Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:54:39 GMT

بیش از ۹۲ درصد مردم قشم واکسن کرونا تزریق کردند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۴۶۲۲

بیش از ۹۲ درصد مردم قشم واکسن کرونا تزریق کردند

گروه استانها - رئیس شبکه بهداشت شهرستان قشم گفت: تاکنون بیش از ۹۲ درصد مردم شهرستان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و انتظار داریم آن دسته از افرادی که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای سلامت خود و جامعه به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   قشم  ، شیوع اُومیکرون به عنوان نوع دیگری از کرونا در بسیاری از نقاط دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی که مدعی رعایت بهداشت هستند، بار دیگر زنگ اهمیت ادامه روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صدا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اُومیکرون خطرناک‌تر از دلتاست  

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این شهرستان، گفت: اُومیکرون نوع جدید کرونای جهش یافته محسوب می‌شود که سرعت انتقال آن به مراتب بیشتر از کروناهای قبلی حتی نوع دلتا است.

حمیدرضا بهزادی ادامه داد:‌ علایم اُومیکرون با سرماخوردگی شباهت زیادی دارد که عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سر درد و کاهش انرژی بدن از مهم‌ترین آنهاست.

وی با اعلام اینکه سلامت جامعه به همدلی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز دارد، افزود: برای ادامه موقعیت سلامت شهرستان و با توجه به اعلام رسمی مثبت شدن تست چند نفر از هموطنانمان به ویروس اُومیکرون، قشموندان با مشاهده علایم یاد شده حتما به پزشک مراجعه کنند و از خوددرمانی پرهیز نمایند.

از اسفند سال 1398 تاکنون بیش از 130 نفر از مردم شهرستان قشم به دلیل ابتلا به ویروس مهلک کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

خوشبختانه با آغاز طرح سراسری واکسیناسیون در کشورمان از جمله قشم، این روزها جزیره قشم نیز همانند دیگر نقاط ایران با تغییر رنگ خطرناک قرمز کرونا و عادی شدت شرایط، نفسی به راحتی می‌کشد که برای ادامه این شرایط هیچ راهی جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وجود ندارد.

  خطر برگزاری جلسات در مکان‌های سرپوشیده  

مدیر شبکه بهداشت قشم گفت: باز بودن درب و پنجره‌ها در جلسات اداری و کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است و خطر ابتلا به کرونا با توجه به شیوع اومیکرون همچنان برای فضای سرپوشیده خطرناک است.

وی خطاب به تمام ساکنان شهرستان قشم و مسافران و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، گفت: تزریق واکسن کرونا نقش بسیار مهمی در کاهش خطر این ویروس داشته و خوشبختانه امروز جزیره در آرامش است و نباید با بی احتیاطی‌ها بار دیگر گرفتار درد جانکاه کرونا از نوع اومیکرون شویم.

بهزادی گفت: تاکنون بیش از 92 درصد مردم شهرستان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و انتظار داریم آن دسته از افرادی که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای سلامت خود و جامعه به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون 214 هزار و 857 نفر در قشم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که 113 هزار و 777 مورد آن به دریافت کنندگان واکسن در دُز اول، 95 هزار و 780 نفر دُز دومی و سهم افراد دریافت کننده دُز سوم هم به پنج هزار و 300 نفر رسیده است.

به گفته مدیر شبکه بهداشت قشم، از زمان شیوع کرونا تاکنون 12 هزار و 45 نفر در قشم به این ویروس مبتلا شدند که پنج نفر از این تعداد مربوط به هفته اخیر می‌باشد که چهار نفر آنان در بیمارستان تحت درمان هستند.

با توجه به اینکه بیشتر افراد رده‌های سنی اعلام شده در قشم موفق به دریافت واکسن کرونا شده‌اند، این روزها مراکز بهداشتی و درمانی مرتبط با تزریق واکسن و یا آزمایشات کرونایی این شهرستان از شرایط مناسب برای خدمات برخوردارند و آن دسته از قشموندان که به هر دلیلی تاکنون موفق به تزریق واکسن کرونا نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز شهری و روستایی نسبت به دریافت واکسن باری سلامت فردی و اجتماعی استفاده کنند.

خوشبختانه تاکنون سویه اُمیکرون در قشم گزارش نشده اما برای جلوگیری از شیوع این ویروس جهش یافته کرونا همه باید با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی از گرفتاری دوباره شهرستان و زیان شدید کسب و کارها پیشگیری کنیم.

خطر اوج‌گیری اومیکرون تا پایان دی/ قرص‌های خوراکی درمان کرونا منتظر مجوز وزارت بهداشتکرونا در جهان/ ابتلای بیش از 917000 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتآمار کرونا در ایران| فوت 42 نفر در شبانه‌روز گذشته/ 21 استان با فوتی صفر و یک

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب ایران قرار دارد.

انتهای پیام/7558/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تزریق واکسن شبکه بهداشت واکسن کرونا شهرستان قشم ا ومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۷۲ دوز واکسن سرخک به جمعیت ایرانی و ۴۴۴ دوز واکسن سرخک به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون نیز نظام مراقبت بیماری سرخک در تمامی سطوح بهداشتی و درمانی در حال اجراست و تا کنون موفق به شناسایی ۵۸ مورد مشکوک به سرخک شده است که از این تعداد نتیجه ۱۱ مورد سرخک مثبت بوده که ۹ مورد ایرانی و ۲ مورد غیرایرانی بودند.

تزریق حدود ۱۵۶ هزار دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی در سال گذشته

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته در مجموع ۱۵۵ هزار و ۷۵۳ دز واکسن سرخک به جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق شد.

نهبندانی افزود: از این تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۲۰ دوز واکسن به جمعیت ایرانی و ۱۸ هزار و ۴۳۳ دوز واکسن به جمعیت اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی با بیان این که سال گذشته ۵۶ مورد مثبت سرخک ثبت و گزارش شده است که ۳۷ مورد آن از جمعیت بومی ایرانی و ۱۹ مورد از جمعیت اتباع بوده است ادامه داد: واکسیناسیون سرخک برای تمامی نوزادان در یک سالگی و ۱۸ ماهگی و بدون محدودیت برای تمامی افراد ایرانی و غیر ایرانی انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از جمله برنامه‌های این دانشگاه در راستای ریشه کنی سرخک در سالهای گذشته و سال جاری می توان به واکسیناسیون معمول سرخک، واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی در مبادی ورودی مرزهای زمینی و هوایی در صورت نیاز، اجرای برنامه تکمیلی ایمن‌سازی سرخک در حاشیه شهر و مناطق پرخطر و مراکزی که محل تجمع اتباع باشد در سال ۱۴۰۱، پیگیری احوال اطرافیان موارد مثبت سرخک از نظر بیماری و واکسیناسیون افراد در معرض خطر بیماری در خصوص افرادی که با موارد سرخک مثبت در تماس بودند اشاره کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، مشهد بعد از تهران دارای بیشترین شمار مهاجران خارجی است و نزدیک به ۴۰۰ هزار تبعه خارجی دارای مدارک شناسایی و اقامت شامل کارت آمایش، گذرنامه، گذرنامه خانواری و برگه سرشماری هستند که مشخصات آنها در سامانه سیام وزارت کشور ثبت شده است و به عنوان اتباع قانونی در مشهد اقامت دارند.

همچنین حدود ۳۰۰ هزار تبعه خارجی فاقد مدرک هویتی در مشهد شناسایی شده اند که افراد دارای گذرنامه با تاریخ منقضی شده نیز در این میان هستند و به عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می شوند که البته در ماه های قبل حدود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد به کشورشان بازگردانده شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد