Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در آمارهای اقتصادی بانک مرکزی تحولات متوسط قیمت فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید از سال ۱۳۸۱ تا پایان مهرماه سال جاری ثبت شده که متوسط قیمت فروش یک سکه بهار آزادی در بازار آزاد تهران در سال ۱۳۸۱ به میزان ۷۰ هزار تومان بوده و با گذشت چهار سال، متوسط قیمت فروش یک سکه طرح قدیم در سال ۱۳۸۵ به ۱۶۷ هزار و ۹۵۵ تومان و طرح جدید به ۱۴۴ هزار و ۱۹۶ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، قیمت فروش سکه طرح قدیم در سال ۱۳۸۹ به ۳۴۹ هزار تومان و طرح جدید آن ۳۲۵ هزار و ۶۵ تومان رسیده که نسبت به قیمت ۷۰ هزار تومان در سال ۱۳۸ تقریبا ۵ برابر شده است.

از سوی دیگر، قیمت فروش سکه طرح قدیم دهه ۹۰ را با قیمت ۵۸۸ هزار و ۹۹۱ تومان شروع کرد و در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۹۳ هزار تومان رسیده که طی این مدت تقریبا ۱۸ برابر رشد داشته است.

علاوه بر این، متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید در سال ۱۳۹۰ نیز معادل ۵۶۷ هزار و ۱۳۷ تومان بوده و پس از ۱۰ سال در مهرماه سال جاری به ۱۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان رسیده است.

البته، افزایش‌های قابل توجه قیمت سکه در سال‌های ۱۳۹۷ تا سال جاری رخ داده که بیشترین عامل موثر در این زمینه تحریم‌ها و نوسانات شدید ارزی در آن سال‌ها بوده است.
به‌گونه‌ای که قیمت سکه طرح قدیم و جدید در سال ۱۳۹۷ معادل ۳ میلیون تومان و در سال ۱۳۹۸ به میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در سال ۱۳۹۹ نیز قیمت سکه با افزایشی قابل ملاحظه از ۴ میلیون تومان در سال ۱۳۹۸ با حدود ۶ میلیون تومان افزایش به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

بنابراین، تغییرات قیمت سکه در دو دهه اخیر بیانگر این است که قیمت سکه طی این مدت ۱۵۰ برابر شده است.

کد خبر 645558 برچسب‌ها سکه - قیمت دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت دلار آمريكا متوسط قیمت فروش قیمت فروش سکه میلیون تومان سکه طرح قدیم تومان رسیده هزار تومان قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت روز و جدید انواع محصولات مدیران خودرو در تاریخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت جدید محصولات مدیران خودرو در بازار، قیمت ام وی ام X ۲۲ پرو دستی به ۹۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت ام وی ام X ۳۳ کراس دستی نیز یک میلیاردو۸۸ میلیون تومان است. قیمت آریزو ۵ اسپورت نیز یک میلیاردو۴۱۷ میلیون تومان شده است. قیمت فونیکس FX (۱.۶) نیز ۲ میلیاردو۳۷۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • قیمت جدید محصولات مدیران خودرو + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳