Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امیدفر، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ جوی نسبتا پایدار و پایدار تا آخر هفته در استان است، افزود: این وضعیت به ویژه از روز سه شنبه تا جمعه موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی آذربایجان شرقی می شود.

وی با بیان اینکه بارش های روزهای اخیر موجب کاهش آلاینده های جوی شده و کیفیت هوای استان تا روز سه شنبه سالم خواهد ماند، اظهار کرد: اواخر هفته با توجه به کاهش کیفیت هوا شرایط ناسالمی برای تمام گروه های سنی در این شهرها پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد تمامی گروه های سنی در روزهای اخر هفته از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خودداری کنند.

امیدفر، با بیان اینکه در این روزها در برخی ساعات مه رقیق یا غبار محلی روی می دهد، ادامه داد: در طول این هفته دمای هوای استان نیز به تدریج افزایش می یابد.

وی با اشاره به بارش های اخیر در سطح استان، یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع حدود ۳۷.۲ میلی متر بارش در شهرستان های استان روی داده که بیشترین حجم آن به میزان ۵.۲ میلی متر در تبریز و کمترین میزان آن به میزان پنج درهم میلی متر در چاراویماق گزارش شده است.

امیدفر، افزود: در این مدت بیشترین ارتفاع برف از شهرستان اهر به میزان هشت سانتی متر گزارش شده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز هشت ایستگاه سنجش کیفیت هوا وجود دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز اختصاصی ایرنا واحدهای آلاینده سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز وضعيت هوا آذربایجان شرقی تبریز اختصاصی ایرنا واحدهای آلاینده سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و با حاکمیت الگوهای پایدار در منطقه، تا اواسط هفته جاری در بیشتر نقاط استان شاهد جوی آرام خواهیم بود.

مطیعی، با اشاره به پیش بینی روند افزایش تدریجی دماهای بیشینه در استان افزود: در هفته جاری ، در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی نیز در مناطق مختلف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی استان، با اشاره به کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شوط با ۲۹.۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تکاب با ۳.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرها استان بودند.

 

 

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی