Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:25:53 GMT

فرقی بین وکلای مرکز و کانون وکلا وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۵۳۰۸

فرقی بین وکلای مرکز و کانون وکلا وجود ندارد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حسن عبدلیان‌پور رئیس جدید مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در مراسم معارفه خود گفت: جا دارد ابتدا از ریاست قوه قضائیه برای اعتمادشان به بنده تشکر کنم. همه واقفند که ما از طرف نهاد موازی مورد هجمه عدم استقلال هستیم اما خوشحالم که به بنده اعتماد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران تحول مرکز وکلا، آقای بهادری جهرمی کاری کردند کارستان، ما تا چند سال قبل برای تمدید دفترچه به تهران می‌آمدیم اما اکنون همکاران از منزل این کارهای اداری را انجام می‌دهند و جای خوشحالی است که به این‌جا رسیدیم.

رئیس جدید مرکز وکلا گفت: دوره سه سال اخیر را می‌توان دوران تحول مرکز نامید و دوران جدید مرکز را «دوران توسعه» نامگذاری می‌کنیم و از هر طرحی که از سوی همکاران ارائه شود استقبال می‌کنیم.

وی با بیان این‌که فرقی بین وکلای مرکز و کانون وکلا وجود ندارد گفت: همان‌طور که در مرکز به روی وکلای مرکز باز است با آغوش باز پذیرای وکلای کانون‌های وکلای دادگستری نیز هستیم. با شما عزیزان پیمان می‌بندم که همه تلاشم را جهت آرامش و امنیت شما همکاران به کار می‌بندم.

علی بهادری جهرمی رئیس پیشین مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز در این مراسم  گفت: اگر برداشت بر این است نقاط ضعفی وجود داشته به بنده برمی‌گردد و بنده خیلی شفاف عذرخواهی می‌کنم اگر کاستی وجود داشته است و از همه می‌خواهم من را حلال کنند و اگر کوتاهی داشتم از من بگذرند.

وی افزود: خیلی خوشحالم که یکی از اعضای مرکز به عنوان رئیس مرکز انتخاب شده و خیال اعضای مرکز راحت است که مرکز با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد و ما هم در هیئت دولت تلاش می‌کنیم حامی مرکز باشیم و مسیر با محوریت مرکز با قدرت پیش خواهد رفت و من هم در حد توان در خدمت مرکز هستم.

بهادری جهرمی ادامه داد: متاسفانه من موفق نشدم وکالت تخصصی را راه اندازی کنم و امیدوارم رئیس جدید این حرکت را دنبال کند. ما سرعت جذب را از ۳۶ ماه به ۹ ماه کاهش دادیم اما باز هم کافی نیست و باید از این هم کوتاه‌تر شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم شاهد تصویب قانون جامع ناظر بر مرکز نیز در مجلس باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استقلال کانون وکلا قوه قضائیه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره