Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماساژ شیاتسو یک تکنیک عالی برای رفع سریع چین و چروک دور چشم هاست که می تواند چشم ها را خیلی زود جوان کند فقط باید نقاط فشاری آن را خوب بلد باشید.

به گزارش برنا؛ با نگاه کردن به آینه می توانیم ببینیم که تاثیر سن بر چشمان ما ظاهر می شود و باعث می شود که ما خسته و غمگین به نظر برسیم. ابرو ها، پلک های بالا و گوشه های بیرونی چشم ها به پایین متمایل می شوند و چین و چروک های کوچک بر روی صورت ظاهر می شوند و البته آن ها ممکن است به خاطر تورم صورت عمیق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماساژ ویژه ای به نام شیاتسو کمک شایانی به بازگشت به حالت اولیه ناحیه اطراف چشم ها می کند و با انواع دیگر ماساژ هم تفاوت دارد، چراکه حرکات مختص آن فقط به نقطه های ویژه ای از صورت فشار می آورند ، این ماساژ بیشتر توسط زنان ژاپنی انجام می شود و شاید این راز زیبایی و جوانی آن ها باشد.

ما در دنیای حاضر به این نوع ماساژ علاقه پیدا کرده ایم که محبوبیت بسیار بالایی در سراسر دنیا نیز دارد، حتی با وجود اینکه این ماساژ توسط طب ژاپنی به طور رسمی شناخته شده است. ماساژ شیاتسو روزمره تنها 1 دقیقه طول می کشد و باید در صبح انجام شود، به خصوص هر وقت که احساس می کنید چشم های تان خسته هستند.

ماساژ شیاتسو چیست؟

نام ماساژ از 2 کلمه ژاپنی "فشار" و "انگشت" گرفته شده است و در آغاز قرن بیستم توسط توکوجیرو نامیکوشی ایجاد شد، این ماساژ مبتنی بر دانش آناتومی و اسرار پزشکی تبتی است و خالقش از آن برای درمان آرتروز استفاده می کرد.

این روش ساده و موثر توسط مردم ژاپن مورد علاقه و پذیرش قرار گرفت و رسماً توسط مرجع پزشکی این کشور به رسمیت شناخته شد و هنوز هم به طور فعال در ژاپن، از جمله در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور جالبی، نویسنده این روش تا سن 95 سالگی زیست و جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسید، او عادت داشت بگوید که این ماساژ، براساس غریزه ما برای لمس و گرم کردن نقاط آسیب دیده است.

ماساژ شیاتسو چگونه کار می کند؟

نقطه های ویژه ای در روی صورت و بدن وجود دارند که در زمان فشرده شدن به گردش بهتر خون و مایع لنفاوی کمک می کنند، هم چنین متابولیسم را در بافت ها سرعت می بخشد و آن را موثرتر می سازد، به همین دلیل فرآیند طبیعی جوان سازی دوباره آغاز می شود.

در بخش بهداشت و سلامت مستقیما اشاره می کنیم که شما نباید مناطق را ماساژ دهید، بلکه فقط فشار لازم دارند (مناطق فقط می توانند توسط یک متخصص انجام شوند). فشار را با شدت متوسط اعمال کنید تا کمی احساس ناراحتی بکنید.

ماساژ شیاتسو درمانی سریع برای رفع چروک اطراف چشم ها

اگر در مورد منطقه اطراف چشم ها می خواهید انجام دهید، این ماساژ به این موارد کمک می کند:

تقویت ماهیچه ها ، صاف کردن چین و چروک ها ، کشش پوست و ... با تحریک و تولید تسریع شده کلاژن و الاستین و تولید روغن کار می کنند.

1. بالا بردن ابرو ها:

محدوده فشار: انتهای داخلی و خارجی و میانه ابرو ها. انگشت سبابه، حلقه، و میانی خود را در این نقاط قرار دهید و فشار اعمال کنید. به منظور "بازیابی" ابرو ها به محل خود، باید حرکات مستقیم باشد و آنها را کمی به سمت بالا حرکت دهید.

زمان: 7 ثانیه

درمان چروک

2. از بین بردن چروک های پنجه کلاغی:

منطقه فشار: گوشه های بیرونی چشم ها.

انگشت سبابه خود را بر روی نقاط قرار دهید، منطقه را کمی گرم کرده، فشار دهید و آزاد کنید.شما می توانید ماهیچه ها را کمی به سمت شقیقه ها بکشید، اما انگشتان خود را برندارید، دقت کنید تا مطمئن شوید که این ماهیچه ها هستند و نه پوست که کشیده می شوند.

زمان: 3 ثانیه . 3 بار تکرار شوند.

3. تورم:

منطقه فشار: گوشه داخلی چشم بین چشم و پل بینی.

انگشت سبابه خود را روی نقاط قرار داده و یک حرکت عمود بر روی نقاط ایجاد کنید و کشش ندهید و پوستتان را تکان ندهید. شما هم چنین می توانید یک "چنگال" را با انگشت وسطی و سبابه خود ایجاد کنید و هر دو طرف خارجی و هم گوشه های داخلی چشم را به طور همزمان فشار وارد کنید.

زمان: 3 ثانیه. 3 بار تکرار

4. حذف چین و چروک روی پل بینی:

محدوده فشار: بین ابروها.

در ناحیه "چشم سوم" با انگشتهای سبابه، وسطی، و حلقه تان فشار وارد کنید و انگشت ها باید بهم متصل باشند. 3 نقطه بین ابروهایتان را با انگشتان خود فشار دهید.

زمان: 5 - 7 ثانیه. 2 بار تکرار

5. جوان سازی زیر چشم ها:

ناحیه فشار: زیر چشم ها، بر روی استخوان.

انگشتان سبابه, وسطی و حلقه خود را روی این نقاط قرار داده و فشار دهید.

زمان: 10 ثانیه. 2 بار تکرار

این تمرینات را می توان به صورت جداگانه و یا به صورت یک ماساژ صورت کامل با تکنیک شیاتسو انجام داد. انجام این حرکات همچنین می تواند اثربخشی هر نوع ماساژ درمانی دیگری را تسریع نماید.

نتیجه گیری

شاید تصور کنید انجام این تمرینات آنهم تنها به مدت زمان 1 دقیقه اثر چندانی در زیبایی و جوانسازی پوست ندارد اما اگر این گونه فکر می کنید سخت در اشتباهید و باید بدانید یکی از رازهای زیبایی زنان شرقی که با پوست جوان و صافشان ، زنان کشورهای دیگر را کنجکاو به دانستن رازهای زیبایی خود می سازند همین ماساژ شیاتسو است که به صورت دقیق و مرتب هر روز انجام میدهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چین و چروک تورم زنان زیبایی طب درمان ژاپن سلامت چین پوست جوانسازی چین و چروک نقاط قرار بار تکرار ابرو ها چشم ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع بندی نرسیده ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز، شنبه، در حاشیه بهره برداری از تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی و تسهیل در رفت وآمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه 16 با ایجاد کندرو باعث شد بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.

موسوی پور تصریح کرد: در بستر آزادگان نیز آسفالت ریزی خوبی انجام شده است به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره برداری پروژه های شهرداری تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تأثیر بسزایی در رفت وآمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بزرگراه های پایتخت نیاز به آسفالت ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیازها به بخش کمربندی شهر تهران به ویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می شود که اقدامات جهت آسفالت ریزی انجام می شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعاً این اتفاق باید انجام شود اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده ایم.

موسوی پور با تأکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتماً باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می شود، گفت: قطعاً با توجه به اینکه کمیته ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل می شود و طرح ترافیک بررسی می شود، با توجه به این مسائل قطعاً طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • شجاعی: از روی شکم سیری بازی کردیم!