Web Analytics Made Easy - Statcounter

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت:  از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار نوزاد در سطح استان با هدف تشخیص به موقع کم‌شنوایی و ناشنوایی تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نوزاد در بدو تولد غربالگری شنوایی‌سنجی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا یک ماهگی زمان طلایی برای تشخیص اختلالات شنوایی در نوزاد به شمار می‌رود و در صورت وجود مشکل در شنوایی به مراحل بالاتر شامل دریافت سمعک و یاکاشت حلزون معرفی می‌شوند.

عسگری اضافه کرد: به مددجویان و نیازمندان هزینه‌های حمایتی برای دریافت سمعک و کاشت حلزون از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

انجام خدمات بینایی‌سنجی برای ۱۵ هزار کودک

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار کودک تحت معاینات پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفته‌اند و یک هزار و ۷۲ مورد به مراحل بالاتر ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ سال مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت وجود اختلال به مراحل بالاتر و دریافت عینک معرفی می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون معاینات پیشگیری از تنبلی چشم در مراکز مثبت زندگی استان انجام می‌شود و خانواده‌های دارای فرزند ۳ تا ۶ ساله، سالانه یک بار باید برای انجام معاینات به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/68024

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری شنوایی سنجی بینایی سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند

دکتر سیدمجید غضنفری گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح نفس در سبزوار تا پایان فروردین امسال‌ ۱۳۴ مادر باردار مصمم به سقط در قالب این طرح شناسایی شدند که با مداخله صورت گرفته، برای ۹۵ نفر آنان پرونده تشکیل شده و با مشاوره، حمایت های مالی معیشتی و دریافت آموزش های لازم از سقط جنین منصرف شده و به بارداری خود ادامه دادند.

وی افزود:‌ از این رقم ۲۷ نفر زیر نظر مراکز بهداشتی و مرکز نفس، حمایت‌های بهداشتی، اقتصادی و مشاوره روانشناسی و خانواده رایگان دریافت کردند و با مشارکت خیران و شهروندان، یک سری جهیزیه کامل برای یک مادر باردار آماده و تحویل وی داده شد.

مدیر مرکز مردمی نفس با تاکید بر اینکه انجام سقط جنین عمدی، معادل ارتکاب قتل محسوب می شود و تبعات فردی و قانونی متعددی دارد،‌ گفت: بروز اختلالات روحی و روانی و نیز پیامدهای جسمی جبران ناپذیر از جمله تخریب رحم و عدم امکان بارداری مجدد از دیگر خطرات ناشی از سقط جنین است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • تصادف منجر به فوت درچهارمحال و بختیاری
  • وقوع حادثه رانندگی در قطب صنعتی شهرکرد با یک جان باخته و سه مصدوم
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری