Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سویه جدید بیماری کرونا گفت: منشأ ویروس امیکرون از کشورهای آفریقای جنوبی هست، جایی که بیش از هشت میلیون فرد مبتلا به ایدز دارد و همین موضوع نشان از ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن و نبود آنتی بادی در بدن افراد این کشور دارد و سبب کمتر شدن اثر گذاری واکسن و در نتیجه جهش ویروس می‌شود و همین جهش باعث مقاومت ویروس در برابر واکسن، و انتشار به سرتاسر دنیا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص میزان شیوع و بیماری زایی این جهش، با بیان اینکه آنتی بادی این ویروس در بدن وجود ندارد و میزان انتقال این ویروس نسبت به جهش‌های اولیه بیشتر هست افزود: با کاهش توجه عموم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و کمتر شدن اثر بخشی واکسن بر روی واریانت جدید انتظار می‌رود در دو هفته آینده میزان شیوع، و در ماه آینده تعداد مرگ و میرها افزایش پیدا کند.

ایشان با بیان اینکه متأسفانه سویه جدید وارد کشور شده است ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰۰ بیمار مشکوک به امیکرون در حال بررسی هستند و همین موضوع نشان از این دارد که این بیماری به سرعت در حال گسترش است.

این متخصص ریه در خصوص میزان اثر بخشی واکسن بر روی سویه جدید کووید ۱۹ گفت: تأثیر واکسن بر روی امیکرون به دلیل واریانت هایی که اتفاق افتاده کاهش پیدا کرده است اما همچنان تاکید برای تزریق واکسن وجود دارد.

مظفری با بیان ناشناخته بودن این جهش، علائم سویه جدید را همانند جهش‌های قبلی بدن درد، تب، خارش گلو و… دانست با این تفاوت که ممکن است بعضی علائم شدت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین، دوره نهفتگی این بیماری را متوسط ۵ روز دانست و ادامه داد: در مورد واریانت امیکرون سرعت رشد بیشتر و دوره نهفتگی کوتاه‌تر می‌باشد و به علت همین کوتاه‌تر بودن دوره نهفتگی، انتقال این سویه به صورت خوشه‌ای هست یعنی با مبتلا شدن یک نفر از اعضای خانواده، همه درگیر این ویروس می‌شوند.

ایشان با توصیه به این موضوع که تنها گروه‌های پرخطر نیاز مراجعه به مراکز درمانی دارند، عنوان کرد: کسانی که علائم کمتری دارند بهتر است که قرنطینه خانگی را اعمال کنند چرا که میزان شیوع این سویه بسیار بالا است.

وی همچنان یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کووید را رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، شستشوی دست، نرفتن به مسافرت و مکان‌های عمومی سر بسته اعلام کرد.

مظفری با بیان اینکه بهترین راهکار در جهت حفظ سلامت جامعه واکسیناسیون عمومی است گفت: همه افراد جامعه باید به تزریق واکسن روی بیاورند و توصیه می‌شود کسانی که دو دوز را دریافت کرده‌اند برای زدن دوز یاد آور حتماً به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

کد خبر 5383643

منبع: مهر

کلیدواژه: قم بیماری کرونا آنتی بادی واکسن کرونا پروتکل های بهداشتی جهش ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان شب یلدا قاسم سلیمانی واکسن کرونا بارش باران آتش سوزی عکس استانها شیوع کرونا سویه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟

ایسنا/کرمانشاه قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی خبر داد.

دکتر افشین باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت: این میزان افزایش در بخش های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند