Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: پیگیری بیشتری از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای دریافت سهم بیشتر از منابع و اعتبارات ملی که در سطح وزارتخانه‌ها وجود دارد، نیاز است و باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قبل از بسته شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که نسبت به مطالبه سهم واقعی استان از این بودجه و دیده شدن خراسان رضوی در تصمیمات وزارتخانه‌ای وارد عمل شوند تا استان از این جهت متضرر نشود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تهیه سند آمایش سرزمینی از نظر جامعیت موضوعات، دقت و برنامه ریزی راهبردی بسیار اهمیت دارد و باید از طریق این سند اطلاعات جامع و پایه در اختیار برنامه ریزان قرار گیرد، اجتناب از بخشی نگری صرف و داشتن نگاه مستقل تحقیقاتی و پژوهشی در ارتباط با گردآوری موضوعات در این سند ضروری است.

نظری گفت:  بازنگری در سند آمایش سرزمینی در استان از دیدگاه جامعیت موضوع و پرداختن به نکاتی است که از آن غفلت شده است، همین مسئله مربوط به مزیت زیارت و تاثیرات آن بر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی چندان در این سند به آن پرداخته نشده است.

وی گفت: موضوعات و مزیت‌های مختلف در سند آمایش سرزمینی باید براساس واقعیت‌ها و نظرات کارشناسانه باشد و از تجارب مسئولان و کارشناسان در آن بهره گرفته شود تا یک سند جامع، دقیق و قابل استفاده و پیاده سازی برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد که بتوانند مبتنی بر آن نسبت به جذب اعتبارات خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید

دیدار سفیر ژاپن با استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوعات مختلف در این سند باید به صورت دستگاهی پیگیری شود و ما نیز موضوعات را به صورت موردی از طریق دستگاه‌های اجرایی دنبال خواهیم کرد، عقب ماندگی‌های استان در موضوعات مختلف بویژه تخصیص اعتبارات عمرانی باید از طریق دستگاه اجرایی مربوطه احصا و گزارش آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شود.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: سند آمایش ملی و سند آمایش خراسان رضوی با هدفتخصیص ۷۰ درصد اعتبارات جاری خراسان رضوی از ابتدای امسال تا کنون ایجاد فرصت برای اعمال نظر در سند ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور بررسی و سپس برای کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمینی کشور ارسال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این تغییرات باید در سند آمایش استان انجام شود، چون آخرین مطالعات مصوب شورا، مربوط به سال ۱۳۹۳ و افق مطالعات مربوط به سال ۱۴۰۴ است بنابر این بروز رسانی و به هنگام سازی اطلاعات ضروری است.

جمشیدی گفت: ممکن است تعارضاتی بین سند استانی و سند ملی وجود داشته باشد که درصدد حل این تعارض‌ها هستیم.

وی گفت: سه استان خراسان در منطقه ۹ آمایش کشور هستند که تعاملات و تعارضاتی که در این سند ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد، انجام می‌شود و نهایتا بازنگری این موضوع تا آخر سال به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: مجموع اعتباراتی که تا این لحظه به استان ابلاغ شده، حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا حدود ۴۹ درصد تخصیص پیدا کرده است.

جمشیدی گفت: اعتبارات جاری استان نیز حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که در ۹ ماهه امسال، حدود ۷۰ درصد تخصیص پیدا کرده و ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هم مجموع اعتبارات عمرانی استان است که تا این لحظه بطور میانگین حدود ۴۱ درصد از آن‌ها دارای تخصیص هستند.

محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی نیز در این نشست، با اشاره به جایگاه صداوسیما در افق سال ۱۴۲۴ سند آمایش ملی گفت:صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید ماهواره مستقل داشته باشد و جایگاه رسانه ها، فضای مجازی و ماهواره‌های مستقل در سند آمایش ملی خالی است که باید به این مورد توجه شود.

نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی امروز با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی فضای مجازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی خراسان رضوی گفت آمایش سرزمینی سند آمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان