Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:32:17 GMT

خدمات چاپ IML بازرگانی خدیو

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۲۳۲۶

خدمات چاپ IML بازرگانی خدیو

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بسته بندی محصول نقش اساسی و مهمی در حفظ وجهه یک برند دارد و می‌توان گفت که برچسب و بسته بندی محصول به عنوان وجهه یک نام تجاری عمل می‌کند. بسته بندی و برچسب بی کیفیت در دیدگاه مصرف کننده محصول و در نتیجه روی برند اثر می‌گذارد. برای شرکت‌ها و برندهایی که به دنبال افزایش و جذب مصرف کننده، محافظت از محصولات در برابر آلودگی، جعل و دست کاری برچسب هستند، برچسب گذاری در قالب چاپ IML روش برچسب گذاری ایده الی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشی برای بسته بندی محصول که طی چند دهه اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. امروزه صنایع زیادی از جمله صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، خودرو و … از این روش برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

چاپ IML به دلیل ارائه دوام بهتر، کاهش ضایعات و هزینه‌ها، بهبود قابل توجه در کیفیت بسته بندی(با درج برچسب چاپی باکیفیت به طور مستقیم در قالب که برچسب بخشی از بسته بندی می‌شود)، جذب بیشتر مصرف کننده با طراحی خلاقانه نسبت به روش‌های دیگر متمایز است.

برچسب گذاری در قالب ( in-mold labeling ) یا طراحی در قالب ( In-mold decorating )

روش IML اوایل دهه ۱۹۸۰ ابداع شده که بعداز معرفی آن به صنعت بسته بندی به سرعت محبوبیت بالایی کسب کرد. طراحی در قالب imd یا برچسب گذاری در قالب iml فرایندی برای طراحی یا برچسب زدن قطعات پلاستیکی قالب گیری تزریقی در حین چرخه قالب گیری تزریق پلاستیک است. در فرایند طراحی در قالب یا برچسب گذاری در قالب، یک برچسب از پیش چاپ شده و یا طراحی آماده شده در قالب تزریق پلاستیک وارد می‌شود. برچسب از طریق پورت‌های خلاء، شارژ الکترواستاتیک یا روش‌های دیگر در جای خود قرار می‌گیرد سپس قالب تزریق بسته می‌شود و رزین پلاستیک برای قالب گیری تزریق شده و طراحی یا برچسب به صورت همیشگی در داخل قطعه قالب گیری تزریقی نهایی محصور می‌شود.

مزایای چاپ IML

بالاترین کیفیت چاپ:

فناوری طراحی در قالب یا برچسب گذاری در قالب باعث انعطاف پذیری در طراحی و مزایایی نسبت به فناوری‌های سنتی برچسب گذاری و طراحی بعد از قالب گیری امکان پذیر می‌کند؛ مزایایی همچون استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های متعدد در یک عملیات واحد، ماندگاری طولانی، گرافیک بادوام، کاهش هزینه طراحی و برچسب گذاری، وضوح بالای تصاویر در چاپ افست، طراحی تمام ظرف با یک برچسب.

زمان تولید کوتاه‌تر وهزینه تولید کمتر:

برچسب گذاری در قالب یا طراحی در قالب در فرایند قالب گیری تزریق پلاستیک کامل می‌شود؛ بنابراین نیازی به عملیات دیگر نیست. برچسب زدن پس از قالب گیری، زمان و هزینه کار و تجهیزات را حذف می‌کند. علاوه بر اینها تغییرات طراحی و گرافیکی به سادگی با تغییر به برچسب و طرح جدید به راحتی انجام می‌شود. در طول فرایند محصول نهایی در یک مرحله تولید و طراحی می‌شود که دیگر نیازی به تولید ظروف خالی و انبار کردن انها نیست که هزینه نگه داری و حل و نقل ندارد.

سازگاری با محیط زیست:

بسته بندی و برچسب از یک ماده تشکیل شده اند بنابراین صد در صد قابل بازیافت است.

تغییر سریع طراحی:

استفاده از طراحی در قالب یا برچسب گذاری در قالب منجر به گرافیک و محصول نهایی با کیفیت می‌شود. در این فرایند فقط کافی است برچسب تغییر کند که این تغییر هیچ ضرر تولیدی ایجاد نمی‌کند.

طیف گسترده گزینه‌های طراحی:

می‌توان محصول بسته بندی را با طرح‌های گوناگونی طراحی کرد.

کاربردهای برچسب گذاری در قالب (چاپ IML)

چاپ IML به فرایندی برای برچسب زدن و گرافیک باکیفیت بالا و بادوام تبدیل شده است که در بسیاری از صنایع در طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شود، از این روش معمولاً برای طراحی ظروف که از پلی اتیلن با دانسیته بالا، پلی پروپیلن، پت و پی وی سی تولید شده اند، استفاده می‌شود:

تجهیزات پزشکی

محفظه‌های پلاستیکی

لوازم خانگی لیوان سینی

بسته بندی مواد غذایی

قطعات خودرو

اسباب بازی

و...

قالب گیری تزریقی یا قالب گیری بادی؟

چاپ IML را می‌توان در روش‌های قالب گیری متفاوتی استفاده کرد که قالب گیری تزریقی و قالب گیری بادی از پرکاربردترین ها هستند. هر دو روش قالب گیری برای برچسب گذاری در قالب مؤثر هستند که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند.

قالب گیری تزریقی شامل وارد کردن مواد پلاستیکی مذاب در یک قالب است که برچسب قبل از تزریق داخل قالب قرار داده می‌شود. در حین خنک شده مواد تزریق شده برچسب به طور کامل با مواد یکی می‌شود. از جمله مزایای مهم این روش امکان برچسب زدن بر روی کلیه سطح به طور همزمان است. روشی که با چسب زدن، انتقال حرارت یا برچسب زدن حساس به فشار امکان پذیر نیست.

در قالب گیری بادی با اکسترود شدن مواد پلاستیکی گرم شده به شکل یک لوله، یک قالب در اطراف لوله بسته می‌شود، یک جت هوا در برابر دیواره‌های قالب دمیده می‌شود تا شکل ظرف را به خود بگیرد مانند قالب گیری تزریقی، برچسب روی دیواره قالب اعمال می‌شود و به دلیل چسب فعال حرارتی روی سطح برچسب‌ها به محفظه می چسبد. این روش ماندگاری طولانی‌تری دارد و می‌توان تصاویر گرافیکی با کیفیت بالاتری ایجاد کرد.

بازرگانی خدیو (پخش رنگخدیو) نماینده و عاملیت فروش بیش از ۴۰ برند تولید کننده انواع چسب ساختمانی، چسب صنعتی، رنگ‌های ساختمانی و صنعتی و نماینده انحصاری رنگ اطلس جهت توسعه فعالیت‌های خود با سرمایه گذاری در صنعت چاپ لیبل IML اقدام کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ۰۲۶۳۴۲۳۶۱۲۸ تماس بگیرید یا به آدرس https://khadivcenter.ir/iml/ مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5383499

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چاپ بسته بندی کسب و کار کسب و کار گردشگری تصفیه آب بانک قرض الحسنه رسالت فولاد وام ازدواج معدن روانشناسی اینترنت پرسرعت مهارت آموزی طراحی لباس خرید آنلاین سمعک بیمه بدنه خودرو بسته بندی محصول طراحی در قالب برچسب زدن چسب زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده