Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، سعید حوائج با اعلام این مطلب با اشاره به رشد ۱۱۶ درصدی در پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: این مبلغ در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته بالغ بر ۲۶۱ میلیارد تومان بود که امسال رشد چمشگیر ۱۱۶ درصدی داشته است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین این افزایش می تواند کمک شایانی به شهرداری ها و دهیاری ها در انجام پروژه های عمرانی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوائج با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند و در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲۰۳ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است که در ارتقای بخش بهداشت و سلامت استان موثرخواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۰۹ قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه ۲۷صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد، این رقم در استان قزوین در شش ماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین به اجرایی شدن قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دیماه اشاره کرد و گفت : قانون جدید تفاوت‌های زیادی با قانون قبلی دارد و بسیاری از ایرادات آن رفع شده است.

وی افزود:  تغییرات جدی در اصلاح دادرسی مالیاتی، حذف ممیز، اصلاح برخی از معافیت‌ها، سیستمی‌شدن مالیات‌ستانی و... از جمله این اصلاحات محسوب می‌شود.

حوائج تصریح کرد: تا زمان راه اندازی سامانه مودیان، ثبت‌نام، نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون مالیات ارزش افزوده مصوب ۱۷/ ۰۲/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن است، بنابراین صرفا اشخاص مشمول موضوع فراخوان‌های هشتگانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود.

به گفته وی سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت‌ها، استرداد، مالیات کالاهای خاص، مالیات و عوارض خاص، جرایم، نحوه تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید (لازم‌الاجرا از ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰) خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور شهرداری قزوین مالیات استان قزوین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور شهرداری قزوین مالیات سازمان امور مالیاتی کشور شهرداری قزوین مالیات استان قزوین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها و دهیاری ها مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان

داوودی  ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند گفت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است