Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:04:38 GMT

تربیت حلقه مفقوده حوزه آموزش است

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۳۷۹۶

تربیت حلقه مفقوده حوزه آموزش است

ایسنا/قزوین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر تربیت حلقه مفقوده حوزه آموزش است درحالی‌که درگذشته بیشتر موردتوجه قرار می‌گرفت، رویکرد آموزش‌وپرورش باید پرورش افراد باشد تا شاهد جامعه‌ای ایمن باشیم.

منوچهر حبیبی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که امروز ۴ دی‌ماه در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم باسوادی را کامل کنیم طرح «باسوادی کارساز» تأثیر خوبی دارد، سوادآموزی باید همراه با آموزش مهارت عمومی باشد، اگر فرد احساس کند که سوادآموزی و سواد داشتن برای زندگی‌اش کارساز است حتماً از این طرح استقبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درگذشته دلایلی ارائه می‌شد و افراد را به باسوادی ترغیب می‌کردند، امروز نیز باید برای خواندن و نوشتن دلایلی مطرح شود که در زندگی فرد مؤثر باشد، در کنار این‌ها بسته تشویقی قرار داده‌ شده است که می‌تواند در جذب افراد به سوادآموزی مؤثر باشد.

این مسئول اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید همراهی کنند تا بتوانیم در حوزه ریشه‌کنی بی‌سوادی به‌خوبی وارد شویم و دیگر نگرانی وجود نداشته باشد، با توجه به شرایط استان به‌زودی شاهد این هستیم که سطح باسوادی کامل شود.

وی یادآور شد: تربیت مکمل آموزش است و در حال حاضر تربیت حلقه مفقوده حوزه آموزش است درحالی‌که درگذشته بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، رویکرد آموزش‌وپرورش باید پرورش افراد باشد تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد، چنانچه دانش آموزان تربیت سالمی داشته باشند جامعه آینده نیز از هر گزند و آسیبی در امان است، این امر کار سنگینی است که نباید صرفاً از آموزش‌وپرورش انتظار داشت، والدین و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید همراهی کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میزان هجمه به فرهنگ و اعتقادات بسیار زیاد است؛ نماز در آموزش‌وپرورش باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار بگیرد، تربیت دینی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم تربیت دینی در مدارس کمرنگ شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قزوين آموزش و پرورش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است

شهردار اصفهان گفت: کلید حل تمام مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه تقدیر از معلمان پیشکسوت شهر اصفهان اظهار کرد: در چند سال اخیر به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم آن طور که باید به آموزش و پرورش توجه نشده است و کماکان آموزش و پرورش در شرایط سختی به سر می‌برد.

وی افزود: کلید حل مسائل کشور در تمام ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: آموزش و پرورش با این شرایط سخت و حداقلی بیشترین سطح خدمت را به جامعه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر در کلان کشور بر دوره کوتاه مدت پنج ساله یا بلند مدت ۱۰ ساله متمرکز شویم و نسلی را برای حوزه‌های مختلف تربیت کنیم، بسیاری از مشکلات از این مسیر رفع می‌شود، گفت: این موضوع مهم مبتنی بر مطالعات و تحقیقات است و هم در عمل جواب داده است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از رموز موفقیت و طی کردن مسیر رشد و پیشرفت در هر کشوری تمرکز بر حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: امیدوارم در کلان نظام با رفع مشکلات اقتصادی، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم، زیرا رفع مشکلات به جز از مسیر آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: حل مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان در مدرسه انجام شود.

قاسم زاده با بیان اینکه مسیر شغلی فرزندان ما در مدرسه مشخص می‌شود، افزود: اگر مبتنی بر آینده کشور و دورنمایی از آن نظام تعلیم و تربیت را طراحی کنیم، ۱۰ سال آینده کشور بیمه می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت نمادین شورای اسلامی شهر اصفهان در تقدیر از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، بیانگر گوشه‌ای از عرض ارادت و محبت جامعه به حوزه تعلیم و تربیت است و به‌طور قطع در افکار عمومی نیز انعکاس پیدا می‌کند که امیدوارم شرایط کشور را روز به روز در کنار این عزیزان بهتر کنیم.

کد خبر 750674

دیگر خبرها

  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • تجلیل از معلمان نمونه استان قزوین 
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟