Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز وکلا که عصر امروز برگزار شد اظهار کرد: شهادت جانسوز و مظلومانه صدیقه طاهره را خدمت همه شیفتگان مکتب اهل بیت تسلیت می‌گویم.


وی ادامه داد: همه باید در هر جایگاهی که هستیم برای خدمت به مردم افتخار کنیم قوه قضائیه مکلف است زمینه اجرای عدالت را در تمامی موارد مربوط به دستگاه عدلیه فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصدق با اشاره به موضوع وکالت گفت: حق دفاع اساسی است و هم در شریعت و هو در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است وکلای محترم در سراسر کشور طلایه داران این حق هستید و افتخار شغل شما احقاق حق است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: همه ما باید به دنبال دادرسی منصفانه باشیم و وکیل به دادرسی منصفانه کمک می‌کند و نهاد وکالت و قوه قضائیه با کمک هم می‌توانند اجرای عدالت کنند اینکه گفته شده وکالت و قضاوت دوبال فرشته هستند همین معنی را دارد.

وی با بیان اینکه برخی صدا‌ها شنیده می‌شود که می‌خواهند نهاد وکالت را مقابل عدلیه قرار دهند گفت: قطعا این زمزمه دشمن دست و آن‌ها برای این کار برنامه ریزی می‌کنند و برچسب زدن به وکلای مرکز با عنوان حاکمیتی بودن از این معقوله است.


مصدق ادامه داد: مگر برای قوه قضائیه فرقی میان وکلای مرکز و دیگران وجود دارد؟ وکیل در مقام دفاع از حق استقلال تام دارد، اما استقلال وکیل و قاضی به معنای نفی نظارت به آن‌ها نیست شما به عنوان وکلای مرکز وکلا خود نهاد نظارتی دارید و کانون وکلا هم برای خود نهاد نظارتی دارد، اما در جایی که برای قوه قضائیه نظارت تعیین شده است آیت قوه قطعا اعمال حاکمیت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: قوه قضائیه مکلف است مطابق با اسناد بالادستی نگذارد پرونده به انحراف کشیده شود و از مسیر خود خارج شود نظارت به معنای دخالت نیست ما مدعی هستیم که باید پایبند قانون بود.


وی با بیان اینکه وکیلی که نظام و قانون اساسی را قبول ندارد صلاحیت وکالت نخواهد داشت گغت: براساس قانون وکیل حتما باید پایبند به قانون اساسی باشد مرکز وکلا حتما استقلال خود را برای دفاع از موکل در نظر میگیرد.

مصدق تصریح کرد: من به نمایندگی از قوه قضائیه از زحمات آقای بهادری جهرمی تشکر میکنم و از وی میخواهم همچنان به ارتقای این مرکز کمک کنند و به آقای عبدلیان پور تبریک می‌گویم.

معاون اول قوه قضائیه گقت: ارتقا و توسعه مرکز هدف ما است و حضور در بطن مردم از جمله درخواست‌های ما است شما باید به مردم اثبات کنید برای خدمت به آن‌ها آمده اید و باید اثبات کنید برای پول خدمت نمی‌کنید موضوع ارائه خدمات حقوقی به افراد کم بضاعت و حضور در مناطق کم برخوردار مورد انتطار قوه قضائیه است.


وی با بیان اینکه برای رسیدگی به پرونده خانواده شهدا برنامه ریزی کرده ایم گفت: وظیفه ما خدمت به خانواده شهدا است و مرکز وکلا بایدبه اینصورت کار کند.
مصدق خطاب به رئیس جدید مرکز گفت: آقای عبدلیان پور باید برنامه خود را مدون کند و به ما بگوید چه برنامه‌ای دارد لایحه شرح وظایف مرکز با هماهنگی معاونت حقوقی باید نوشته شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: وجود دو نهاد موازی در وکالت را مصلحت نمی‌دانیم و باید این‌ها یکی شوند قانون جامع هم برای مرکز و هم برای کانون‌ها نوشته شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه معاون اول قوه قضائیه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد، بدون شک آفات و موانع زیادی وجود دارد اما باید در زوایا و قواعد مختلف قانون رعایت شود.

 آیت الله علیرضا عبادی امروز پنجشنبه (۶ ارردیبهشت) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری اظهار کرد: اصل نهضت، انقلاب و نظام برای حق و عدالت است و این هدیه بزرگ خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه جریان پنجم اردیبهشت طبس یک سمبل است، افزود: این مهم منحصر به این امر تنها نیست. در فتنه سال ۸۸ که زبان دیپلماسی را کنار زدند، دشمن شکست مفتضحانه ای خورد.

وی تصریح کرد: هر کجا کم آوردیم باید به قانون اساسی رجوع کنیم، همه ما یک خانواده هستیم و مسئولان مختلف باید کمک کنند تا یک نهادی همانند فراجا تنها نماند.

وی افزود: در اغتشاشات تحمیلی دشمن دچار آسیب هایی شدیم اما در مقابل آن جوان های ما همه گوش شنوا دارند و می توان با آن ها حرف زد منتها در کنار عمل. 

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در تبلیغات و توجیهات مهارت دارد اما مقاومت مردم غزه و عملیات وعده صادق گوش ها را شنوا کرده و همه باید هماهنگ و حساب شده با هم عمل کنیم.

آیت الله عبادی در پایان تصریح کرد: ما حرف برای گفتن داریم اما شرایط این تبیین را باید با کار فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد