Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان انگلیسی از پیشرفته ترین روبات انسان نما در جهان در کلیپی دیدنی رونمایی کردند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، نام این روبات پیشرفته "آمیکا "‌است و در مقابل محققی که قصد دارد تا بینی اش را بگیرد خشمگین شده و واکنش جالبی از خود نشان میدهد.
آمیکا میزان ناراحتی خود را در فیلم  نشان داده و تلاش می کند تا دست محقق را گرفته و خود را به عقب بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محقق انگشت خود را به آمیکا نزدیک و نزدیکتر می کند تا زمانی که روبات دست وی را گرفته و از صورتش کنار می زند.
روبات "آمیکا" توسط شرکت بریتانیایی Engineered Arts ساخته شده است وفیلم توانایی هایش  در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده است.
در جدیدترین کلیپ، این روبات که شباهت عجیبی و وحشتناک فیلم پرفروش ویل اسمیت I, Robot دارد، با تماس نوک بینی اش خشمگین می شود.
Engineered Arts، مستقر در شهرکورنوال انگلیس ، هزینه ساخت این روبات را اعلام نکرده است زیرا هنوز در حال توسعه است.
این شرکت اعلام کرد که علاقمندان می توانند تصویر از صورت خود را برای ساخت روبات ها به این شرکت ارائه دهند .ایده قرض دادن صورت خود به یک روبات ممکن است شبیه طرح یک قسمت از – آئینه سیاه - Black Mirror باشد، اما به زودی می تواند به واقعیت تبدیل شود.
سازنده روبات Promobot به دنبال چهره ای برای روبات انسان نما بعدی خود است که از سال 2023 در هتل ها، مراکز خرید و فرودگاه ها استفاده می شود.
این شرکت مبلغ 150000 پوند (200000 دلار) را به داوطلب شجاعی که باید برای همیشه حق استفاده از چهره خود را منتقل کند، پیشنهاد می کند.
Engineered Arts امیدوار است Ameca نگاهی اجمالی به آینده به مردم ارائه دهد زیرا "نماینده خط مقدم فناوری انسان-روباتیک است".
این شرکت در وب‌سایت خود اعلام کرد: "آمیکا که به‌طور خاص به‌عنوان پلتفرمی برای توسعه فناوری‌های روباتیک آینده طراحی شده است، پلتفرم روبات انسان‌نمای کاملی برای تعامل انسان و ربات است."
Engineered Arts در سال 2005 شکل گرفت و اولین روبات آن یک "Thespian" مکانیکی برای صحنه بود.
درباره آخرین توسعه، این شرکت گفت: "Ameca با ورود اشیاء به "فضای شخصی اش" واکنش نشان می دهد."این حتی ما را در Engineered Arts وحشت زده کرده است و ما به آن عادت کرده ایم!"
کاربران در مورد این ویدیو نظر دادند و از واقعی بودن این روبات شگفت زده شدند.
کاربر دیگری نوشت: شگفت‌انگیز است که چگونه چیزهای بسیار جزئی، مانند پلک زدن و حرکات ظریف صورت، باعث می‌شود که او یک فرد زنده واقعی به نظر برسد.
در حالی که Ameca در حال حاضر نمی تواند راه برود، این شرکت می گوید که در حال کار بر روی یک نسخه با قابلیت راه رفتن است .
سازندگان روبات می گویند قبل از اینکه آمیکا بتواند راه برود، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.
Engineered Arts امیدوار است Ameca نگاهی اجمالی به آینده به مردم ارائه دهد زیرا "نماینده خط مقدم فناوری انسان-روباتیک است" .
Engineered Arts همچنین یک سر روباتیک به نام Adran تولید می کند که دارای 22 محرک سفارشی است که به آن اجازه می دهد چشم و دهان خود را درست مانند یک انسان حرکت دهد.
آدران همان چیزی است که Engineered Arts به عنوان "Mesmer" توصیف می کند، سیستمی برای ساخت روبات های انسان نمای واقع گرایانه که قدرتمند، زیبا و مقرون به صرفه هستند.
به گفته این شرکت مستقر در کورنوال، روبات‌های مسمر می‌توانند طیف وسیعی از احساسات انسانی را به نمایش بگذارند و می‌توانند شبیه هر کسی شوند.
هر روبات مسمر از اسکن‌های سه بعدی افراد واقعی طراحی و ساخته شده است که به ما امکان می‌دهد ساختار استخوانی انسان، بافت پوست و حالت‌ها را به طور متقاعدکننده‌ای تقلید کنیم.
Ameca پروژه اصلی شرکت است و توسعه سوفیا را دنبال می کند که برای اولین بار در سال 2016 ظاهر شد و یک سر انسان مانند فوق العاده باهوش با چهره ای واقع بینانه داشت که می توانست پلک بزند، از این طرف به آن طرف نگاه کند و صحبت کند.
این روبات انسان نما که توسط شرکت هنگ کنگی هانسون روباتیک ساخته شده است، قادر به چت کردن، لبخند شیطنت آمیز و حتی جوک گفتن است.
این روبات در اکتبر 2017 زمانی که تابعیت قانونی عربستان سعودی را دریافت کرد، تاریخ ساز شد.

---

انتهای پیام/

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

کلیپ دیدنی از پیشرفته ترین ربات انسان نما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روبات انسان نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.
به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.
عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

کد خبر 847550 برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید