Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@18:59:14 GMT

آشنایی با سبدگردانی کارگزاری آگاه

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۴۱۶۹

آشنایی با سبدگردانی کارگزاری آگاه

در ادامه قصد داریم با خدمات سبدگردانی کارگزاری آگاه آشنا شویم و پربازده ترین سبدگردان را به شما معرفی کنیم.

به گزارش برنا، برای سرمایه گذاری در بورس روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید بر اساس دانش و شناخت خود، شخصا و مستقیما برای خرید و فروش سهام اقدام کنید یا این که با استفاده از روش‌های غیر مستقیم، سرمایه خود را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی دو روش برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم هستند. در ادامه قصد داریم با خدمات سبدگردانی کارگزاری آگاه آشنا شویم و پربازده ترین سبدگردان را به شما معرفی کنیم.

چگونه پربازده ترین سبدگردان را شناسایی کنیم؟

وب سایت‌های مختلفی فهرست برترین شرکت‌های سبدگردان و بهترین عملکردها را منتشر می‌کنند. از جمله وب سایت سازمان بورس و اوراق بهادار که در آن می‌توانید گزارش سالانه عملکرد این شرکت‌ها را مشاهده کنید. البته هر شرکت وب سایت مخصوص به خود را نیز دارد و آمار و اطلاعات عملکرد را در آن منتشر می‌کند. با استفاده از این آمارها شما می‌توانید عملکرد شرکت‌های سبدگردان را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی و با هم مقایسه کنید. این مقایسه به شما نشان می‌دهد شرکت‌ها در شرایط مختلف بازار چگونه عمل کرده‌اند. اما قبل از پرداختن به موضوع پربازده ترین سبدگردان در بازار سرمایه ایران، لازم است کمی بیشتر با مفهوم سبدگردانی آشنا شویم و مزایای آن را بشناسیم.

سبدگردانی اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد؟

سبدگردانی اختصاصی روشی غیر مستقیم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس است که در آن برای هر سرمایه‌گذار، سبدی اختصاصی و متناسب با میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی او تشکیل می‌شود. در حقیقت سبدگردانی یعنی: «تصمیم‌گیری در مورد خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمایه‌گذار معین و متناسب با اهداف مالی او که توسط سبدگردان، در قالب قراردادی مشخص و به منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌‌گذار انجام می‌شود.»

سرمایه‌گذاری با این روش، مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

اختصاصی بودن: شرکت‌های سبدگردانی طی جلساتی میزان ریسک‌پذیری، اهداف و محدودیت‌های سرمایه‌گذار را می‌سنجند و بر اساس شناخت کامل، سبدی مختص به او تشکیل می‌دهند. بدون نیاز به زمان و دانش بورسی: در این روش نیازی به داشتن دانش بورسی و صرف زمان نیست و همه کارها توسط شرکت انجام می‌شود. مدیریت حرفه‌ای: تیم مدیریت شرکت‌های سبدگردان از کارشناسان و تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار تشکیل می‌شود که شناخت خوبی نسبت به بازار دارند و استراتژی مناسب هر شرایط را به درستی تشخیص می‌دهند. انعطاف‌پذیری: سرمایه‌گذار می‌تواند استراتژی خود را در طول دوره سبدگردانی تغییر دهد. مثلا درخواست کند سرمایه‌گذاری با روش محتاطانه و کم‌ریسک‌تری انجام شود یا برعکس. هم‌سویی منافع شرکت و سرمایه‌گذار: کارمزد متغیر شرکت، به میزان سود بستگی دارد و در نتیجه هر چه سرمایه‌گذار سود بیشتری کسب کند، شرکت سبدگردان نیز منتفع خواهد شد.

با این توضیحات، مزایای استفاده از سبدگردانی اختصاصی روشن شد. حال مختصری درباره خدمات سبدگردانی کارگزاری آگاه صحبت می‌کنیم و به معرفی پربازده ترین سبدگردان می‌پردازیم.

خدمات سبدگردانی اختصاصی کارگزاری آگاه

شرکت سبدگردان آگاه در شهریور ماه 97 و با سرمایه ۲۰ میلیارد ریال، آغاز به کار کرد. البته فعالیت سبدگردانی از سال 86 توسط کارگزاری آگاه انجام می‌شد اما با تصمیم مدیران، مقرر شد که این فعالیت در قالب شرکت جداگانه‌ای انجام شود. در طول زمان تیم مدیریت دارایی آگاه با داشتن سال‌ها تجربه و برخورداری از دانش و تخصص تحلیل‌گران حرفه‌ای، توانسته است کارنامه درخشانی رقم بزند و با ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع و خدمات سبدگردانی اختصاصی، سود بازار سرمایه را به دست سرمایه‌گذاران برساند. طبق آمارها، آگاه در میان پربازده ترین سبدگردان های بازار سرمایه ایران قرار دارد.

فرایند سبدگردانی آگاه طی مراحل زیر انجام می‌شود:

آشنایی اولیه: در مرحله اول کارشناسان آگاه با شما آشنا می‌شوند و جلسه‌ای برای بررسی‌های دقیق‌تر تنظیم می‌شود. تکمیل فرم سنجش ریسک: در این مرحله با یک آزمون دقیق و کارشناسی‌شده و همچنین مصاحبه حضوری، میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی شما سنجیده می‌شود. انعقاد قرارداد: در این مرحله پیش‌نویس قرارداد سبدگردانی برای شما ارسال می‌شود. شروع سرمایه‌گذاری: پس از امضای قرارداد یک کد سبدگردانی برای شما صادر می‌شود و مدیریت دارایی شما آغاز خواهد شد.

در حال حاضر حداقل مبلغ لازم برای سبدگردانی آگاه، 5 میلیارد تومان است. برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کمتر، می‌توانید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

سخن آخر

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم و برخورداری از دانش و تجربه مدیران متخصص، سبدگردانی اختصاصی است. روشی که در آن، مدیریت دارایی بر اساس میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی شما انجام خواهد شد. در این مطلب خدمات سبدگردان و مزایای آن را بررسی کردیم و به معرفی روش‌های شناسایی پربازده ترین سبدگردان اشاره کردیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری در بورس سبدگردانی کارگزاری آگاه پربازده ترین سبدگردان سبدگردانی اختصاصی شرکت های سبدگردان سرمایه گذاری میزان ریسک پذیری خدمات سبدگردانی سرمایه گذار خدمات سبدگردان برای سرمایه غیر مستقیم اهداف مالی شرکت ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور

در دهه‌های اخیر، توسعه زیرساخت‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی شناخته شده است. بخش‌های حیاتی مانند صنعت نفت، که نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشورها دارند، به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و بلندمدت نیازمند هستند. بنابراین فهم و درک نحوه استفاده از سازوکارهای مالی نوین تامین مالی برای توسعه زیرساخت‌های کلیدی کشور، از جمله در صنایع حیاتی مانند نفت و گاز ، نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای ایفا می‌کند.

با توجه به پتانسیل بالای سودآوری طرح های توسعه ای دولت با ابزارهای حاکمیتی در دست کشور، استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی می‌تواند نقش کلیدی در جذب سرمایه‌های خرد و کلان مردمی داشته باشد. یکی از این روش‌ها، استفاده از مدل شرکت‌های سهام عام پروژه است. این شرکت‌ها با ارائه سهام ممتاز که دارای تضمین‌های حداقل سود ثابت و حقوق مالی پیشرو هستند، می‌توانند به عنوان یک راهکار جذاب برای جذب سرمایه‌گذاران عمل کنند. سهام ممتاز با تضمین حداقل سود، امکانی ایمن و جذاب برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد که نه تنها به آنها اطمینان می‌دهد در صورت تحقق پیش‌بینی‌های مثبت، سود مناسبی کسب کنند، بلکه در مواقع نوسان بازار نیز از سرمایه‌شان محافظت می‌کند.

این نوع تغییر در مدل سرمایه‌گذاری به ویژه در شرکت‌های سهام عام پروژه، با تضمین کف سود از طریق استفاده از مزایای سهام ممتاز، تأثیر مثبتی بر پیشبرد پروژه‌های زیرساختی خواهد داشت. این مدل تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران، حتی در سطح خرد، سود قابل توجهی را به صورت تضمینی دریافت کنند. این امر انگیزه‌های مالی قوی برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد و تضمین می‌کند که آنها به صورت فعال در تأمین مالی پروژه‌ها مشارکت کنند.

علاوه بر این، به نفع پیمانکاران است که پروژه‌ها را در زمان‌بندی مشخص و حتی پیش از موعد تعیین شده به اتمام برسانند. تکمیل به موقع پروژه‌ها نه تنها به افزایش رضایت سرمایه‌گذاران منجر می‌شود، بلکه اطمینان از جریان نقدینگی و تداوم سرمایه‌گذاری‌ها را نیز فراهم می‌کند. این رویکرد به شدت کاهش دهنده ریسک‌های مرتبط با پروژه‌های نیمه‌کاره و عدم اتمام به موقع پروژه‌ها است، زیرا هر گونه تأخیر می‌تواند به از دست دادن سود تضمینی و نارضایتی سرمایه‌گذاران منجر شود.

استراتژی تأمین مالی نوآورانه مبتنی بر شرکت سهام عام پروژه با تضمین حداقل سود و اعطای سهام پروژه به مردم، بر خلاف روش‌های سنتی که معمولاً به دولت‌ها وابسته بودند، امکان مشارکت وسیع‌تر سرمایه های مردم و همچنین توان فنی و مهندسی بخش‌ خصوصی را فراهم می‌آورد و باعث تقویت مشارکت مدنی و عمومی در توسعه ملی می‌شود. به این ترتیب، با بهره‌گیری از این مدل‌های جدید، نه تنها افق‌های جدیدی در بخش توسعه زیرساخت‌های کشور گشوده می‌شود، بلکه موجب افزایش شفافیت و کارآمدی در این پروژه‌ها نیز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم «آگاه زمان»
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد