Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت مخاطب استان قزوین باسوادند و بزودی برای باسوادشدن 8 هزار بیسواد بازمانده تعیین تکلیف و برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین روز شنبه به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی در استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کبری جعفربگلو در این جلسه اظهارداشت: سواد آموزی بزرگسالان ضلع بزرگ آموزش است و برای باسوادی این افراد باید تلاش بیشتری شود. 

وی بیان کرد: تدوین عملی ریشه کنی بیسوادی و اتخاذ تصمیم برای تشکیل بانک اطلاعاتی، شناسایی و ساماتدهی خیرین و تدوین برنامه های مختلف و الزام بیسوادان برای حضور در کلاسها و ارزیابی عملکرد دستگاههای استان در دستور کار قرار دارد.

معاون نهضت سواد آموزی استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه سواد آموزی در استان قزوین در شرایط خوبی قرار دارد و از میانگین کشوری بالاتر است اما برای افراد جامانده از سوادآموزی هم برنامه های مدونی داریم.

جعفربگلو تصریح کرد: در حال حاضر 99 درصد جمعیت 10 تا 49 سال استان قزوین باسوادند و بیشترین نرخ سوادآموزی در شهرستان البرز و کمترین در شهرستان آوج است.

اجرای بسته «سوادآموزی کارساز»

وی بیان کرد: در کنار سه دوره سواد آموزی به موضوع آموزش حرف و مشاغل زود بازده هم توجه داریم و در بسته پیش بینی شده در حوزه تحول در آموزش و پرورش «بسته سواد آموزی کارساز» را اجرایی می کنیم که کاربردی است.

جعفربگلو اظهارداشت: همچنین طرح«خواندن با خانواده» و «حلقه های کتاب خوانی» هم در برنامه پنجانده شده و حدود 40 مهارت را در مراکز یادگیری آموزش می دهیم و برنامه های ملی و فرهنگی نیز پیگیری می شود.

وی گفت: از سال 95 روبکرد ما در نهضت سواد آموزی استان فعال شدن مراکز محلی بوده و تاکنون 9 مرکز در مناطق مختلف از جمله در شهرهای اطراف قزوین، اقبالیه و آوج راه اندازی شده و حدود 500 نفر در سه دوره تحت پوشش هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین یادآورشد: بر اساس ارزشیابی انجام شده در 25 شاخص و در جشنواره شهید رجایی در4 شاخص اختصاصی در سال گذشته رتبه عالی کسب کردیم.

وی اضافه کرد»: در حال حاضر حدود 8 هزار بیسواد شناسایی شده که اسامی آنها در اختیار نهضت قرار گرفته که بایستی تعیین تکلیف شود.

جعفربگلو بیان کرد: انتظار داریم ضمن همکاری ادارات ثبت احوال، پست، بهزیستی و کمیته امداد و نیز در شهرستانها با برگزار شورای پشتیبانی آموزش و پرورش و حمایت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بتوانیم بیسوادی را بسرعت در استان ریشه کن کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای آموزش و پرورش بیسوادی استان قزوین آموزش و پرورش پوشش شاخص بهزیستی کمیته امداد آموزش و پرورش قزوین استان قزوین آموزی استان سواد آموزی نهضت سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، همزمان با سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، دادستان کل کشور به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضائی در شهرستان میناب حضور پیدا کرد.

دادستان کل کشور در شهرستان میناب ابتدا با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به گلزار شهدای میناب رفت و سپس از شعب دادگستری میناب بازدید و نیز از اداره ثبت اسناد، پارکینگ خودروهای توقیفی آنامیس، اداره زندان، مرکز مانیتورینگ شهرداری بازدید کرد و با پرسنل دادگستری میناب به گفت‌وگو نشست.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدیدها گفت: مواردی که در این بازدیدها مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته، بحث تعیین تکلیف خودروهای توقیفی است.

وی گفت: هیأتی در دادستانی کل کشور به منظور پیگیری و تعیین تکلیف سریع‌تر خودرو و کالاهای توقیفی و کالاهای اموال تملیکی تشکیل شده است.

همچنین دادستان کل کشور از کشفیات و دستاوردهای نیروی انتظامی هرمزگان بازدید و از اقدامات نیروی انتظامی این استان در مبارزه با کالای قاچاق قدردانی کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به سامانه پایش تصویری در نیروی انتظامی، استفاده از این سامانه را برای مشاهده محل دقیق وقوع جرم و کاهش تصادفات مؤثر دانست.

کد خبر 6095247

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس