Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@12:37:20 GMT

سفر باقری کنی به وین تا دو روز آینده

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۳۷۸۱

سفر باقری کنی به وین تا دو روز آینده

به گزارش صدای ایران  قرار است هشتمین دور مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم ها روز دوشنبه هفته جاری در وین در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۴ آغاز شود.



به گفته انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دور هفتم منطق و هدف مخصوص به خود را در سه مرحله داشت:


۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارد کردن هیات جدید مذاکره کننده ایران در مذاکراتی ادامه دار و نسبتا کامل از نظر رویه امور؛



۲. مذاکره درباره ایده‌های جدید بالقوه دولت جدید[ایران]؛


۳. بررسی این که آیا هر یک از هیات‌های مذاکره کننده دیگر مایلند این ایده‌ها در متن اصلی، _مبنای پذیرفته شده برای نتیجه نهایی مذاکرات وین_ بگنجانند یا نه. 



به نظر می آید اکنون دو طرف مبنای مشترکی دارند هر چند که انریکه مورا اعلام کرده است "فصل لغو تحریم‌های ایران در منطق درونی‌اش کمی متفاوت است".


علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین هم درباره دور هفتم مذاکرات گفته بود: در دور هفتم مذاکرات رویکرد خود نسبت به پیش‌نویس‌های شش دور گذشته را مطرح کردیم. مجموعه۱+۴ بعد از یک هفته مذاکرات فشرده با رویکرد ایران که در پیش نویس مطرح کردیم، موافقت کرد. اکنون دو پیش نویس جدید داریم؛ یکی درخصوص برداشت تحریم ها و دومی درخصوص اقدامات هسته ای. این دو پیش نویس اساس مذاکرات در دور جدید خواهند بود. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: علی باقری کنی سفر به وین مذاکرات برجام پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟