Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،سازمان جهانی بهداشت در راستای پشتیبانی فنی و عملیاتی خود از جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بحران کووید-19، تعداد 2 میلیون تست خودکار استخراج اسید نوکلئیک را با حمایت مالی دولت آلمان خریداری و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اهدا کرده است.

این محموله 60 تنی حاوی 261 بسته که از طریق وزارت امور خارجه فدرال آلمان تهیه شده، روز گذشته در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تحویل وزارت بهداشت کشور شد تا در آزمایشگاه‌های دولتی سرتاسر کشور توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد از کیت‌های استخراج خودکار اسید نوکلئیک ظرفیت انجام بالغ بر ۲ میلیون واکنش آزمایشگاهی را داشته و در دستگاه‌های تشخیصی به نام «ماشین‌های استخراج اتوماتیک اسید نوکلئیک» برای استخراج دی‌ان‌اِی و آران‌اِی ژنوم اسید نوکلئیک باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها برای تشخیص‌های مبتنی بر پی‌سی‌آر در طیف وسیعی از نمونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیت‌های استخراج اتوماتیک نسبت به کیت‌های دستی از دقت و سرعت بالاتری در فرآیند تجزیه و تحلیل نمونه و کیفیت بالاتر نتیجه نهایی برخوردارند و به همین دلیل، کیت‌های اهدایی نقش بسزایی در افزایش ظرفیت تشخیص در سطح ملی ایفا خواهد کرد.

این خرید به درخواست وزارت بهداشت برای حمایت از ظرفیت تشخیص آزمایشگاهی کشور در پاسخ به همه‌گیری ویروس عامل کووید-19 انجام شده است.

این کیت‌ها به عنوان مواد مصرفی برای دستگاه‌های استخراج خودکاری استفاده می‌شود که در اوایل سال جاری توسط سازمان جهانی بهداشت در چارچوب پروژه پاسخ به فوریت کووید-19 در ایران تهیه و تحویل شدند.

این پروژه در قابل یک همکاری مشترک میان سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در تلاش برای حمایت از نظام سلامت کشور در تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کووید-19 در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ شروع به کار کرد  و در مرداد ۱۴۰۰ به پایان رسید.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تست کرونا نوکلئیک بهداشت جهانی اسید نوکلئیک وزارت بهداشت کووید 19 کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص طلای تقلبی (فیلم) چگونه طلا از یک معدن میلیارد دلاری استخراج و به شمش تبدیل می‌شود (فیلم) دستبند طلا چگونه در کارگاه ساخته می‌شود (فیلم)

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی