Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیدین رحمانی رضاییه روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهرداران میاندوآب اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر موضوعی است که اجرای دقیق و درست آن یکی از مطالبات حوزه عمرانی استان است.

وی با بیان اینکه آمار بالای آرای جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری میاندوآب نگران کننده است، افزود: در این شهر آرای جرایم ماده ۱۰۰ چند برابر بیشتر از پروانه‌های صادره است که زنگ خطری برای شهر میاندوآب بوده و باید در این زمینه تدبیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این زمینه از دفتر امور شهری و شوراهای استانداری می‌خواهیم با دقت این موضوع را رصد و بررسی کند، گفت: اگر این روند تداوم یابد، ناگزیر خواهیم بود که کمیسیون ماده ۱۰۰ به صدور آرای تخریب اقدام کند و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز و بی‌نظمی در مدیریت شهری داده نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: شهردار جدید میاندوآب نیز باید در این زمینه جدیت به خرج داده و از ساخت و سازهای غیر مجاز ممانعت کند.

رحمانی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در شهرداری‌ها ساماندهی نیروی انسانی است که باید شهردار جدید میاندوآب نیز ساماندهی نیروهای انسانی را به عنوان سرمایه اولیه این نهاد در اولویت کاری قرار دهد به طوری که عدم پرداخت به موقع حقوق موجب شده که معیشت و رفاه نیروها با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه اگر نیاز به اصلاح در بودجه باشد، توسط شورا اقدامات لازم انجام گیرد، گفت: ما هم در هیأت تطبیق موافقت می‌کنیم تا نیازهای شهر برطرف شود.

رحمانی اظهار داشت: هر گونه انحراف در بودجه تخلف بوده و موجب بی‌نظمی در مدیریت شهری می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: موضوع مکان یابی و مدیریت پسماند شهرداری میاندوآب یک موضوع چالش برانگیز در این شهرستان و استان بود،که البته پس از بررسی های لازم، محلی مشترک برای مدیریت پسماندهای میاندوآب و مهاباد انتخاب شد.

وی افزود: اجرای زیرساخت‌ها در طرح پسماند از انتخاب مکان آن سخت است به طوری که کارشکنی‌هایی در این راستا انجام می‌گیرد ولی این محل به عنوان سایت پسماند انتخاب شده است و شهرداری‌های این ۲ شهر موظف به مدیریت پسماند در آن محل براساس دستورالعمل های مصوب هستند.

وی بیان کرد: در کنار بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید در مدیریت پسماند، از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم در این زمینه استفاده شود و در میاندوآب سرمایه‌گذاری در بحث راه‌اندازی کارخانه کمپوست وجود دارد و باید موانع از سر راه وی برداشته شده و از وی حمایت شود.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲۵۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیزات لازم به میاندوآب تخصیص یافته تا به واسطه دیگر شاهد نارضایتی‌ مردم و شهروندان در بحث پسماند نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: هدایت و مدیریت آب‌های سطحی دیگر اولویت شهرداری‌های استان باشد به طوری که هنگام بارش باران، با آبگرفتگی معابر رفاه شهروندان به هم ریخته و نارضایتی ایجاد می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موضوع مهم دیگری است که با تصمیم مدیران فعلی شهر محقق می‌شود، گفت: متکی به آرای جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ بابت درآمد برای شهرداری خوشایند نیست و پس گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد پدیدار شدن معضل ترافیک حاصل از ساخت و سازهای غیرمجاز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی فضا برای ورود سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های مختلف به افزایش درآمد پایدار در شهرداری‌ها کمک می‌کند، گفت: انتخاب مشاور در این زمینه و همچنین ساماندهی ساحل زرینه‌رود حایز اهمیت است.

وی تاکید کرد: توجه به سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه‌ای مهم‌ترین حایز اهمیت است و باید مدیران شهری نسبت به این مهم ورود کرده و از ظرفیت ستاد بازآفرینی شهری با جذب اعتبارات ملی برای ارایه خدمات و امکانات مناسب در این مکان‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها پیشبرد اهداف عمرانی نیست و باید از قابلیت‌های فرهنگی در مدیریت شهری استفاده شود، اظهار داشت: جمع‌آوری متکدیان، استفاده از ظرفیت روحانیان، ایجاد گرم‌خانه در فصل سرد سال، اتمام پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های دارای پیشرفت زیاد مورد توجه قرار گیرد.

اعضای شورای شهر میاندوآب برای ثبات مدیریتی اتحاد داشته باشند

فرماندار میاندوآب در این آیین با اشاره به مشکلات موجود در شهر میاندوآب و مطالبه اصلی مردم، اظهار داشت: نظافت شهر یکی از مطالبات مردم بوده و شهروندان در این زمینه از مسوولان گله‌مند هستند و روزی وجود ندارد که مردم در مراجعه به فرمانداری‌  موضوع نظافت شهر را پیگیری و مطرح نکنند.

حسام شیرازه‌محبت با بیان اینکه شهردار جدید باید این موارد را مدنظر قرار دهد، افزود: همچنین در رابطه با انضباط اداری به شهرداری سروسامان داده شود و شاید علت اصلی این مشکل نیز عدم ثبات مدیریت شهری است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین شوراهای اسلامی شهر میاندوآب به ثبات مدیریتی در شهر اهمیت دهند، اظهار داشت: اعضای شوراها باید با اتحاد و همدلی در جهت پیشرفت و عمران شهر به شهردار و مجموعه شهرداری کمک کنند تا این چهار سال هم بدون تغییر مدیریت‌ در شهرداری سپری شود.

فرماندار میاندوآب ادامه داد: همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر میاندوآب غوغا می‌کند و شهر بی‌رویه و بدون قاعده توسعه می‌یابد و از سوی دیگر این گونه ساخت و سازها از ماده ۱۰۰ حکم ابقا می‌گیرند که به نوعی منبعی برای درآمد برای شهرداری تلقی می‌شود که درست نیست.

شیرازه‌محبت با اشاره به ساماندهی محل جدید پسماند میاندوآب گفت: اگر با شرایط فعلی این محل مدیریت شود، در آینده نزدیک، تهدیدی برای محیط زیست و سلامت مردم خواهد بود از اینرو باید شهرداری دغدغه مردم و فعالان زیست محیطی را جدی بگیرد و شهردار برای هیات مدیره موسسه های زیست محیطی اختیارات کافی دهد و در جلسه‌های آنان شرکت کند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت پسماند، گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری از سال‌ها پیش در صدد راه‌اندازی کارخانه کمپوست است که باید حمایت شود.

فرماندار میاندوآب همچنین با اشاره به اینکه معضل اصلی در شهر میاندوآب سدمعبر است، گفت: در این راستا دادستان شهرستان نیز ورود کرده و شهرداری باید با پشتوانه قضایی و انتظامی این مشکل را در شهر حل کند.

شیرازه محبت ساماندهی ساحل زرینه‌رود را از دیگر برنامه‌های مهم شهرداری میاندوآب برشمرد و اظهار داشت: این طرح می‌تواند به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری تبدیل شود چرا که در شهرهای دیگر که رودخانه از وسط شهر عبور می‌کند محلی برای درآمد برای شهرداری و همچنین مکانی برای زیبایی و توریستی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نباید فعالیت شهرداری فقط به حوزه عمرانی معطوف شود، گفت: باید حوزه فرهنگی نیز در شهرداری تقویت شود به طوری که شهرداری میاندوآب هنوز فاقد معاونت فرهنگی است و این در حالیست که امید بخشی و افزایش نشاط در جامعه از وظایف شهرداری است که معاونت فرهنگی باید آن را پیگیری کند.

شیرازه‌ محبت افزود: توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهر باید الویت دیگر شهردار جدید میاندوآب باشد و همچنین به ارایه خدمات در مناطق حاشیه‌ای شهر اقدام شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه شهر توسط ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب بابت ارایه خدمات فعالیت هایی صورت گرفته و باید همکاری ها در این زمینه از سوی شهرداری ادامه داشته باشد، گفت: تعامل و همکاری با مسوولان و دستگاه‌های اجرایی و به ویژه خدمات رسان در اولویت کاری شهردار جدید میاندوآب قرار گیرد و هر چقدر این تعامل بیشتر باشد منتج به نتیجه مثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نیز نگرش تعاملی با شهرداری داشته باشند چرا که هر گونه اقدام در شهرداری به رفاه بیشتر شهروندان منجر می‌شود، افزود: همچنین خروج مشاغل مزاحم از شهر باید در دستور کار شهردار جدید قرار گیرد که یکی از آنها انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل است که مکانی هم در روبروی دانشگاه پیام‌نور برای فعالیت این صنف آماده شده و تمام امکانات در آن مکان فراهم شده که با انتقال آنان معضل ترافیک و سدمعبر شهر که یکی از مطالبات شهروندان است، حل خواهد شد.

وی افزود: بحث ساماندهی نیروها باید الویت کاری شهردار جدید باشد به طوری که چهارنوع لیست با تعداد متفاوت برای بکارگیری نیرو در واحد خدمات شهری وجود دارد و باید مکان فعالیت و پرداخت حقوق و مزایای آنان مشخص شود.

 "بابک قدیمی" به عنوان شهردار جدید میاندوآب معرفی شد.

همچنین در این آیین از خدمات "وحید اصغری پور" در تصدی سرپرستی شهرداری میاندوآب  تجلیل شد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر میاندوآب معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مراسم معارفه شهرداری میاندواب استانداری آذربایجان غربی میاندوآب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر میاندوآب معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مراسم معارفه شورای اسلامی شهر میاندوآب معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مراسم معارفه شهرداری میاندواب استانداری آذربایجان غربی میاندوآب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استانداری آذربایجان غربی شهردار جدید میاندوآب شهرداری میاندوآب مدیریت پسماند شهر میاندوآب برای شهرداری مدیریت شهری شهرداری ها برای شهر ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۴۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است