Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون امور جنگل گیلان، از تولید بالغ بر یک میلیون اصله نهال از نوع گونه های بومی خبر داد و گفت: در قالب طرح های جنگل کاری تا پایان سال ۵۵۰ هکتار از فضاهای خالی در داخل جتگل های استان را نهال کاری خواهیم کرد.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل کاشت نهال از دهه اول دی تا اواخر فروردین، اظهار کرد: در قالب طرح های جنگل کاری تا پایان سال ۵۵۰ هکتار از فضاهای خالی در داخل جتگل های استان را نهال کاری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تولید بالغ بر یک میلیون اصله نهال از نوع گونه های بومی خبر داد و تصریح کرد: طرح های جنگل کاری در داخل جنگل های مخروبه و آسیب دیده سطح استان اجرایی می شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اجرای «سند پویش مردمی و نهال کاری با مشارکت دستگاه های اجرایی در حفظ و توسعه منابع طبیعی»، گفت: این پویش با مشارکت وزارت کشور و شورای امنیت ملی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری جهت مقابله با ریزگردها اجرایی خواهد شد.

عبدالهی، همچنین از اجرای طرح «هر ایرانی؛ یک نهال» و «هزار اصله نهال به ازای هر شهید» به مناسبت روز درختکاری امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه درختکاری در سال جاری برنامه محور خواهد بود و از ظرفیت ادارات و دستگاه های اجرایی و نهادها برای کاشت نهال استفاده می کنیم.

وی با اشاره به تامین نهال مورد نیاز برای کاشت در محوطه ادارات و سازمان ها و مدارس و دانشگاه ها و راه ها و... با همکاری شهرداری ها، یادآور شد: دستگاه های اجرایی می توانند گونه های مثمر نیز غرس کنند.

معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه توسعه ۸۰۰ هکتاری جنگل های گیلان را دنبال می کنیم، گفت: گونه های کاشته شده مطابق با جغرافیای هر منطقه بوده و از گونه های بومی استفاده می کنیم؛ همچنین در حد فاصل جنگل و مرتع نیز گونه های مورد نظر کاشت می شود.

عبدالهی، بخشی از طرح های جنگل کاری را مراقبت از جنگل کاری های سنواتی دانست و عنوان کرد: در قالب طرح صیانت از جنگل که از سال ۸۱ آغاز شده نیز تاکنون ۸۵۰۰ هکتار توسعه جنگل داشتیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نهالكاري ريزگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902757

دیگر خبرها

  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر