Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکثر تحلیلگران وال استریت خاطرنشان کردند که طلا دوره فصلی قوی را شروع می کند اما دو هفته آینده به دلیل حجم اندک معاملات، نوسان فوق العاده بالایی وجود خواهد داشت. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر دفاترشان را پیش از تعطیلات سال نو برای امسال بسته‌اند.

حجم اندک معاملات در نرخ مشارکت پایین در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز منعکس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین میزان نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۶۳۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۴۳ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۳۴ نفر معادل ۲۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۱ نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

تداوم خوش بینی به روند افزایشی قیمت طلا در حالی مشاهده شد که این فلز ارزشمند معاملات هفته گذشته را در بالای ۱۸۰۰ دلار به پایان رساند و نسبتا در مقایسه با هفته پیش از آن تغییری نداشت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا روز پنج شنبه با ۹ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۱۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

اکثر تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند زیرا دسامبر و نخستین ماه‌های سال نو از نظر فصلی دوره های قوی برای این فلز ارزشمند هستند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: در ۹ سال از ۱۰ سال گذشته می توانستید با خرید طلا در آخرین روز معامله پیش از کریسمس و فروش آن تا ۱۱ ژانویه سود کنید. همیشه ابهام زیادی در ابتدای سال وجود دارد بنابراین شاید سرمایه گذاران احساس راحتی بیشتری می کنند که طلای بیشتری را نگه دارند.

همراه با عوامل فصلی مثبت، تحلیلگران همچنین به دلیل بهبود دورنمای فنی طلا که بالای ۱۸۰۰ دلار را حفظ کرده است، به این فلز ارزشمند خوش بین هستند. با این حال از نظر بعضی تحلیلگران طلا باید مقاومت در سطح ۱۸۱۵ دلار و سطح مقاومت بلندمدت در ۱۸۳۵ دلار را بشکند.

اما همه تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوش بین نیستند. دیوید میدن، تحلیلگر بازار شرکت اکوئیتی کیپتال می گوید اگرچه طلا فضا برای صعود ملایم در هفته جاری دارد اما با قوی ماندن دلار، خوش بین بودن دشوار است. دلار به بالاتر از رکورد نوامبر صعود نکرده است اما همچنان در مسیر صعودی قرار دارد و این مسئله روی قیمت طلا تاثیر منفی می گذارد. وقتی که بانک مرکزی آمریکا به دنبال سه دور افزایش نرخهای بهره در سال آینده است، مایل نخواهم بود دلار آمریکا را بفروشم.

کریستوفر وِکیو، استراتژیست ارشد بازار در شرکت دیلی فارکس هم به کیتکونیوز گفت: درباره طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد اما وی نسبت به این فلز ارزشمند خوش بین نیست. طلا فاقد اخبار بنیادینی است که قیمت‌ها را به شکل پایدار بالاتر ببرد. اکنون که فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخهای بهره در سال آینده است، بازده واقعی باید افزایش پیدا کند و این اتفاق برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

کد خبر 645389 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان خبر مهم دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم دلار آمريكا فلز ارزشمند نفر معادل قیمت طلا خوش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعت تجارت در روز چهارشنبه به خاطر آرام شدن نگرانی در مورد عرضه نفت کاهش یافته است. تمرکز شرکت‌کنندگان بازار معطوف به اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام آمریکاست که قرار است امروز منتشر شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزات اینترمدیت آمریکا هم با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۲ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.
اطلاعات موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام و سوخت این کشور طی یک هفته گذشته افزایش یافته است. افزایش ذخایر که نشانه ضعف تقاضا برای نفت است مخالف انتظار تحلیلگران در هفته‌های اخیر بوده و قیمت نفت را پایین آورده است.

تحلیلگران می‌گویند اگر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کند بشکه‌های کمتری به سمت پالایشگاه‌ها در آمریکا روانه می‌شوند یعنی مصرف نفت خام در این کشور با مشکل مواجه شده است. ذخایر نفتی در آستانه فصل پرمصرف تابستان باید کاهش یابد نه افزایش.
نفت برنت و نفت آمریکا در هفته گذشته بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را طی سه ماه گذشته تجربه کردند که نتیجه انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش امید نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بوده است.
خبر خرید ۳ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک نفتی توسط دولت آمریکا تا حدی از قیمت آن در روز سه‌شنبه حمایت کرد.
از طرف دیگر تنش‌ها در خاورمیانه بالا گرفته است. رژیم صهیونیستی حمله به رفح را آغاز کرده و میانجیگران برای رسیدن به یک قرارداد آتش بس تلاش می‌کنند.
اما تمرکز سرمایه‌گذاران معطوف به بی‌ثباتی‌های مربوط به دورنمای رشد اقتصاد دنیا و تاثیر آن بر تقاضای نفت است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد