Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@21:46:41 GMT

راهنمای خرید مستقیم فرش دستباف از بافنده

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۳۸۶۴

راهنمای خرید مستقیم فرش دستباف از بافنده

چرا فرش دستباف بخریم؟

فرش دستباف یکی از هنرهای زیبای ایرانی بوده و نماد کشور ایران است تا جایی که با شنیدن فرش دستباف اسم ایران در سراسر دنیا در ذهن تداعی می گردد. به گفته فروشگاه هنر پارسه، عرضه کننده مستقیم فرش های دستباف ایرانی از بافنده، فرشهای دستباف ایرانی انواع مختلفی داشته که دررنگ ها و اندازه های متفاوت ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های فرش دستباف ایرانی و نکات مربتط با آن را مرور کنیم.

۱- فرش دستباف یک سرمایه است

شاید این تصور غلط وجود داشته باشد که چون قیمت فرش دستباف گران تر از فرش های ماشینی است هزینه گزافی بابت آن می پردازید. در صورتی که بسیاری از خانواده ها هر چند سال یک بار فرش های ماشینی را تعویض می کنند.

باید دانست مبلغی که در سال بابت خرید فرش ماشینی هزینه شده است، نه تنها هیچ رشدی نداشته بلکه کاملاً مصرف شده است. در حالی که، با خرید مستقیم فرش دستباف از بافنده با گذشت زمان به قیمت آن اضافه می شود و یک سرمایه برای خانواده محسوب می شود.­

۲- ترمیم و رفوع فرش دستباف

یکی از مزایای فرش دستباف این است که در صورتی که دچار آسیب شود، می توان آن را ترمیم کرد و بخش های آسیب دیده را به دستان توانای رفوگر سپرد . روفوگری نیازمند مهارت خاص و تجربه کافی است و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، سابقه طولانی در بخش های مختلف تولید فرش دارند. عملیات تکمیلی و رفو برروی فرش های دستباف، برای رفع عیوب ناشی از بیدخوردگی ، پارگی ، پوسیدگی ، ساییدگی و سوراخ شدن انجام می شود.

۳- استفاده از رنگ، مواد و الیاف طبیعی در تهیه فرش دستباف

در فرش های دستباف از مواد طبیعی و ارگانیک مثل پنبه، پشم و ابریشم استفاده می شود. این مواد نه تنها سلامت انسان را به خطر نمی اندازد، بلکه برای سلامتی مفید نیز هست.

بر خلاف فرش های دستباف، فرش های ماشینی به طور غالب از الیاف مصنوعی و موادی مانند پلاستیک، لاتکس، روغن های سینتیک و … تهیه می شود، یا عملیات شیمیایی روی الیاف آن ها انجام می گیرد. که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن انسان شود که به محیط زیست آسیب می رساند.اما الیاف فرش دستباف به چرخه طبیعت باز می گردد.

رنگرزی فرش دستباف

در طبیعت صدها نوع گیاه مانند : بلوط، هلیله، گلرنگ، روناس ،نیل ،زاج سفید و …برای ایجاد رنگ های گیاهی وجود دارد، به طوری که رنگ این گیاهان می‌تواند با یکدیگر ترکیب شده و رنگ های جدیدی به وجود آورد.

باید توجه داشت که بسیاری از رنگرزی ها برای ارزان تمام شدن کار و بالا بردن سرعت رنگ پذیری، رنگ های اسیدی را با رنگ های گیاهی ترکیب می کنند. با این کار قابلیت شست و شو بسیار پایین می آید و گاهی در هنگام شست و شوی فرش، رنگ ها با یکدیگر ترکیب می‌شود. بنابراین، فرش دست بافی که رنگرزی گیاهی شده، باید رنگ های صد در صد خالص داشته باشد. رنگرزی در مجموع هنر پارسه به صورت صد در صد گیاهی و خالص انجام می شود.

شست و شوی فرش دستباف

قبل از شست و شوی فرش دستباف ابتدا باید گرد و غبار از روی فرش زدوده شود، این کار با استفاده از جاروبرقی به راحتی میسر است. نکته قابل توجه اینجاست، که دوده و ذرات گرد و غبار به بافت فرش ماشینی نفوذ می‌کند اما در فرش دستباف به راحتی این ذرات با کشیدن جارو از بین می رود.

فرش دستباف نیاز به شست و شوی سالانه ندارد و دیر تر از فرش های ماشینی کثیف می شود. از طرفی شست و شوی سالانه هم فرش را مستهلک می‌کند و از دوام آن می کاهد. با این وجود، در صورتی که قصد شست و شوی فرش دستباف را دارید بهتر است آن را به قالشویی های معتبر بسپارید.

در صورتی که برای شستن فرش دستباف از شوینده های سنتی استفاده می کنید، باید به دقت آب کشی شود تا از آسیب به بافت فرش جلوگیری شود.از طرفی اگر فرش دستباف دارای خامه های رنگی باشد، که ثبات کافی ندارد؛ ممکن است در زمان برس کشیدن، رنگ‌های فرش با هم ترکیب شود.

در صورتی که قصد لکه گیری قسمتی از فرش در منزل با شوینده هایی نظیر شامپو فرش را دارید، هرگز برای خشک کردن فرش، از وسایلی نظیر بخاری و رادیاتور استفاده نکنید. در قسمت زیرین فرش نیز، ظرفی قرار دهید تا از سطح زمین فاصله بگیرد. این کار باعث می شود که فرش زودتر خشک شود.

برای پیدا کردن قالیشویی های معتبر در زمین شست و شوی فرش دستباف این نکته را باید در نظر گرفت که قالیشویی های معتبر فرش ماشینی را نمی پذیرند. خریداران فرش دستباف از فروشگاه هنر پارسه می توانند با اطمینان خاطر شست و شوی فرش خود را به این مجموعه بسپارند.

تنوع فرش های دستباف

یکی از نکاتی که در خرید فرش دستباف مورد توجه قرار می گیرید، تنوع فرش های دستباف است. برای مثال فرش های دستباف از نظر: منطقه بافت، نوع گره های فرش، نوع مواد و الیاف به کار رفته ، نوع رنگرزی، رجشمار و ... متفاوت می باشد.

فرش دستباف هرکدام از مناطق ایران، نقشه های متنوعی دارد. به طور مثال،  در دسته فرش های عشایری که میتوان آن را تلفیقی از فرش دستباف مدرن و سنتی دانست، نقشه های فرش قشقایی، بختیاری، فرش زابل (فرش نفیس سیستان)،  همدان، فرش نهاوند و .... جایگاه ویژه ای دارد. از طرفی اگر قصد خرید این نوع از فرش ها را دارید، باید مراقب دلال ها و سودجویان بوده و فرش دستباف اصیل را از نوع بی کیفیت آن تشخیص دهید. از این رو فروشگاه فرش هنر پارسه، یکی از کهنه کاران این عرصه بوده که میتوان با اطمینان خاطر فرش دستباف اصیلی که از بافنده اصلی تهیه می شود را خریداری کرد .

فرش دستباف را از کجا تهیه کنیم؟

زمانی که فرش دستباف را از بافنده اصلی تهیه میکنیم واسط بین ما و بافنده اعم از: صاحبان سرمایه اولیه ، برگزار کننده های نمایشگاه، گالری دارها، دلال های بازار و …حذف می شود. بنابراین، بخش قابل توجهی از هزینه تمام شده فرش دستباف، که به واسطه ها می‌رسد، حذف شده و قیمت نهایی بسیار مقرون به صرفه می شود.علاوه بر این، زمانی که از یک تولید کننده حمایت و خرید می کنیم، در واقع از بافنده، رنگرز، ریسنده، دارکش و دامدار حمایت می کنیم و این به معنای چرخاندن چرخه اقتصادی افرادی است، که با وجود زحمت های فراوان، دستمزد کمی دریافت میکنند و قشر نسبتا ضعیفی از جامعه هستند.

فروشگاه هنر پارسه واقع در مگامال تهران، عرضه کننده مستقیم فرش های مدرن دستباف و سنتی، از مناطق روستایی و عشایر اصیل ایرانی است، که آن را با قیمتی مناسب و سودی ناچیز، در اختیار مشتریان قرار می دهد.

فرش های دستباف این مجموعه به دست روستاییان هنرمند و عشایر توانمند مناطقی چون بختیاری، قشقایی، کردستان، نهاوند، زابل و … بافته می شود. پشم و کرک تمام فرش های موجود در هنر پارسه، دست ریس بوده و رنگ آن فرش ها با گیاهان خودروی منطقه فرش بافی در کارگاه های رنگرزی به صورت سنتی رنگ آمیزی می شود، تا اصالت فرش هر منطقه حفظ شود.

فروشگاه هنر پارسه، عرضه کننده مستقیم فرش های دستباف ایرانی از بافنده

نشانی: تهران، بزرگراه شهید ستاری،اکباتان، مجتمع مگامال، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

آدرس سایت: parseh-carpet.com

تلفن پشتیبانی:
۰۲۱۴۴۶۳۴۸۳۴
۰۹۱۲۵۳۵۲۹۳۰

کد خبر 1586113

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فرش های دستباف فرش های ماشینی دستباف ایرانی فرش دستباف مستقیم فرش دستباف یک رنگ ها فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد

پرسپولیس در صورت از دست دادن قهرمانی لیگ برتر نیز به لیگ نخبگان آسیا راه خواهد یافت.

به گزارش "ورزش سه"، طبق اعلام مسئول کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان فصل 2025-2024 که از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد، 1+2 است و از فصل بعد 1+1 خواهد شد.

با این حساب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر مستقیما به این مسابقات راه خواهند یافت و قهرمان جام حذفی به عنوان نماینده سوم ایران راهی پلی آف این رقابت‌ها خواهد شد.

پرسپولیس به عنوان قهرمان 6 دوره از 7 فصل اخیر لیگ برتر در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف در تعقیب استقلال صدرنشین است و  تا اینجا سهمیه لیگ نخبگان را به دست آورده است اما برای این تیم تنها قهرمانی یا نایب قهرمانی در لیگ برتر جواز حضور مستقیم در لیگ نخبگان یا همان لیگ الیت را صادر خواهد کرد.

پرسپولیس با کنار رفتن از جام حذفی تنها در شرایطی می‌تواند راهی رقابت‌های لیگ نخبگان شود که حداقل همین رتبه دومش را حفظ کند، چرا که سستی احتمالی سرخ‌ها و از دست رفتن رتبه دوم در مواجهه با تیمی مثل سپاهان می‌تواند این سهمیه را هم در خطر قرار دهد و در صورت سوم شدن در لیگ باید راهی مسابقات سطح دوم لیگ قهرمانان شود.

مسابقات لیگ الیت یا همان نخبگان بالاترین تورنمنت باشگاهی آسیا خواهد بود که در سال جاری با فرمت جدید و شکلی نو برگزار خواهد شد و تیم‌های شرق و غرب قاره با هم روبرو خواهند شد.

tags # پرسپولیس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504