Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیزنس اینسایدر با اشاره به کاهش اثربخشی واکسن های کووید-۱۹ در برابر سویه اومیکرون نوشت: براساس داده های بدست آمده اثربخشی دز تقویتی واکسن کرونا در برابر این سویه با گذشت نزدیک به ۱۰ هفته کاهش می یابد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، بر اساس داده‌های جدید بدست آمده از سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس، ایمنی ایجاد شده ناشی از تزریق دز تقویتی واکسن کووید-۱۹ در برابر سویه اومیکرون در عرض ۱۰ هفته کاهش یافت و از این رو به گفته مقامات بهداشتی مشخص نیست تا پایان سال ۲۰۲۲ به تزریق تعداد دزهای بیشتری نیاز باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان خدمات درمانی ملی انگلیس در این خصوص اعلام کرد که اثربخشی دز تقویتی واکسن مدرنا  همراه با دو دز واکسن فایزر در حد ۷۰ تا ۷۵ درصد برای حداکثر ۹ هفته حفظ می‌شود.

به گفته این نهاد بهداشتی انگلیس، برای افرادی که به طور کامل با واکسن آسترازنکا واکسینه شده اند، اثربخشی دز تقویتی پس از ۱۰ هفته از ۶۰ درصد به ۳۵ درصد با تقویت کننده فایزر و به ۴۵ درصد با تقویت کننده مدرنا کاهش یافت.

در ایالات متحده اعلام شده است که اکثر افراد دارای نقص ایمنی می توانند با گذشت ۶ ماه پس از تزریق سومین دز، چهارمین دز را هم دریافت کنند.

اما «آدام فین» یکی از اعضای گروه کارشناسانی که به دولت انگلیس در مورد نحوه مقابله با ویروس کرونا مشاوره می دهد، دیروز جمعه گفت: «ما باید ببینیم که چگونه از این موج عبور می کنیم. من فکر می کنم افرادی وجود دارند که دزهای تقویتی را زودتر دریافت کرده اند و در گروه های سنی مسن تر و آسیب پذیرتر هستند که ممکن است همچنان نیاز به تزریق دزهای بیشتر داشته باشند. اما در این مورد هنوز تصمیم گیری نشده است».  

در این میان، کارشناسان بر این باور هستند که برای مقابله با سویه جدید اومیکرون همچنان واکسینه کردن افرادی که از تزریق خودداری کرده اند و تزریق دز تقویتی به گروه های حساس باید در اولویت قرار گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۱۴۷ هزار و ۴۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. تاکنون ۷۰.۲ درصد جمعیت این کشور هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۴۷.۱ درصد هم دز تقویتی را تزریق کرده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اثربخشی دز تقویتی دز تقویتی واکسن ۱۰ هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!