Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی آهنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای خرید دستگاه های تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات کم بهره از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده و میانگین جذب تسهیلات بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهنگری با اشاره به اینکه یک دستگاه کمباین نیز در حال واگذاری است، خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و ۴۵۰ تراکتور و هشت دستگاه کمباین در راز و جرگلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از منابع آبی، ترویج کشت گیاهان کم‌آب‌طلب و دارویی در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان است، یادآور شد: با استقبال خوب کشاورزان، امسال۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مرزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

مدیر جهادکشاورزی رازوجرگلان افزود: این در حالی است که سال گذشته کمتر از ۴۰۰ هکتار  اراضی کشاورزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص داشت.

شهرستان  راز و جرگلان  با جمعیت ۷۵ هزار نفر و با مساحتی  بیش از ۳۰۰ هزار هکتار حدود ۹ درصد از کل مساحت خراسان شمالی  را شامل می شود.

 سالانه بیش از ۲ هزار  هکتار از اراضی شهرستان رازوجرگلان به کشت محصولات آبی و ۱۹  هزار هکتار نیز به کشت محصولات دیم اختصاص می یابد.  

دو حوضه مرزی مهم خراسان شمالی شامل حوضه آبخیز سومبار و چندیر در راز و جرگلان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان مكانيزاسيون خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان مكانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزی راز و جرگلان مكانيزاسيون خراسان شمالی راز و جرگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد