Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان می‌گویند پس از شدت گرفتن سویه اومیکرون در جهان استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای تنها برای تزیین چهره مفید است و در برابر ویروس کارایی ندارند.

خبرگزاری میزان - ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان نوشت: کارشناسان می گویند  با توجه به شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون در جهان، استفاده از ماسک های پارچه ای درحقیقت چیزی بیش از یک تزئین چهره  برای استفاده کننده از آن نیست و کارایی در برابر ویروس اومیکرون ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لینا ون » (Leana Wen) پزشک و تحلیلگر مسائل درمانی این شبکه خبری دراین باره گفت: این چیزی است که حتی  از ماه ها قبل دانشمندان و کارشناسان امور بهداشتی دراین باره هشدار داده بودند.

این تحلیلگر مسائل پزشکی سی ان ان افزود: باید حداقل ماسک سه لایه پزشکی استفاده شود؛ در نهایت می توان بر روی آن از ماسک های فانتزی و پارچه ای استفاده کرد و نه آنکه به تنهایی آنها را به کار بریم.

استفاده از ماسک K۹۵

این کارشناس مسائل پزشکی در ادامه گفت: در اماکن پر رفت و آمد افراد باید از ماسک های نوع «کی ۹۵» (K۹۵) یا «ان ۹۵» (N۹۵  ) استفاده کنند.

ماسک های کی ۹۵ و ان۹۵ یک دهان بند طبی پالایشگر ریز ذرات در هوا با حداقل سه لایه پوششی است.

سی ان ان افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا، متخصصان پزشکی، مردم را به استفاده از ماسک های نوع N۹۵ تشویق می کردند، درحالی که توصیه به استفاده نکردن از این نوع ماسک و به جای آن استفاده از ماسک  های فانتزی و پارچه ای که از لایحه محافظتی کم تری برخوردارند یک «اشتباه بزرگ»  محسوب می شود.

بنابراین گزارش، ماسک های پارچه ای قادرند تنها ۷۵ درصد از ذرات معلق در هوا را جذب کنند، درحالیکه یک ماسک N۹۵ که بدرستی بر روی صورت قرار گرفته باشد، بنابر اعلام اداره «امنیت و سلامت مشاغل» آمریکا قادر است تا ۹۵درصد از ذرات معلق در فضا را جذب کند.

 سی ان ان درادامه گزارش داد: در همین حال  ماسک های جراحی یا یکبار مصرف حدود ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از ماسک های تنفسی N۹۵ ، بسته به طبقه بندی بین المللی ASTM (سازمان استاندارد آمریکا موسوم به «انجمن مواد و آزمون آمریکا») )، مؤثر هستند.

بیشتر بخوانید: گروه‌های سنی که بیشتر درگیر اومیکرون می‌شوند/ دو قرص ایرانی ضدکرونا در انتظار اخذ مجوز

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ماسک اومیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماسک اومیکرون استفاده از ماسک پارچه ای سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن

آفتاب‌‌نیوز :

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در یک سفر از پیش اعلام نشده از پکن با مقام شماره ۲ چین دیدار کرده است.

به گزارش الجزیره، دیدار ماسک با لی کیانگ، نخست‌وزیر چین در حالی انجام می‌شود که خودروسازان چینی در حال تبلیغ جدیدترین خودرو‌های الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی پکن هستند که از ۲۵ آوریل تا ۵ می‌برگزار می‌شود.

رسانه دولتی چین گزارش داد، در جریان دیدار روز یکشنبه آنها، لی به ماسک گفت که امیدوار است ایالات متحده با چین در همکاری “برد-برد” تعامل کند و از عملیات تسلا در چین به عنوان نمونه‌ای موفق از همکاری با یکدیگر نام برد.

لی گفت: «بازار بسیار بزرگ چین همیشه به روی شرکت‌های خارجی باز خواهد بود. چین به قول خود پایبند خواهد ماند و به سختی برای گسترش دسترسی به بازار و تقویت ضمانت‌های خدمات ادامه خواهد داد.»

ماسک در پستی در X گفت که از ملاقات با مقام شماره ۲ “مفتخر” است.

ماسک گفت: “ما اکنون سال هاست که همدیگر را می‌شناسیم، از اوایل روز‌های شانگهای. ”

بازدید ماسک از قبل اعلام نشده بود و مشخص نیست که آیا برنامه سفر او ممکن است شامل بازدید از نمایشگاه خودرو پکن باشد، جایی که خودروسازان چینی خودرو‌های الکتریکی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با مدل‌های تسلا رقابت می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟