Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به ازدیاد عرضه دام، مشکلی در توزیع گوشت تا پایان سال نداریم.

به گزارش قدس آنلاین، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: در حال حاضر عرضه دام به ویژه بره‌های تولید امسال به قدری است که به رغم خرید حمایتی و صادرات، قیمت هر کیلو دام سبک و سنگین بالای ۵۵ هزار تومان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای هر کیلو دام هدف گذاری شده بود که قیمت هر کیلو دام با بحث صادرات و خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام به بالای ۵۵ هزار تومان برسد که متاسفانه این امر محقق نشد.

پوریان گفت: با توجه به ازدیاد عرضه، مشکلی در توزیع گوشت تا پایان سال نداریم.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر به رغم فراوانی عرضه، قیمت گوشت در بازار خرده فروشی همچنان بالاست.

او ادامه داد: علی رغم مشکلات دامدار همچون خشکسالی، کم آبی، کمبود و گرانی نهاده دامی، اما سیاست خرید حمایتی با تعلل انجام می‌شود که با آغاز فرایند صادرات باید منتظر آثار آن در بازار بود.

پوریان قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را ۵۵ هزار تومان و لاشه ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از انباشت دام در واحدهای دامداری خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، موانع این موضوع با خرید حمایتی و ذخیره سازی از سوی پشتیبانی امور دام در حال رفع است.

او ادامه داد: علی رغم مشکلات بازرگانی در این بخش، میزان صادرات ناچیز است که با این وجود پیش بینی می‌شود که در بخش گوشت مشکلی نداشته باشیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: تاکنون به رغم هزینه بالای تولید شاهد افزایش قیمت به نرخ واقعی نیستیم که ازدیاد عرضه در برابر تقاضای پایین یکی از علل این امر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازار نوسانات قیمت همیشه وجود دارد به طوری که اگر در بحث تولید، عرضه کاهش یابد، قیمت افزایش می‌یابد، اما در شرایط فعلی گرانی گوشت هیچ ارتباطی به دامدار ندارد.

او در پایان گفت: توجه به شرایط سخت نگه داری دام در فصل زمستان، خشکسالی و کم آبی عرضه نسبت به تقاضا بالاست و ازدیاد عرضه موجب شده تا قیمت تغییری نکند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عرضه و تقاضا دام زنده رئیس شورای تامین کنندگان دام ۵۵ هزار تومان خرید حمایتی ازدیاد عرضه کیلو دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟