Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی و عقد تفاهم‌نامه برای توسعه مناسبات گردشگری سلامت بین کرمانشاه و خانقین عراق خبر داد.

جبار گوهری در نشست با نمایندگان بخش خصوصی با محوریت توسعه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و خانقین عراق، اظهار کرد: توسعه گردشگری سلامت از جمله اولویت‌های این اداره‌کل است که با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار مناسب پزشکی در استان که امکان ارائه خدمات بین‌المللی را دارند، در دستورکار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، افزود: با توجه به نزدیکی و مناسبات فرهنگی گسترده و نیز نیاز به خدمات پزشکی، استان خانقین عراق می‌تواند یکی از بازارهای هدف برای دفاتر خدمات گردشگری کرمانشاه باشد. 

وی افزود: توسعه گردشگری سلامت در این حوزه دو بخش دارد که بخشی از آن مربوط به خدماتی است که در استان کرمانشاه ارائه می‌شود و بخشی مربوط به کشور عراق و اینکه تردد و مسائل مربوطه مانند ویزا چگونه انجام شود. 

گوهری تصریح کرد: در استان کرمانشاه همه شرایط برای پذیرش و خدمات‌دهی به مسافران سلامت فراهم است و ما به دنبال رایزنی و برنامه‌ریزی برای تسهیل در این مراودات و افزایش حضور دفاتر خدمات مسافرتی استان در این حوزه هستیم. 

وی تاکید کرد: توسعه گردشگری سلامت در استان کرمانشاه با محوریت دفاتر خدمات گردشگری که برای این امر مجوز دارند، انجام می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، با بیان اینکه ۹ دفتر خدمات گردشگری در استان مجوز ورود به گردشگری سلامت را دارند، گفت: بخش خصوصی اگر می‌خواهد به این حوزه ورود کند یا باید مجوز دفتر بگیرد و یا با دفاتر موجود همکاری و مشارکت کند. 

وی افزود: همکاری دو جانبه بخش خصوصی و دفاتر خدمات گردشگری می‌تواند مشکلات مالی و تامین کادر پزشکی مورد نیاز را رفع کند. 

گوهری در خاتمه تاکید کرد: با جدیت پیگیر مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به کسانی که به حوزه توسعه گردشگری سلامت ورود کنند، هستیم. 

در این نشست مقرر شد دفاتر خدمات گردشگری دارای مجوز استان برای توسعه همکاری و اخذ مجوزهای لازم به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی معرفی و برای جذب و ورود گردشگران سلامت بین دفاتر منتخب و سرمایه‌گذار متقاضی خدمات‌دهی در این بخش تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری توريسم سلامت خانقین عراق كرمانشاه گردشگري میراث فرهنگی دفاتر خدمات گردشگری توسعه گردشگری سلامت استان کرمانشاه خانقین عراق سلامت بین بخش خصوصی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان