Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با شناسایی هویت این شهید والامقام که از طریق آزمایش DNA  انجام شده است ، هیات اعزامی از نزاجا  استان فارس به نیابت از فرمانده کل نیروی زمینی حامل پیام مهم پایان چشم انتظاری خانواده این شهید بودند، روز شنبه به همراه مسئولان شهرستان گناوه در منزل برادر این شهید حضور یافتند.

با ورود  هیات اعزامی نزاجا از استان فارس در معیت مسئولان شهرستان گناوه به منزل این شهید،  شور و روحیه عجیبی بر خانواده و بستگان غالب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادر این شهید با چشمانی اشبکار در جمع حاضران  گفت: تمامی خانواده از جمله پدر و مادرم که در قید حیات نیستند، همیشه چشم انتظار خبری از برادرم بودند که بالاخره پس از ۳۷ سال اطلاع می یابیم که شناسایی شده است.

وی اظهارداشت: مادر و پدرم در زمانی که در قید حیات بودند  همواره ما را نصحیت و دلداری می دادند که "مرتضی"  جان خون را در راه اسلام و میهن نثار کرده است، نگران و در فکرش نباشید ، گریه نکنید و جایش از همه ما بهتر است.

                                                                                                            

وی از حضور هیات اعزامی از نزاجا استان فارس و مسئولان شهرستان که حامل پیام اطلاع از شناسایی  هویت و پایان ۳۷ سال چشم انتظاری برادر شهیدش بودند، تقدیر کرد. 

جانشین مرکز آموزشی ۰۷ کازرون استان فارس (نزاجا) در جمع خانواده این شهید گفت: ماموریت بسیار سنگینی عهده دارم و حامل پیام فرمانده کل ارتش و نیروی زمینی جمهوری اسلامی به خانواده شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری ) هستم تا انتظار ۳۷ ساله آنها را به پایان برسانم.

سرهنگ پیاده ستاد داریوش بیژنی افزود: این شهید والامقام در ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ اعزامی از جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز  در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید و به جمع ۴۸ هزار شهید گلگون کفن ارتش ملحق شد.

وی اظهارکرد: شهدای ایران اسلامی با سربلندی و سرافرازی جان خودرا نثار کردند و در این جمع حاضر شدیم تا دست بوس خانواده و قدردان خون ریخته شده این شهید باشیم.

بیژنی گفت: آمادگی هر نوع همکاری با خانواده این شهید اعم از اعزام به سر قبر مطهر ایشان در نجف آباد اصفهان و درصورت نظرات دیگری، هستم.

                                                                               

امام جمعه گناوه گفت: در ایامی که مصادف با شهادت فاطمه زهرا (س) است در جمع خانواده شهید غلامی (دشتی نظری)  حضور یافته ایم تا تسلیتی بگوییم و تجدید بیعتی دیگر با راه و آرمان‌های شهدا کنیم.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: اگرچه پدر و مادر این شهید در قید حیات نیستند اما روحشان و روح شهید ناظر بر رفتار و اعمال ما است.

وی خطاب به خانواده این شهید گفت: ایثارگری و دلاوری شهدا که به کشور اقتدار و عزت بخشیدند فراموش نشدنی است و قدرادن خانواده این عزیزان هستیم.

فرماندار گناوه گفت: شهدا بر اعمال و رفتار همه ما ناظرند و همواره به آنها افتخار و مباهات خواهیم کرد.

محمدتقی صفری افزود: پیام و وصیت شهدا تبعیت از ولایت فقیه و خدمات صادقانه به مردم بویژه خانواد های شهیدان است و ما باید با جان و دل انجام وظیفه کنیم.

وی اظهارداشت: در صورت هرگونه درخواستی از خانواده شهید آماده همکاری هستیم.

                                                                                             

معاون فرهنگی اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: این اداره کل آمادگی خود را برای هر نوع کمکی که خانواده این شهید داشته باشد، اعلام می دارد.

 اصغر جمع آوری  اظهارداشت: این خانواده هر تصمیمی مبنی بر انتقال شهید به زادگاهش  و یا رفتن به محل دفن ایشان در نجف آباد اصفهان داشته باشند، آماده همکاری هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناوه گفت: شهید مرتضی غلامی در روستای خواجه گیر از توابع شهرستان دیلم متولد شد و پس از مدتی به شهرستان گناوه با خانواده خود هجرت کردند.

محمد قائدی افزود: این شهیدوالامقام  در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت که در سال ۶۳ به درجه رفیع شهادت نایل شد و  پیکر پاک و مطهرش  در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در گلزار شهدای گمنام نجف آباد اصفهان به خاک سپرده شد.

وی گفت: برای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار برنامه‌هایی پیش بینی خواهد شد.

قائدی  یادآورشد: سنگ یادبود این شهید در گلزار شهدای گناوه نصب و جزو  شهدای جاویدالاثر به شمار می‌آید.

در پایان این دیدار، هیات اعزامی از نزاجا استان فارس لوح سپاس و تقدیر به خانواده این شهید اهدا کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

برچسب‌ها بوشهر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گناوه شهدای گمنام فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گناوه بوشهر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گناوه شهدای گمنام فارس خانواده این شهید شهرستان گناوه خانواده شهید هیات اعزامی نیروی زمینی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مطهر شهید عباس رمضانی که در دوران خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده بود، با تلاش گروه‌های تفحص شناسایی و فراق ۳۸ ساله خانواده این شهید به پایان رسید.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید رمضانی صبح امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به همت جمعی از فرماندهان ارتش به خانواده وی اعلام شد.

شهید رمضانی سوم مردادماه سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و بیست و هفتم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه کله قندی مهران در استان ایلام بر اثر اصابت مستقیم گلوله دشمن به شهادت رسید.

کد خبر 6094302

دیگر خبرها

  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • برتری نیروی زمینی و گیتی پسند در روز جشن قهرمانی زود هنگام مسی‌ها
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • شمسایی قهرمانی آسیا را به خانواده شهید غیرت تقدیم کرد