Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه فعالیت هسته‌ای این کشور مطابق با ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی است، اعلام کرد که قصدی برای افزایش غنی سازی به بیش از ۶۰ درصد وجود ندارد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تهران قصدی برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به بیش از ۶۰ درصد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پاسخ به این سوال که «اگر طرفین نتوانند به توافق ۲۰۱۵ برگردند، آیا ایران از ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم فراتر خواهد رفت»، گفت: خیر.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: هدف از برنامه هسته‌ای ایران برآورده کردن نیاز‌های کشور در حوزه تولیدات صنعتی و همچنین رفع نیاز مصرف کنندگان داخلی در زمینه برخی کالا‌های خاص است.

وی افزود: همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران براساس توافق‌ها، اساسنامه و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

اسلامی ادامه داد: سند تفاهم برجام فقط برای اعتمادسازی است. این تفاهم برای لغو تحریم‌ها بوده و اگر قرار باشد که تحریم‌ها لغو نشود و آن‌ها به دنبال توقف صنعت هسته‌ای ایران باشند، ما هرگز این مسئله را نمی‌پذیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: به هیچ وجه افرادی را که سابقه‌های مشخص و مبرهن دارند و مشخص است که عامل سرویس‌های بیگانه بوده اند را به عنوان بازرس آژانس نمی‌پذیریم.

اسلامی در ادامه اظهارات خود افزود: ایران در حال حاضر می‌تواند سوخت هسته‌ای مورد نیاز خود را تأمین کند. در حال مذاکره با «روس اتم» هستیم و امیدواریم که بتوانیم به عنوان بخشی از همکاری‌هایمان، استفاده از سوخت ایرانی را در قلب راکتور بوشهر آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در روز‌های آتی واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر به مدار خواهد آمد. هدفگذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید ۱۰ هزار مگاوات است که آن را برنامه ریزی کرده ایم، توسعه نیروگاه‌های اتمی یکی از راهبرد‌های اساسی ایران است و سامانه‌های مقابله با حملات سایبری در نیروگاه‌های ما ایمن است.

اسلامی ادامه داد: در مقایسه با زمانبندی اولیه، ساخت واحد‌های دوم و سوم نیروگاه بوشهر ۲۳ماه عقب افتاده است. از روس اتم انتظار داریم که اجرای پروژه و همچنین طرح پرداخت غرامت را تسریع کند. در خصوص واحد سوم، عملیات محکم سازی خاک برای بتن ریزی فونداسیون در حال انجام است.

اظهارات اسلامی درباره عدم افزایش سطح غنی سازی به بیش از ۶۰ درصد در حالی است که چندی پیش رژیم صهیونیستی مدعی شد در ایران غنی سازی تا ۹۰ درصد هم انجام می‌شود.

در واکنش به این ادعا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته بود: ما غنی‌سازی پنج درصد (در ایران) داریم، غنی‌سازی ۲۰ درصد داریم، غنی‌سازی ۶۰ درصد داریم که بسیار بالا است و بین ۶۰ درصد تا ۹۰ درصد، گام‌های اندکی فاصله وجود دارد و نگرانی‌هایی در این خصوص هست، اما ما هیچ اطلاعاتی درباره غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۹۰ درصد نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد اسلامی غنی سازی اورانیوم فعالیت هسته ای ایران انرژی اتمی ۶۰ درصد غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند

ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد در خطبه نماز جمعه این هفته  با تبریک فرارسیدن هفته کارگر، گفت: جایگاه و نقش کارگران در تحقق شعار‌های چند سال گذشته به ویژه شعار امسال مبنی بر جهش‌تولید با مشارکت مردم، غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآنی بر آمادگی و مقابله با دشمنان تاکید دارد، اضافه کرد: لازمه پیشرفت و قدرت یک جامعه، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش اقتصاد بوده که به دست کارگران و زحمت آنان محقق می‌شود.

امام‌جمعه مهاباد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) کارگران را به مانند جهادگران راه خداوند دانسته است، گفت: بزرگترین افتخار برای قشر زحمتکش کارگران، بوسیدن دست پینه بسته یکی از صحابه توسط پیامبر اسلام است که هرگز آتش جهنم را نخواهد دید.

ماموستا امامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمینه بوجود آمدن سایر آسیب‌های جامعه است، افزود: جامعه‌ای که سرمایه گذاران، مسوولان با ایمان و نیروی کار صادق و مخلص داشته باشد، به طور حتم پیشرفت خواهد کرد.

وی از سرمایه داران خواست که اموال خود در بخش تولید و ایجاد اشتغال سرمایه گذاری کنند تا ضمن رفع برخی از مشکلات جامعه، کمک حال نیازمندان به ویژه افراد مستحق اطراف خود باشند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت جایگاه شورا‌ها نیز گفت: شورا‌ها باید کسانی باشند که خود را خشم، بغض و کینه دور نگه داشته و از باند و باند سازی خودداری کنند، همچنین بجای مال اندوزی از راه ناحق، اهل بخشش اموال به غیرخود بوده و در نهایت نیز در امور خود مشورت پذیر باشند.

وی با ابراز تاسف درخصوص تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: پیدا شدن گور‌های دسته جمعی در کنار مراکز درمانی و قتل و عام بیماران جزء جنایت‌هایی است که اگر کشور مسلمانی مرتکب آن می‌شد، با واکنش و قطعنامه‌های سریع شورا‌های امنیت و سازمان ملل روبرو بود.

ماموستا امامی افزود: در دورانی که انسان‌های آزادی خواه جهان با هر دین و مذهبی نسبت به جنایت خاک فلسطین به پا خواستند، ضروری است که مردم مومن جهان اسلام و حاکمان آنها هم بیش از پیش حمایت خود را از مردم بی گناه فلسطینی نشان دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو