Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی نه ماهه نخست سال جاری نیروهای هلال احمر استان به چهار هزار و ۵۲۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۴۴ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، افزود: از این تعداد ۵۴۵ مورد حادثه جاده‌ای، ۱۱۵ مورد حادثه شهری، ۱۸ مورد حادثه کوهستان، ۱۶ مورد سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، شش مورد زلزله و ۴۲ مورد از دیگر حوادث بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است، گفت: علی رغم کاهش مجموع حوادث، سوانح جاده ای که بیش از ۷۳ درصد را به خود اختصاص داده نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۹۴ نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند، عنوان کرد: از مجموع این افراد تعداد ۳۴۳ نفر انتقالی و ۵۱ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته اند.

رضایی با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۵۳ نفر اسکان داده شده است، بیان کرد: ۵۲ نفر مفقودی در ۳۲ ماموریت جستجو ونجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۰۲ نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۱۱۶ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۱۰۸۵ خودروی امدادی شامل ۶۵۱ دستگاه آمبولانس و ۴۳۴ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۹۸ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: تعداد ۱۴۵ مورد تجهیزات عملیاتی شامل ست سبک نجات، ست هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی، ست زنده یاب، آنست، موتور پمپ و لجن کش در این حوادث به کارگیری شده است.

رضایی ادامه داد: شهرستان های قاین با ۱۱۰ مورد حادثه، شهرستان نهبندان با ۹۲ مورد حادثه و شهرستان سربیشه با ۸۸ مورد حادثه بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.

کد خبر 5383596

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند امداد رسانی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان شب یلدا قاسم سلیمانی آتش سوزی بارش باران واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا مورد حادثه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حمید محبوبی اظهار کرد: با تلاش نجاتگران هلال احمر اشنویه مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد از مرگ حتمی نجات یافت.

وی با اشاره به موفقیت امدادگران در تلاش برای نجات فرد حادثه دیده افزود: تلاش چهار ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فرد حادثه دیده در ارتفاعات تالاجار اشنویه نتیجه‌بخش بود.

محبوبی تصریح کرد: پس از چهار ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار، نجاتگران به مصدوم حادثه‌دیده دسترسی پیدا کردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش‌بیمارستانی و تثبیت، همچنین انتقال امن به پایین دست، مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن‌کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد شکسته شد / امدادرسانی ۱۶ تیم هلال
  • بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه