Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام ویسی پور بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بارندگی اخیر در مسیرهای یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابا میدان نیز تصادفات زیادی رخ داد.

وی بیان داشت: انحراف به چپ، سرعت‌های غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی از دلایل وقوع این تصادفات بود.

وی بیان داشت: رانندگان باید در هنگام بارندگی‌ها با سرعت مطمئنه حرکت کرده و ماشین خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویسی پور اظهار داشت: از سه‌شنبه هفته جاری نیز با توجه به نظر کارشناسان هواشناسی، بارندگی‌ها در استان آغاز می‌شود و رانندگان در روزهای بارانی از تردد و مسافرت خودداری کنند.

وی افزود: چنانچه مردم در روزهای بارانی قصد تردد در جاده‌های استان را دارند به دلیل لغزندگی جاده‌ها بیشتر احتیاط کنند چرا که این لغزندگی‌ها موجب بروز اختلال در رانندگی شده و ترمز ناگهانی با سرعت غیرمجاز و حرکت‌های خطرآفرین در بیشتر موارد منجر به تصادف و واژگونی خودروها می‌شود.

ویسی پور همچنین نسبت به مه گرفتگی در برخی از گردنه‌ها و ارتفاعات استان در هفته جاری هشدار داد.

کد خبر 5383839

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد بارندگی سانحه تصادف ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه گرگان شب یلدا قاسم سلیمانی واکسن کرونا بارش باران آتش سوزی عکس استانها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ محمود شهرکی رئیس پلیس راه گلستان گفت : با دوربین‌های هوشمند جاده‌ای علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه ، میانگین سرعت آنان نیز از لحظه عبور از یک دوربین تا دوربین بعدی به صورت هوشمند ارزیابی می شود.

سرهنگ شهرکی ادامه داد: با توجه به مشخص بودن فاصله دوربین‌ها با یکدیگر، مدت زمانی که برابر سرعت مجاز هر معبر باید بین دو دوربین طی شود به صورت هوشمند محاسبه و اگر کمتر از این زمان مسافت طی شده باشد به عنوان سرعت غیر مجاز احصاء و اعمال قانون انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راه گلستان افزود : بر خلاف تصور برخی که معیار را فقط سرعت لحظه عبور از مقابل دوربین‌ها می‌دانند باید تذکر داد که اگر در فاصله بین آنها سرعت مجاز رعایت نگردد، رانندگان مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز شده‌اند و به صورت هوشمند اعمال قانون خواهند شد.

 وی ادامه داد : در موارد بسیاری رانندگان بدون توجه به این قابلیت دوربین‌ها سرعت میانگین را رعایت نمی کنند و پس از اعمال قانون گمان می‌کنند که اشتباهی رخ داده است .

سرهنگ شهرکی با بیان اینکه سرعت غیر مجاز همواره عاملی مرگبار در تصادفات است افزود: چنانچه سرعت لحظه‌ای و یا میانگین وسایل نقلیه بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت باشد، آن خودرو علاوه بر اعمال قانون، به صورت سیستمی توقیف و در هر نقطه‌ای از کشور به پارکینگ منتقل می شود.

دیگر خبرها

  • رگبار و رعدوبرق تهران را دربرمی‌گیرد / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • جان باختن پاکبان مشهدی بر اثر لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • آب‌های سطحی معابر به سرعت جمع آوری می‌شود+فیلم
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران