Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان بهداشتی با توجه به شیوع سویه اومیکرون اعلام کردند ماسک‌های فانتزی و پارچه‌ای تاثیری در پیش گیری از ابتلا به انواع سویه‌های ویروس کرونا از جمله اومیکرون ندارند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: کارشناسان می‌گویند با توجه به شدت گرفتن شیوع سویه اومیکرون در جهان، استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای درحقیقت چیزی بیش از یک تزئین چهره برای استفاده کننده از آن نیست و کارایی در برابر ویروس اومیکرون ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لینا ون» (Leana Wen) پزشک و تحلیلگر مسائل درمانی این شبکه خبری دراین باره گفت: این چیزی است که حتی از ماه‌ها قبل دانشمندان و کارشناسان امور بهداشتی دراین باره هشدار داده بودند.

این تحلیلگر مسائل پزشکی سی ان ان افزود: باید حداقل ماسک سه لایه پزشکی استفاده شود؛ در نهایت می‌توان بر روی آن از ماسک‌های فانتزی و پارچه‌ای استفاده کرد و نه آنکه به تنهایی آن‌ها را به کار بریم.

استفاده از ماسک K ۹۵

این کارشناس مسائل پزشکی در ادامه گفت: در اماکن پر رفت و آمد افراد باید از ماسک‌های نوع «کی ۹۵» (K ۹۵) یا «ان ۹۵» (N ۹۵) استفاده کنند.

ماسک‌های کی ۹۵ و ان۹۵ یک دهان بند طبی پالایشگر ریز ذرات در هوا با حداقل سه لایه پوششی است.

سی ان ان افزود: در اوایل شیوع ویروس کرونا، متخصصان پزشکی، مردم را به استفاده از ماسک‌های نوع N ۹۵ تشویق می‌کردند، درحالی که توصیه به استفاده نکردن از این نوع ماسک و به جای آن استفاده از ماسک‌های فانتزی و پارچه‌ای که از لایحه محافظتی کم تری برخوردارند یک «اشتباه بزرگ» محسوب می‌شود؛ بنابراین گزارش، ماسک‌های پارچه‌ای قادرند تنها ۷۵ درصد از ذرات معلق در هوا را جذب کنند، درحالیکه یک ماسک N ۹۵ که بدرستی بر روی صورت قرار گرفته باشد، بنابر اعلام اداره «امنیت و سلامت مشاغل» آمریکا قادر است تا ۹۵درصد از ذرات معلق در فضا را جذب کند.

سی ان ان درادامه گزارش داد: در همین حال ماسک‌های جراحی یا یکبار مصرف حدود ۵ تا ۱۰ درصد کمتر از ماسک‌های تنفسی N ۹۵، بسته به طبقه بندی بین المللی ASTM (سازمان استاندارد آمریکا موسوم به «انجمن مواد و آزمون آمریکا»))، مؤثر هستند.

این رسانه تصویری افزود: درباره استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای و یا N ۹۵ در برابر شیوع سویه اومیکرون، «مرکز درمان و پیش گیری بیماری» آمریکا (CDC) تاکنون پاسخی به این شبکه خبری نداده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اومیکرون ویروس کرونا ماسک پارچه ای ماسک n95 استفاده از ماسک ماسک های فانتزی پارچه ای سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت افغانستان در گفتگو با روزنامه دیلی میل بریتانیا هشدار داد که به دلیل خلا ناشی از خروج آمریکا از افغانستان، احتمال حمله گروه‌های تروریستی از خاک این کشور به آمریکا و اروپا بسیار زیاد است.   به گزارش یورو نیوز؛احمد مسعود گفته همان رقابت خشمگینانه‌ای که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، امروز نیز در میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.   رهبر جبهه مقاومت ملی گفت مردم افغانستان احساس ناامیدی می‌‌کنند وغرب را به چشم «منافق» می‌نگرند، زیرا در برابر «حکومتی وحشی» به حال خود رها شده‌اند. احمد مسعود گفت نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد ضرورت دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب (مدرسه) شده‌اند.   او با یادآوری این که جبهه مقاومت اکنون تنها نیرویی است که در برابر طالبان مقاومت می‌کند، تصریح کرد که رئیس جمهوری آمریکا باید در سیاست خود درباره افغانستان تجدید نظر کند چون ممکن است این سیاست عواقب بزرگی در پی داشته باشد.   طالبان حضور گروه‌های ترویستی دیگر در افغانستان را انکار کرده و می‌گویند به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است