Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارسا مجاهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مشکلات رفاهی و کمبود زیرساخت‌های خوابگاهی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر چندین سال است که از زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خارج و به‌طور کامل مستقل شده است. متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه دانشجویی توجهی به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نداشت و بر تامین زیرساخت‌های خود متمرکز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با یک مقایسه سطحی بین خوابگاه‌ها و زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر می‌توان به این تفاوت پی برد.

وی ادامه داد: به نظر من روسای وقت دانشگاه زاهدان باید پاسخگوی حقوق دانشجویان ایرانشهر باشند که چرا علی‌رغم  پروژه‌های خوابگاهی، ورزشی و رفاهی در شهر زاهدان به فکر ساختن خوابگاه و زیرساخت رفاهی و ورزشی مناسب در ایرانشهر نبوده‌اند.

دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: عمده مشکل کنونی حوزه دانشجویی دانشگاه ما در حوزه خوابگاهی خلاصه می‌شود. دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر حدود ۲۰ سال زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود، آیا این مدت زمان کافی نبود تا مسئولان به فکر ساخت و تجهیز خوابگاه مناسب مشابه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باشند؟

وی افزود: مشکل اصلی دانشگاه ما نبود خوابگاه استاندارد در مالکیت خود دانشگاه ایرانشهر است، در حال حاضر شورای صنفی به دنبال اجاره فضاهای غیر خوابگاهی و تغییر کاربری آن به خوابگاه برای دانشجویان است، با توجه به همکاری‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر مقرر شده ساخت پروژه‌های خوابگاهی استاندارد در اولویت قرار گیرد.

مجاهد با اشاره به مشکلات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ‌گفت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پروژه پردیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را از سال ۸۸ آغاز کرده اما در این همه سال به‌دلیل توجه نکردن مسئولان به بهره‌برداری نرسیده و این پروژه هم اکنون با توجه ریاست دانشگاه ایرانشهر در حال پیگیری است تا انشاالله به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: دانشگاه نوپای علوم پزشکی ایرانشهر با مشکلات جدی روبه رو است، دانشجویان این دانشگاه تمایل چندانی به ورود و فعالیت در حوزه دانشجویی ندارند یا توسط بعضی از مسئولان دور نگه داشته شدند؛ تاجایی که با جملاتی مانند «نباید به دانشجویان رو داد و آنها را پررو کرد» از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود. خوشبختانه ما مقابل این چنین جملاتی ایستاده‌ایم و با نظر مثبتی که ریاست دانشگاه به فعالیت‌های دانشجویی دارد امور دانشجویی را پیش می‌بریم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

دبیر کمیته رفاه و توسعه شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت گفت: یکی از مشکلات اصلی برای بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها کمبود فضای خوابگاهی است و توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد تا با اقدامات و مدیریت جهادی این مشکل را حل کنند و دانشجویان به‌خاطر این کمبود دروس را مجازی پاس نکنند و امکان حضور تمام دانشجویان در دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1123157 برچسب‌ها شورای صنفی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شورای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از آمریکا؛ حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته اند.
دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دانشجویان دانشکده علوم سیاسی پاریس از شب گذشته و پس از بازداشت همکلاسی هایشان دست به اعتصاب زده و در حمایت از مردم غزه کلاس‌های خود را تعطیل و در مقابل دانشکده تجمع کردند.
دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار " اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سئوال بردند.
روز گذشته هم گروهی از دانشجویان حامی فلسطین در جلوی دانشگاه سوربن؛ محل سخنرانی مکرون درباره اروپا و چالش‌های پیش روی آن؛ تجمع کردند که به گفته برخی رسانه‌ها تعداد زیادی از آنها بازداشت شدند.
هنوز پلیس آمار دقیق دانشجویان بازداشت شده در فرانسه را اعلام نکرده است.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد