Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شبکه خبری فرانس24 با اشاره به ثبت رکورد جدیدی از شمار مبتلایان به کووید-19 در فرانسه نوشت: با گسترش سویه اومیکرون در این کشور، مقامات بهداشتی دستورالعمل زمان انتظار برای دریافت دز تقویتی واکسن کرونا را از پنج ماه به سه ماه کاهش دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا،بنابر گزارش تارنمای شبکه خبری فرانس24، فرانسه دیروز (جمعه) با هدف مقابله با سویه جدید اومیکرون، دستورالعمل رعایت فاصله پنج ماه میان تزریق دز دوم و دز تقویتی را به سه ماه کاهش داد و توصیه کرد که بزرگسالان واکسن تقویت کننده کووید-19 را سه ماه پس از تزریق دز دوم خود دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این توصیه توسط مقامات بهداشتی فرانسه منتشر شده است که به دولت در مبارزه با کووید-19 مشاوره می دهند.
گزارش ها حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-19 با گسترش سویه اومیکرون در فرانسه سیر صعودی دارد. مقامات بهداشتی همچنین چند روز پس از آن که فرانسه برنامه واکسیناسیون را برای کودکان پنج ساله و بالاتر آغاز کرد، واکسیناسیون را برای تمامی این گروه سنی که به نظر می رسد در معرض خطر باشند توصیه کرد.
فرانسه پنجشنبه گذشته 91 هزار و 608 مورد مبتلای جدید به کووید-19 را ثبت کرد که یک رکورد از زمان شروع همه‌گیری است و از بالاترین آماری که در نوامبر 2020 (آبان 99) مشاهده شده بود بیشتر است. هرچند رکورد مبتلایان به کووید19 همزمان شده است با تعداد آزمایش‌ 6.2 میلیون مورد در هفته گذشته که رقم چشمگیری در شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا به شمار می رود.
برخلاف برخی دیگر از کشورهای اروپایی، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه تاکنون در برابر اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با سویه جدید اومیکرون مقاومت کرده است، به این امید که کارزار تزریق دز تقویتی واکسن کرونا مانع از تحت فشار قرار گرفتن سیستم سلامت این کشور شود.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از هشت میلیون و 983 هزار نفر در فرانسه به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 122 هزار و 462 نفر جان خود را از دست داده اند. نرخ تزریق هر دو دز واکسن در این کشور 72.6 درصد اعلام شده و بیش از 29.2 درصد هم دز تقویتی واکسن را دریافت کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروپا کووید 19 دز تقویتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آتش‌نشانان یک مار سمی را که وارد یک کارگاه تزریق پلاستیک در جنوب تهران شده و موجب رعب و وحشت کارگران شده بود، به دام انداختند.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مردی با دست‌وپا و دهان بسته در رودخانه

صبح امروز افراد حاضر در یکی از کارگاه‌های واقع در محدوده خلازیر در تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده یک مار در کارگاه خود خبر داده و در حالی که دچار وحشت شده بودند از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.

در ادامه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ را به محل حادثه که یک کارگاه تزریق پلاستیک بود، اعزام کرد و آنان مشاهده کردند که ماری به طول یک متر وارد این کارگاه شده و کارگران را به وحشت انداخته است.

عوامل آتش‌نشانی با رعایت کامل اصول ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص، این مار را که سمی بود، به دام انداخته و برای انتقال به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229629 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • جزییات کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت
  • سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت ۲ سال کاهش یافت
  • بهترین زمان خوردن تخم‌مرغ برای لاغر شدن
  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود