Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:19:09 GMT

دستگیری یک کلاهبردار در شیراز

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۳۷۹۳

دستگیری یک کلاهبردار در شیراز

ایسنا/فارس رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی تحت عنوان واگذاری تسهیلات ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی شنبه ۴ دی اعلام کرد: تعداد ریادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که با آگهی اخذ وام کم‌بهره در یکی از سایت‌های آگهی محور برخورد که اعلام کرده بود برای دریافت وام مبالغی را تحت عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده باید پرداخت شود و پس از واریزی صاحب تلفن دیگر پاسخگو تماس‌های ما نبود و متوجه شدیم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس فارس سلیمانی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا طی یک عملیات غافلگیرانه این فرد کلاهبردار را در مخفیگاهش در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای فارس فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰۰ نفر شهروند اعتراف کرده است، اضافه کرد: این فرد کلاهبردار پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه شدن واگذاری وام کم بهره در دام این افراد قرار می‌گیرند، گفت: مردم برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات که در فضای مجازی به خصوص در سایت ‌های آگهی محور و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند؛ چرا که بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و بدانند که این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند؛ همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان فارس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان فارس پلیس فتای فارس کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا بی لری، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه یک کشاورز به مسئولان انتظامی و طرح شکایتی مبنی بر اینکه یک نفر در ازای بارگیری و ارسال چندین بار ذرت و دیگر محصولات کشاورزی به وی وعده پرداخت وجه داده، اما پولی را به این فرد نپرداخته و حاضر به انجام تعهدات خود نیست پرونده جهت رسیدگی‌های تخصصی به پلیس فتا ارجاع شد.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فتا با هماهنگی‌های قضائی و واکاوی دقیق پیام‌های تبادل شده بین این کشاورز و طرف مقابل، موفق به احقاق حق این کشاورز و باز پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریالی وجه مورد معامله به این کشاورز زحمتکش شدند.

فرمانده انتظامی قلعه گنج با اشاره به ارسال این پرونده به دادسرا جهت پیگیری‌های بعدی از شهروندان خواست در امور خرید و فروش اموال و محصولات کشاورزی مورد نیاز خود در بستر فضای مجازی از اعتماد به افراد سودجو و کلاهبردار خودداری و تا قبل از شناسایی هویت طرف مقابل و صحت اموال مورد معامله از پرداخت وجه و یا ارسال کالا خودداری کنند.

کد خبر 6088013

دیگر خبرها

  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه