Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به تازگی دانشمندان موفق شده اند روش جدیدی را برای تولید آنتی بیوتیک‌های پیچیده و مؤثرتر با بهره گیری «ویرایش ژنی» کشف کنند که می‌تواند راه را برای نسل آینده دارو‌هایی که نیازمند مقابله با «مقاومت آنتی بیوتیکی» هستند، هموار کرده و به درمان بیماری‌هایی که تا کنون در خصوص آن‌ها غفلت صورت گرفته بینجامد و مانع بروز «همه گیری» در آینده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «ساینس دیلی» در گزارشی به تاریخ «۲۹ نوامبر ۲۰۲۱» نوشت: محققان دانشگاه منچستر راه جدیدی را برای دستکاری آنزیم‌های باکتری کشف کرده اند که می‌تواند راه را برای ظهور نسل تازه‌ای از درمان‌های آنتی بیوتیکی هموار سازد. این تحقیق جدید که در مجله علمی «ارتباطات طبیعت» (Nature Communications) منتشر شد، توصیف می‌کند چگونه «ویرایش ژنی» با استفاده از پروتئینی به نام «کَس ۹» (CRISPR-cas۹) می‌تواند در تولید «پپتید سنتتاز غیر ریبوزومی» جدید (NRPS) مورد استفاده قرار گیرد. «پپتید سنتتاز غیر ریبوزومی» که به عنوان آنزیم‌های چند منظوره شناخته می‌شوند، تولید کننده آنتی بیوتیک‌های طبیعی به مانند «پنی سیلین» هستند.

تا پیش از این، دستکاری این آنزیم‌های پیچیده برای تولید آنتی بیوتیک‌های جدید و مؤثرتر، چالشی بزرگ بوده است. مشکلی که در این مسیر وجود داشته، «مقاومت آنتی بیوتیکی» بوده است. مقاومت آنتی بیوتیکی بدین معناست که «میکروب‌های بیماری زا» که برای مبارزه با آنها، آنتی بیوتیک استفاده می‌شوند، با جهش ژنی نسبت به دارو‌ها مقاومت پیدا کرده و نسل‌های جدیدی به وجود می‌آیند که نتوان با آن‌ها مبارزه کرد.

طبق اعلام دولت انگلیس، عفونت‌های ناشی از «مقاومت آنتی بیوتیکی» تقریبا سالانه جان ۷۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان می‌گیرد و پیش بینی می‌شود این رقم، تا ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد؛ مسأله‌ای که تا سال ۲۰۵۰ اقتصاد جهان را با هزینه‌ای نزدیک به ۱۰۰ تریلیون دلار روبرو خواهد کرد.

منبع: ساینس دیلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنتی بیوتیک ویرایش ژنی دانشگاه منچستر مقاومت آنتی بیوتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهردار آباده گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان آباده و به علت اجرای عملیات عمرانی، بلوار استاد مهندسی آباده، حد فاصل میدان انقلاب تا کمربندی این شهر تا اطلاع بعدی مسدود است.

مهدی شاکر افزود: شهروندان می‌توانند تا بازگشایی این مسیر، از مسیر‌های جایگزین برای عبور و مرور استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند