Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «محمود کریمی‌بیرانوند» روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: سامانه جامع کاریابی برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان راه‌اندازی شد تا از این طریق زمینه اشتغال کارجویان طی قراردادی فراهم شود.

وی تاکید کرد: پیش از این کاریابی‌ها تحت سامانه جامع و منظمی فعالیت نداشتند تا از این طریق نظارت بر عملکرد آنها صورت گیرد؛ این سامانه تنها به موضوع اشتغال سالانه بیش از یک میلیون نفر نمی‌پردازد بلکه یکی از ابزارها برای اشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هزار موسسه کاریابی داخلی داریم، گفت: وظیفه آنها  اتصال کارفرما به کارجو است و به عنوان حلقه واسطه نقش خود را ایفا می کنند.

وی افزود: سامانه جامع کاریابی ها به بهبود فضای کسب و کار و نظارت بر فعالیت موسسه های کاریابی کمک می کند ضمن اینکه در وزارت تعاون موسسه های کاریابی را تقویت خواهیم کرد.

بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشورمان وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات فضای کسب و کار این بود که کارفرمایان نمی توانستند نیروی کار متناسب با فرصت شغلی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین کارجویان هم به خاطر ضعف مهارتی نمی توانستند وارد بازار کار شود از این رو این سامانه را به سازمان فنی و حرفه ای کشور متصل می کنیم تا خلاهای مهارتی برطرف شود.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اکنون سامانه مانند ظرف خالی است که موسسه های کاریابی می توانند اطلاعات خود و مهارت نیروی کار مورد نظر را ثبت کنند و در مرحله بعد کارجویان وارد این سامانه شده و اطلاعات تحصیلی و مهارتی را ثبت می کنند.

انتهای پیام/ 

ایسنا

 
 
 

ملیحه آدینه کد خبر: 1123252 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز سامانه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان

سیاوش آقاجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت همزمان با هفته کار و کارگر افزود: مهمترین تکلیف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صیانت از نیروی کار است؛ این موضوع جنبه‌های متعددی دارد و به لحاظ ابعاد مختلفی که برای آن قابل تعریف است دستگاه‌های مختلفی چون تامین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، سازمان بهزیستی، صندوق بازنشستگی کشوری و فنی حرفه ای زیر نظر وزارت مشغول به کار هستند.

وی گفت: اشتغال به صیانت از نیروی کار کمک می کند؛ یکی از شعارهای مهم و اصلی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال یک میلیون شغل در سال بوده که طی سال‌های اخیر دولت در این راستا تلاش‌های جدی انجام داده و موفق شده شعارش را به عمل برساند.

آقاجانی ادامه داد: بطوریکه، در استان گیلان بر اساس برش یک میلیون شغل با مشارکت دستگاه‌های مختلف و مشارکت بخش خصوصی اشتغال مورد نیاز استان درحد قابل قابولی تامین شده است؛ بخش زیادی از این مشاغل ،مشاغل صنفی بودند که حمایت دولت از تسهیل صدور مجوزها قطعا نقش بسزایی در تسهیل اشتغال در این حوزه داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: بخش زیادی از اشتغال با کمک تسهیلات دولتی و ارزان قیمت برای حوزه صنایع بنگاه‌های تولیدی، کشاورزی، خدماتی و مشاغل خانگی بود که به موضوع اشتغال، اشتغال دانش بنیان و احیای بنگاه های راکد و تعطیل کمک کرد.

آقاجانی تاکید کرد:آمارهایی که در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت می شود طی سه مرحله نظارت می شود و نگاه دولت نگاهی است که اشتغال، اشتغال واقعی باشد و اگر جز این بود شاهد کاهش نرخ بیکاری نبودیم.

وی بر اساس فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: دولت سیزدهم به امنیت شغلی کارگران کمک کرده است چون اگر یک کارخانه یا یک کارگاه دایر باشد به امنیت شغلی کمک می کند و ایجاد اشتغال هم همین نقش را دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • دهیاران بخش سعد آباد کمک به خانه‌های بهداشت را در اولویت قراردهند