Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ثبت احوال یکی از کهن ترین نهادهای حاکمیتی در کشور است، گفت: ثبت احوال پایه خیلی از پیشرفتها و توسعه در کشور است چراکه تا هویت افراد احراز و ثبت نشود فعالیتهای اجتماعی شکل نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر، ضمن تبریک یکصدوسومین سالگشت سازمان ثبت احوال کشور مقارن شدن روزهای آغازین فعالیت خود در ثبت احوال با روز ملی این سازمان را به فال نیک گرفت و گفت: ثبت احوال یکی از کهن ترین نهادهای حاکمیتی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت احوال پایه خیلی از پیشرفتها و توسعه در کشور است چراکه تا هویت افراد احراز و ثبت نشود فعالیتهای اجتماعی شکل نخواهد گرفت.

وی افزود: نظام هویتی هر کشوری پایه بسیاری از اتفاقهای گوناگون در حوزه های مختلف است و تا نظام هویتی شکل نگیرد نمی توانیم از سایر اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد مطمئن شویم. سرمایه اصلی هر سازمانی نیروی انسانی آن سازمان است و اگر از این سرمایه حفظ، ارتقاء و نگهداری کنیم در فعالیتهای خود موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات و اصلی ترین دارایی های ما در سازمان پس از نیروی انسانی، اطلاعات موجود در سازمان است و نگهداری، توسعه و بهره مندی از آن یکی از وظایف اصلی ما است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های اصلی ارتقاء جایگاه سازمان در کشور و عزت و احترام کارکنان در درون سازمان است، گفت: باید برای این کار کارگروهی تشکیل شود و برنامه ای در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. ما باید احساس انسجام داشته باشیم و فاصله بین ستاد و استان آسیب جدی می رساند. اهتمام به مسائل معیشتی همکاران و تلاش همه جانبه و همدلانه در جهت بهبود شرایط پرداختی و استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای تحقق این امر حتی در چندماه باقیمانده از سال جاری موضوع دیگری بود که از سوی ریاست سازمان مورد تاکید قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال، کارگر همچنین در خصوص فرآیند گزینش و انتصابات چه در حوزه ستاد و چه در استانها برخورداری از معیار مناسب، دوری از رانت و رابطه، شایسته سالاری، تدین و التزام به نظام جمهوری اسلامی و ولایت پذیری را ازجمله شاخص های مهم برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور ثبت احوال روز ثبت احوال ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸ هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه