Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در آستانه فراخوانی که از سوی اتحادیه مشاغل این کشور برای برگزاری تظاهرات میلیونی در روز جاری  صادر شده، مقامات این کشور تدابیر شدید امنیتی اتخاد کرده‌اند.

به دنبال تظاهرات گسترده‌ روز ۲۵ اکتبر در سودان، خارطوم امروز شاهد سومین تظاهرات گسترده مردمی علیه دخالت‌های ارتش در امور دولت غیر نظامی است؛ کمیته پزشکان سودان روز گذشته در گزارشی اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان این تظاهرات تاکنون به ۴۸ نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس امروز گزارش داد، مقامات سودان تدابیر امنیتی را در سرتاسر پایتخت پیش از تظاهرات علیه کودتای نظامی اکتبر و توافق متعاقب آن که نخست وزیر را بار دیگر به قدرت بازگرداند ، تشدید کرده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه انگلیسی، نیروهای نظامی روز شنبه در سراسر خارطوم مستقر شده اند و تقریبا تمام پل‌های احداث شده بر روی رودخانه نیل را که خارطوم را به شهرهای عمران و منطقه بحری متصل می کند، مسدود کرده‌اند.

مقامات سودان پیشتر به معترضان نسبت به نزدیک شدن به ساختمان‌های دولتی و نهادهای کلیدی در مرکز خارطوم هشدار دادند.

به نوشته آناتولی، بر اساس بیانیه‌ای که از سوی این کمیته صادر شده، یک نفر دیگر که در تظاهرات هفته گذشته در خارطوم از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

هزاران نفر از مردم سودان یکشنبه گذشته در اعتراض به اختلاف سیاسی میان عبدالفتاح البرهان فرمانده کل ارتش سودان و عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور در خارطوم و دیگر شهرها تظاهرات کردند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت سودان، در یورش نیروهای امنیتی سودان به تظاهرکنندگان در یکشنبه گذشته ۱۲۳ معترض زخمی شدند.

معترضان با در دست داشتن پرچم سودان شعارهایی نظیر «اقتدار برای مردم» و «حکومت مدنی می‌خواهیم» سر دادند.

پلیس سودان با استفاده از گلوله و گاز اشک‌آور به تظاهرات ضد دولتی که در مقابل کاخ ریاست جمهوری در خارطوم برگزار شد، حمله کرد. معترضان نیز به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند.

صبح روز ۲۵ اکتبر عبدالله حمدوک نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت و حمدوک روز بعد آزاد شد.

در ۲۱ نوامبر گذشته نظامیانی که اکتبر امسال با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست وزیر سابق به دست آمده و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل خواهد داد.

گفته می‌شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کرده‌اند.

امروز و در آستانه سومین تظاهرات در خارطوم، رسانه‌های عربی منطقه به نقل از رویترز از قطعی خطوط تلفن و اینترنت خبر می‌دهند.

در فراخوانی که از سوی کمیته‌های مقاومت سودان در روز جمعه صادر شد، تظاهرکنندگان امروز قصد دارند کاخ ریاست‌جمهوری در خارطوم را به محاصره خود درآورند.

برچسب‌ها اینترنت سودان خارطوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت سودان خارطوم اینترنت سودان خارطوم نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وزارت امور خارجه سودان عدم حمایت ابوظبی از نیروهای واکنش سریع را کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در این کشور دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چندی قبل سودان با متهم کردن امارات به حمایت تسلیحاتی از نیروهای واکنش سریع به شورای امنیت شکایت کرد. ابوظبی در سازمان ملل رسما این اتهام را رد کرد و وزارت امور خارجه امارات یکشنبه هفته جاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار پایان یافتن نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شد و اعلام کرد: ابوظبی خواهان حل و فصل بحران داخلی سودان از طریق سیاسی و تشکیل یک دولت مدنی در آن کشور است.

وزارت امور خارجه سودان در واکنش به این بیانیه اعلام کرد: عدم حمایت تسلیحاتی ابوظبی از نیروهای واکنش سریع کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان است.

در بیانیه وزارت امورخارجه سودان آمده‌است: وزارت امورخارجه امارات می‌داند که کوتاهترین راه برای پایان دادن به نبرد در سودان این است که دولت ابوظبی ارسال سلاح و مزدور به نیروهای واکنش سریع را متوقف کند بویژه هنگامی که روشن شده نیروهای واکنش سریع نمی‌تواند در مقابل ارتش مورد حمایت مردم مقاومت کند.

جنگ لفظی سودان علیه امارات

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این وزارت خانه در بیانیه خود تصریح کرد: جهان از نقش امارات در نبرد تحمیلی بر سودان آگاه است و می‌داند ابوظبی از نیروهای واکنش سریع حمایت می‌کند که این نیروها بدترین جنایات را علیه شهروندان سودانی مرتکب شده‌اند.

وزارت امور خارجه سودان بیانیه همتای اماراتی خود را ریختن اشک تمساح برای قربانی خواند و از شورای امنیت خواست تا تدابیر لازم را برای پایبندی ابوظبی به قوانین بین‌المللی اتخاذ کند و به خصومت امارات علیه سودان و مردم آن پایان دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم