه در دور دوم تیم‌های صاحب نام و عنوان‌دار حضور دارند. این تیم‌ها در المپیک و مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشتند. ملی‌پوشان باید تلاش کنند و اشتباهات خود را به حداقل برسانند تا بهترین نتیجه را بگیرند. سهمیه آسیا برای حضور در مسابقات جهانی 5 تیم است و ایران می‌تواند این سهمیه را به دست آورد و دوباره در این مسابقات حاضر شود.

* کشورهای عربی قوی شده‌اند

مجید رحیمی‌زاده از جمله کارشناسان هندبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیم‌های ملی قطر، بحرین، عربستان و کویت در هندبال آسیا بسیار قوی شده‌اند، زیرا هزینه کرده و پایه و ساختار هندبال خود را درست کرده‌اند. این کشورها در وهله نخست به سراغ مربیان قاره آفریقا و به خصوص کشورهای تونس و مغرب رفتند و پس از تثبیت شرایط خود از مربیان اروپایی استفاده کردند. ما نیز ابتدا باید ساختار خود را در آسیا تثبیت کنیم و بعد به فکر سطوح بلاتر باشیم.

سرمربی تیم فولاد سپاهان اصفهان گفت: ملی‌پوشان کار مشکلی دارند؛ هرچند مسلماً از گروه خود بالا می‌روند، اما این امر که به عنوان اول یا دوم صعود می‌کنند طبیعتاً در ادامه مسیر تیم ملی تفاوت ایجاد می‌کند در نهایت امیدوارم تیم ملی در جمع 4 تیم برتر این جام قرار گیرد.

پلن پروفسور برای زمان از دست رفته چیست؟

 تیم ملی دور جدید اردوی خود را با حضور بازیکنان لژیونر آغاز کرد، ضمن اینکه ملی‌پوشان تورنمنت خوبی هم در قطر داشتند و با تیم‌های عربستان، کویت و قطر بازی دوستانه برگزار کردند. چند بازیکن جدید و بازیکنانی که در دوره قبل حضور نداشتند به ترکیب تیم اضافه شدند و ایران با چهره‌ای جدید در مسابقات حاضر می‌شود. بازیکنان حاضر در لیگ داخلی، بازیکنان خوبی هستند و در لیگ عملکرد خوبی داشتند و با تشخیص کادر فنی به اردو دعوت شدند و حالا همه امیدوارند بتوانند همراه تیم در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شوند و عملکرد خوبی داشته باشند.

یکی دیگر از موضوعاتی که کارشناسان به آن باور دارند این است که هندبال ایران کارش را کمی دیر آغاز کرد. تعدادی از اهالی هندبال اعتقاد دارند که تا انتخاب سرمربی و حضور فرناندز در ایران زمان از دست رفت، اما نکته این است که پروفسور به محض ورود به ایران کارش را آغاز کرد. زمان زیادی در اختیار بازیکنان و کادر فنی نیست و برای جبران این کمبود نیاز است که تمرینات با جدیت و فشار بیشتری دنبال شود. در همین راستا تورنمنت قطر برگزار شد و اردوی تدارکاتی به رومانی هم در پیش است که چند بازی تدارکاتی هم انجام خواهد شد. احتمالاً تیم ملی در اسپانیا نیز اردو خواهد داشت و بعد از آن عازم مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود.

* قطر، عربستان، ژاپن، کره و بحرین حریفان اصلی ایران

چند بازیکن لژیونر در اردو نبودند و در لیست 35 نفره نیز نام آنها دیده نمی‌شود. این موضوع کار را برای تیم ملی سخت می‌کند آنها بازیکنان با تجربه‌ای بودند، اما به دلایلی در تیم نیستند و نمی‌توانند کمک کنند که یکی از آنها محسن باباصفری، لژیونر هندبال ایران است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد: قطر، عربستان، ژاپن، کره و بحرین رقیبان اصلی و سرسخت ایران در این رقابت‌ها هستند. کار واقعاً سخت است، اما با توجه به اینکه 5 تیم از آسیا سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب می‌کنند، می‌توانیم با برنامه‌ریزی فرناندز و همچنین با سعی و تلاش بیشتر یکی از این تیم‌ها باشیم. 

وی افزود: فرناندز چند دوره در کنار مربیان بزرگی بوده و نتایج خوبی نیز با تیم‌های مختلف گرفته و در کل می‌شود گفت رزومه خوبی دارد، اما بهترین مربیان نیز نیاز دارند چندین ماه در کنار تیم و بازیکنان خود باشند تا به اصطلاح با آنها مچ شوند و بتواند افتخارآفرینی کنند. در نهایت امیدوارم هندبال ایران برای دومین بار راهیابی به قهرمانی جهان را تجربه کند تا این امر پلی برای پیشرفت هندبال کشورمان باشد.

بازیکن تیم بوزائو در ادامه با اشاره به حضور لژیونرهای هندبال ایران در لیگ‌های مختلف اروپایی و همچنین عربی گفت: لژیونرها چندین سال است با درخشش و عملکرد خوب خود پرچم ایران را بالا نگه داشتند و پرچمدار هندبال ایران در اروپا هستند. اگر 10 سال پیش کسی هندبال ایران را نمی‌شناخت، اما در حال حاضر با ورود بازیکن ایرانی به لیگ های اروپایی اکثراً هندبال ایران را می‌شناسند و امیدوارم روزی تعداد لژیونرهای ایرانی بیشتر شود و بهترین‌های هندبال ایران به بهترین‌های تیم‌های هندبال دنیا راه یابند.

* امیدواری ستاره تیم ملی به کسب مدال در عربستان

سجاد استکی، لژیونر هندبال کشورمان در لیگ کویت که قرار است به زودی به جمع شاگردان پروفسور اضافه شود هم گفت: امسال سطح لیگ کویت بهتر از سال گذشته شده است چون امسال ورود بازیکن خارجی به این لیگ آزاد شد و تیم‌ها توانستند چند بازیکن اروپایی و حرفه‌ای به خدمت بگیرند که همین امر باعث شده سطح لیگ کویت نسبت به سال گذشته پیشرفت کند طوری که رقابت‌ها سخت و نتایج نیز نزدیک است. 

استکی با بیان اینکه مصدومیت کشاله رانم بهتر شده و رو به بهبودی هستم و از این بابت خوشحالم، ادامه داد: با بهبودی پایم توانستم در بازی‌های اخیر هم خوب بازی کنم و هم خوب گل بزنم. 

استکی خاطرنشان کرد: اسپانیا در دنیای هندبال مربیان خوب و با تجربه‌ای دارد و مانوئل مونتایا فرناندز، سرمربی تیم ملی کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. امیدوارم با دانش و تجربه فرناندز در عربستان نتایج خوب و هم مدال بگیریم و هم جهانی شویم تا در این شرایط دل مردم را شاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هندبال قهرمانی آسیا هندبال قهرمانی آسیا تیم ملی هندبال مانوئل مونتایا فرناندز فدراسیون هندبال سجاد استکی محسن باباصفری مجید رحیمی زاده مسابقات قهرمانی هندبال ایران قهرمانی آسیا عملکرد خوب سرمربی تیم ملی پوشان چند بازی رقابت ها تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا ادامه یافت و ۵ نماینده بوکس ایران با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز پنجم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (چهارشنبه - 13اردیبهشت) با برگزاری رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری شد و پنج  نماینده کشورمان با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی مقابل ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم با شکست مقابل نماینده اردن از دور مسابقات کنار رفت.

سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ در وزن 63.5 کیلوگرم مغلوب حریف هندی شد و سام استکی در وزن 80 کیلوگرم مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد. عباس گرشاسبی نیز در وزن 92 کیلوگرم مغلوب نماینده هند شد تا هر 5 نماینده کشورمان در رقابت‌های امروز از دور مسابقات کنار بروند.

همچنین فردا (پنجشنبه) مسابقات رده امید برگزار می‌شود که سه نماینده ایران به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند. در وزن 63.5 کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن 71 کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

 رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از  روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با 18 بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • قهرمانی بهنمیر در مسابقات هندبال دختران آموزشگاه‌های مازندران
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • عزیزی: برای مسابقات آسیایی تنیس برنامه داریم
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم