Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، میکائیل باقری در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: آشنا کردن دانش آموزان با قرآن، ایجاد محبت نسبت به اهل بیت(ع) در قلوب دانش آموزان و آموزش، برپایی و نهادینه سازی نماز در میان دانش آموزان سه مسئولیت عمده اداره‌کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در هر استان یک اداره قرآن، عترت و نماز و علاوه بر این ادارات ۷۶۰ دارالقرآن مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور وجود دارد، افزود: ارتباط خوبی با حرم مطهر حضرت معصومه(س) داریم و کارهای خوبی در سطح کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده است.

مدیرکل امور، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله و محافل ترتیل خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان با حضور نوجوانان دو نمونه از کارهایی است که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) انجام می‌شود و در این راستا از مجموعه تولیدات فرهنگی حرم مطهر استفاده می‌کنیم و سعی بر نشر حداکثری آن داریم.

وی ظرفیت آموزش و پرورش را برای تأثیرگذاری در جامعه بسیار بالا دانست و گفت: ما آمادگی داریم که فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر از جمله در زمینه حفظ و تلاوت قرآن کریم را به کل کشور تعمیم و برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تلاش کنیم.

باقری با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش برای اقامه نماز در مدارس، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا نماز جماعت در بیشتر مدارس برگزار می شد که از این میان بین ۱۷ تا ۲۰ هزار امام جماعت روحانی و حدود ۴۵ تا ۵۵ هزار امام جماعت از خود فرهنگیان نماز جماعت را در مدارس برپا می‌کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های متقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) و وزارت آموزش و پرورش در زمینه امور فرهنگی بیش از پیش استفاده کنیم.

*برگزاری جشن تکلیف پسران با مشارکت آموزش و پرورش

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: در سال‌های اخیر به بهانه شیوع ویروس کرونا ارتباط حرم مطهر با وزارت آموزش و پرورش رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف ویژه دختران ۹ ساله و استقبال خوب وزارت آموزش و پرورش از این جشن تکلیف، گفت: امیدواریم در جشن تکلیف شده ام ۹ ساله که در فصل بعد در حرم مطهر انجام می گیرد باز هم شاهد همکاری وزارت آموزش و پرورش باشیم و بتوانیم از بسترهای نرم افزاری این وزارت خانه برای ترویج معارف دینی بیشتر استفاده کنیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: جشن تکلیف آیینی است که تا آخر عمر دانش آموز در ذهنش باقی می ماند بنابراین هرچه باشکوه تر و بهتر برگزار شود تأثیر بیشتر بر ذهن افراد خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش مانند جشن تکلیفی که برای دختران برگزار می‌شود برای پسران هم همین جشن را داشته باشیم و بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش قرآن کریم قرآن مشارکت حرم مطهر بانوی کرامت وزارت آموزش و پرورش فرهنگی حرم مطهر حرم مطهر جشن تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار کرد: قریب به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز و اولیا در کشور داریم و بخش اعظمی از جامعه متأثر از نظام تعلیم و تربیت است و این امر وظیفه خبرنگاران است.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه ریشه سربلندی ایران عزیزمان در تربیت و ریشه تربیت را می‌توانیم در معلمان جستجو کنیم، ضمن تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت مرتضی مطهری، تصریح کرد: مرتضی مطهری معلم انقلاب بود و در سایه روشنگری بینش و قدرت معلمی و مفاهیم انقلاب در اختیار جوانان قرار گرفت و از آموزه‌های ایشان هنوز بهره‌مند می‌شویم.

وی معلمی را مسئولیت سنگینی دانست، ابراز کرد: این شغل را با سایر مشاغل نمی‌توان مقایسه کرد، معلمی عشق است، شغل نیست.

فرهادی ادامه داد: آموزش و پرورش ۹۸۰ هزار نفر پرسنل کنونی دارد که در نظام رتبه‌بندی شرکت کردند و در بخش آموزش فعال هستند و کانون و اجتماع معلمان است.

سخنگوی آموزش و پرورش ابراز کرد: اعتماد عمومی به معلمان و مدرسه سرمایه گرانی است که باید سعی در حفظ آن کنیم و در گرو این سرمایه امنیت برای کشورمان بیافرینم.

وی افزود: انتخاب معلم نمومنه یک حرکت  نمادین است.این اتفاق یک قدر مطلق دقیق نیست، بلکه نسبی است و توانمندی‌هایی آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: نحوه شناسایی معلم اینگونه نیست که خود را کاندیدا کنند بلکه از طریق نظرخواهی از سایر معلمان، دانش‌آموزان و اولیا طرح نویی راه‌اندازی شد، زیرا بسیاری از معلمان از این کار معذورند و توازن معلمی، آن‌ها را محدود می‌کند؛ اما امسال این شناسایی به شکلی رقم خورد و ما به ارزیابی‌های چندگانه معلم، دانش‌آموز و اولیا ۹۳ هزار معلم در سطح مدرسه به عنوان نمونه انتخاب می‌شود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است